کد خبر : 1778892 | 18 شهریور 1400 ساعت 19:23 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

تحقیق فیفا درباره درگیری‌های دیدار لهستان - انگلیس

فیفا تحقیقاتی را درباره اتفاقات رخ داده در جریان بازی روز چهارشنبه دو تیم انگلیس و لهستان در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی آغاز کرده است.

تحقیق فیفا درباره درگیری‌های دیدار لهستان - انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، اتحادیه فوتبال لهستان پس از ورود فیفا به این پرونده مدعی شد که بازیکنانش توهین نژاد پرستانه‌ای به بازیکنان انگلیس نکرده‌اند. اتحادیه فوتبال انگلیس نیز از اظهارنظر علنی درباره این جنجال خودداری کرد  چرا که آنها در حال انجام تحقیقات خود برای مشخص شدن اتفاقاتی است که بین دو نیمه بازی در ورشو رخ داده است. 

اما همتایان لهستانی آنها قویا تاکید دارند که هر ادعایی مبنی بر این که بازیکنان آنها اظهانظر یا اقدامات نژادپرستانه‌ای در مواجهه با بازیکنان انگلیس انجام داده‌اند کذب است. جاکوب کویاتکوفسکی، سرمربی تیم ملی لهستان، در گفتگو با اسپرت میل تایید کرد که اتحادیه فوتبال انگلیس از فیفا خواسته تا اتفاقات پیش آمده بین دو نیمه را مورد تحقیق و بازبینی قرار دهد. او گفت:« اما من صددرصد مطمئن هستم که بازیکنان نژادپرست نیستند. من از این بابت اطمینان دارم. من بازیکنان را می‌شناسم و آنها چنین کاری نمی‌کنند.»

 

1642202

 

بازیکنان دو تیم در پایان نیمه اول با یکدیگر درگیر شدند و تصاویر نشان می‌دهد که گلیک در حال نیشگون گرفتن از گلوی واکر بوده است. همین موضوع باعث شد که درگیری‌ها در هنگام ورود بازیکنان دو تیم به تونل افزایش پیا کند. گلیک پس از بازی تاکید داشت که این درگیری صرفا لفظی بوده است. او پس از بازی به تی وی پی اسپرت گفت:« مشاجره‌هایی رخ داد. کمی بعد خواستم با واکر دست بدهم اما او قبول نکرد. مشاجره‌های لفظی شکل گرفت اما اتفاقی بیش از این رخ نداد.»

در بیانیه فیفا نیز آمده:« فیفا در حال بررسی گزارش‌های مقامات رسمی حاضر در دیدار انتخابی جام جهانی بین دو تیم لهستان و انگلیس است. اطلاعات مربوط به این بازی از سوی اعضای کمیته انضباطی به دقت بررسی خواهد شد تا تصمیم‌های بعدی اتخاذ شود.»

دیدگاه‌ها