کد خبر : 1778642 | 17 شهریور 1400 ساعت 10:48 | 10.9K بازدید | 4 دیدگاه

هت‌تریک دیپای مقابل ترکیه و برابری با رکورد کرویف

ممفیس دیپای، ستاره باشگاه بارسلونا، با هت تریک شب گذشته خود برابر ترکیه با رکورد گلزنی یوهان کرویف برای هلند برابر شد.

هت‌تریک دیپای مقابل ترکیه و برابری با رکورد کرویف

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته دو تیم هلند و ترکیه به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با پیروزی 1-6 شاگردان فن خال به پایان رسید. دپای در این بازی موفق شد سه بار دروازه حریف را باز کند. مهاجم بارسلونا حالا 33 گل در 71 بازی با پیراهن تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است.

نمایش درخشان دیپای در مسابقه انتخابی جام جهانی باعث شده که او به جمع 10 گلزن برتر تاریخ کشورش راه پیدا کند. او با گل اولی که در این بازی به ثمر رساند با وسلی اشنایدر برابر شد و سپس با گل دوم در نیمه اول از کاپیتان سابق تیم ملی کشورش عبور کرد. دیپای سپس برای سومین بار دروازه حریف را باز کرد تا در رده هشتم مشترک قرار بگیرد. او حالا با یوهان کرویف، اسطوره فوتبال هلند، و آبه لنسترا برابر است که در دهه 1940 و 1950 میلادی در ترکیب این تیم قرار داشت.

 

1641773

 

اما دیپای موفق شده این تعداد گل را در 71 بازی به ثمر برساند و این در حالی است که کرویف تنها در 47 بازی 33 گل برای هلند به ثمر رساند و در همین مسیر به حضور هلند در جام جهانی 1974 کمک کرد. لنسترا نیز در سال 1959 با 48 بازی ملی از فوتبال خداحافظی کرد.

دیپای پس از بازی به ان او اس گفت:« من خوشحالم اما انتظار بیشتری از خودم دارم. مردم فکر می‌کنند من همیشه روان بازی می‌کنم و همه چیز خوب پیش می‌رود. من مهم و خطرناک هستم، همیشه همینطور بودم. فکر می‌کنم این شب بسیار خوب با جوی عالی بود و امیدوارم همه از آن لذت برده باشند. کروف و لنسترا دو اسطوره بزرگ هلند هستند که نمی‌توان آنها را با کسی مقایسه کرد.»

دیدگاه‌ها