کد خبر : 1778603 | 17 شهریور 1400 ساعت 01:30 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی هلند و فرانسه در مقدماتی جام جهانی (عکس)

تیم ملی هلند موفق شد در دیداری جذاب و پرگل با نتیجه 6-1 ترکیه را شکست بدهد.

به گزارش "ورزش سه"، نارنجی ها که در دیدار رفت با نتیجه 4-2 مغلوب ترکیه شده بودند، امشب با درخشش ممفیس دیپای توانستند به یک پیروزی پرگل دست پیدا کنند.

شاگردان لوئیس فان خال بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقیقه اول بازی، دیوی کلاسن روی پاس دیپای گل اول بازی را به ثمر رساند. روی یک حرکت تیمی بود که در نهایت دیپای با یک پای هوشمندانه، کلاسن را صاحب موقعیت کرد و او هم با ضربه‌ای دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

حملات هلندی ها ادامه پیدا کرد و در دقیقه 16، این بار کلاسن بود که با یک پاس تماشایی در نقش گلساز ظاهر شد و دیپای با شوتی سرضرب کار را تمام کرد.

این نتیجه تا دقیقه 38 پایدار بود تا اینکه هلند صاحب یک ضربه پنالتی شد. خطای چالار سویونجو روی کلاسن در محوطه جریمه ترکیه باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. دیپای پشت ضربه قرار گرفت و با یک ضربه چیپ، توپ را به وسط دروازه فرستاد.

در آخرین ثانیه های نیمه اول، سویونجو با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا کار برای ترکیه دشوارتر شود.

 

1641709

 

هلند نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و در دقیقه 55 به گل چهارم رسید. روی ارسال دیدنی برخواین از سمت چپ، این برگویس بود که توپ را با ضربه سر به مقابل دروازه فرستاد و دیپای به راحتی گل سوم خود در این دیدار را به ثمر رساند.

حملات هلند برای رسیدن به گل پنجم ادامه پیدا کرد و سرانجام در دقیقه 80 این تیم به هدفش رسید. روی پاس تیون کوپمینرس بود که گاس تیل پشت محوطه جریمه ترکیه صاحب موقعیت شد و با یک چرخش دیدنی و ضربه ای دقیق، گل پنجم را به نام خود کرد.

 

1641707

 

اما این پایان کار نبود و هلند در دقیقه 90 به گل ششم رسید. روی حرکت خوب دوین رنش و پاس در عمق او بود که دونیل مالن صاحب موقعیت شد و با یک شوت محکم توپ را به گوشه دروازه ترکیه فرستاد.

در ثانیه های پایانی بازی روی اشتباه دروازه بان هلند، چنگیز اوندر یکی از گل های خورده ترکیه را جبران کرد اما این گل هم نتوانست از سنگینی شکست این تیم کم کند و در نهایت هلند با نتیجه 6-1 به پیروزی رسید.

 

1641708

 

در دیگر دیدار مهم امشب، فرانسه با دو گل آنتوان گریزمان موفق شد فنلاند را با نتیجه 2-0 شکست بدهد.

ابتدا در دقیقه 23 بود که روی پاس هوشمندانه کریم بنزما، گریزمان درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با یک شوت تماشایی دروازه را باز کرد.

 

1641710

 

این نتیجه تا دقیقه 53 پایدار بود تا اینکه گریزمان باز دیگر موفق به گلزنی شد. این بار لئو دوبوا در نقش گلزن ظاهر شد و پاس او را گریزمان از زاویه ای بسته تدیل به گل کرد و فرانسه در نهایت با همین دو گل به برتری رسید.

دیدگاه‌ها