کد خبر : 1778862 | 18 شهریور 1400 ساعت 15:18 | 22.9K بازدید | 5 دیدگاه

عبداللهی: قدوس نقشی کیمیا برای تیم ملی دارد

کارشناس و مربی فوتبال مدعی است ایران در مسیر پیشرفت تاکتیکی با اسکوچیچ قرار دارد و قدوس قادر است نقش پررنگی در کنار دیگر ستاره‌های ایران برای نمایش موفق در این مسیر ایفا کند.

عبداللهی: قدوس نقشی کیمیا برای تیم ملی دارد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی با دستیابی به دومین برد خود اکنون صدرنشین گروه مسیر صعود به جام‌جهانی قرار دارد.

 

حمید عبداللهی درباره دو بازی اخیر تیم ملی و دستیابی به شش امتیاز توسط آنها گفت: ابتدا باید این موفقیت را به مردم و خصوصا کادرفنی و بازیکنان تبریک بگویم. امیدوارم این بردها تداوم داشته باشد و بتوانیم با اقتدار و بدون نگرانی راهی جام جهانی شویم.


وی در ادامه گفت: در بازی اول تیم ملی علیرغم برد مقابل سوریه شرایط خوبی نداشت که عوامل متعددی در این موضوع دخیل بودند. عدم انجام بازی تدارکاتی، باعث شد بازیکنان در شرایط بازی قرار نداشته باشند. غیبت ناخواسته سرمربی و مربی تیم هم دیکرعامل کیفیت پایین‌تر تیم ملی در بازی اول بود. البته باید چالش‌ و شرایط سخت بازی اول در هر تورنمنت را هم در نظر گرفت. خوشبختانه اما نتیجه پایانی چیزی بود که کمک زیادی در نهایت خواهد کرد.


در بازی دوم با عراق اما نکاتی داشت که قطعا کادرفنی از همه واقف‌تر به این موضوع هستند. مسلما امااین نمایش مقتدر در ادامه می‌تواند این صلابت رو تثبیت کند.

 

مربی سابق تراکتور، آلومینیوم، ماشین‌سازی، پارس جنوبی درباره شرایط عراق با ادوکات گفت: این مربی هلندی بیشتر یک مربی تدافعی به حساب می‌آید که برنامه اصلی‌اش روی ضدحملات خطرناک پی‌ریزی شده. چیزی که در تیم‌های سابق خود نشان داده است. این برخلاف سابقه و روحیه فوتبالی عراق است که بیشتر بر سبک جنگندگی و تهاجمی است، قرار دارد.

 

عبداللهی با اشاره به عملکرد ایران مقابل عراق گفت: شروع خوب ایران با گل جهانبخش باعث شد که تیم ما با اعتماد بنفس بیشتری بازی کند. همانطور که همگان اذعان دارند ستاره‌های ایران در خط جلو قادر هستند به هر تیمی گل بزنند و خطرساز ظاهر شوند و هیچ حریفی در امان نخواهد بود. ضمن اینکه از این نکته غافل شویم که بعد از اقای کی‌روش، اقای اسکوچیچ توانسته جو خوبی تا این لحظه در تیم حاکم کند. شاید احترام به ستاره‌ها و دادن استقلال بیشتر به بزرگتران و ستاره‌های تیم ناشی از این موضوع باشد. ضمن اینکه در این بی برخلاف جدال با سوریه سرمربی روی نیمکت ما حاضر بود که مسلما کمک زیادی به روند تاکتیکی و فنی ایران داشت.

 

وی ادامه داد:


در این بردها چیزی که نباید غافل شد مالکیت پایین تیم ملی هست البته در مجموع دو بازی. گل‌های زودهنگام البته در این موضوع شاید بی‌تاثیر نبوده باشد. اما این تیم توانایی این را دارد که علاوه بر گل زدن، تسلط بالاتری در حفظ توپ و مالکیت داشته باشد.

 

عبداللهی در اشاره به عملکرد دفاعی تیم ملی گفت: تیم ملی نیاز به هماهنگی بیشتر در خط دفاع دارد که با توجه به فرصت باقیمانده تا بازی بعد کادرفنی روی آن تمرکز خواهند داشت. نکته‌ای که شاید در تیم ملی در ظاهر به چشم نیاید نوع فوتبال سامان قدوس است. بازیکنی که به نظرم برای فوتبال ایران حکم کیمیا را دارد و قطعا قادر است تاثیر بیشتری با توجه به جنس فوتبالش، روی تیم ملی داشته باشد.

 

عبداللهی در پایان گفت: اسکوچیچ طی دیدارهای اخیر ترکیب و چینش هوشمندانه‌ای داشته و مسلما می‌توان به آینده تیم ملی امیدوار بود. اتفاقی که همه انتظار داریم با صعود دوباره به جام جهانی باعث پیشرفت بیستر فوتبال و خوشحالی مردم شود.

دیدگاه‌ها