کد خبر : 1778664 | 17 شهریور 1400 ساعت 12:08 | 19.8K بازدید | 2 دیدگاه

پاداش 130 میلیون تومانی عراقی ها پرید!

وزیر ورزش و جوانان عراق از اهدای پاداش 5 هزار دلاری به بازیکنان این تیم در صورت پیروزی بر ایران خبر داده بود که با شکست سنگین آنها برابر ایران، این پاداش نیز به آنها نرسید.

پاداش 130 میلیون تومانی عراقی ها پرید!

به گزارش "ورزش سه"، وب سایت وین وین عراق در مطلبی به 5 مورد از نکات مهم دیدار شب گذشته تیم ملی این کشور برابر ایران اشاره کرده است. دیداری که با پیروزی 3 بر صفر ایران به پایان رسید و شاگردان اسکوچیچ با ارائه یک بازی دیدنی، حریف خود را در هم کوبیدند.


نکته جالب در این خصوص، از دست رفتن پاداش ویژه ای بود که وزارت ورزش و جوانان عراق برای اعضای تیم ملی این کشور در نظر گرفته بود. طبق ادعای وب سایت وین وین، این وزارت به بازیکنان عراقی اعلام کرده بود که در صورت غلبه بر ایران، پاداش 5 هزار دلاری معادل با 130 میلیون تومان دریافت می کنند که با شکست برابر شاگردان اسکوچیچ، این پاداش نیز پرکشید.


در زیر به 5 مورد از نکات مهم دیدار ایران و عراق که توسط وب سایت عراقی منتشر شده، می پردازیم.

 

گل سریع و شکستی سنگین
تیم ملی ایران موفق شد سریعترین گل تاریخ رویارویی های قبلی دو تیم را به ثمر برساند. چرا که علیرضا جهانبخش تنها دو دقیقه پس از شروع بازی موفق شد اولین گل را برای ایران وارد دروازه عراق کند و ایرانیان با دومین گل توسط مهدی طارمی در دقیقه 69 پیروزی خود را تثبیت کردند.
تیم ملی ایران در 6 مصافی که در رقابت های مقدماتی جام جهانی با عراق داشته، شمار گل های خود را به 9 رساند در حالیکه عراقی ها 6 بار دروازه حریف خود را باز کردند. این همچنین سنگین ترین شکست عراق در تقابل های تاریخ دو تیم طی 49 سال گذشته بود. 

 

1641805

 

ایران در صدر این گروه قرار دارد
تیم ایران پس از کسب دومین پیروزی متوالی خود، با کسب 6 امتیاز در صدر گروه نخست رقابت های مقدماتی جام جهانی قرار گرفت، در حالی که تیم عراق به همراه سوریه و لبنان تنها یک امتیاز کسب کرده و به رده آخر جدول سقوط کرد. کره جنوبی با 4 امتیاز و امارات متحده عربی با دو امتیاز دوم و سوم هستند.

 

چرا جاستین و میمی روی نیمکت هستند؟
هواداران عراقی از تصمیم دیک ادوکات سرمربی هلندی مبنی بر عدم حضور مهند علی (میمی) و جاستین میرام به عنوان بازیکنان اصلی از زمان آغاز رویارویی با تیم ایران شگفت زده شدند. ادووکات بعداً مجبور شد تا میرام را به جای بشار رسنی که در دقیقه 23 مصدوم شد، وارد زمین کند. مهند علی نیز از ابتدای نیمه دوم جایگزین امیر العماری شد.

 

1641803

 

ادووکات از عملکرد شاگردانش ناراضی است
با استناد به تصاویر دوربین های تلویزیونی، مشخص شد که دیک ادووکات مربی هلندی نارضایتی خود را از عملکرد بازیکنانش نشان می دهد. تصاویر منتشر شده از مربی هلندی بیانگر این مسئله است که او برخلاف دیدار با کره جنوبی، نارضایتی آشکاری از عملکرد بازیکنان تیمش دارد.

 

از دست دادن پاداش مالی
عدنان درجال وزیر ورزش و جوانان عراق از اختصاص 5000 دلار به هر یک از اعضای کاروان عراقی در صورت پیروزی بر تیم ایران خبر داده بود. با این نتیجه، بازیکنان پاداش اختصاص داده شده را دریافت نکردند و تنها به دریافت پاداش تساوی برابر کره جنوبی که مبلغ 2000 دلار است، بسنده کردند.

دیدگاه‌ها