کد خبر : 1778919 | 18 شهریور 1400 ساعت 22:30 | 47K بازدید | 23 دیدگاه

تهدید یوفا: جام‌جهانی هر دو سال شود، تحریم می‌کنیم

الکساندر چفرین، رییس یوفا، مدعی شد که کشورهای اروپایی در صورت برگزاری دو سال یک بار جام جهانی، این رقابت‌ها را تحریم خواهند کرد.

تهدید یوفا: جام‌جهانی هر دو سال شود، تحریم می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، کنگره فیفا در ماه می و پس از درخواست فدراسیون فوتبال عربستان، با تحقیق جدی‌تر درباره تغییر تقویم برگزاری مسابقات جام جهانی موافقت کرد. آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال، که حالا مدیر توسعه جهانی فوتبال است این ایده را پیش برده و شروع به مشاوره با بازیکنان و مربیان سابق کرده است.

مسابقات انتخابی ملی در طرح او به دو یا سه وقفه محدود خواهند شد و یک تورنمنت در پایان هر فصل برگزار خواهد شد. جام جهانی نیز هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. ونگر در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که تعداد دیدارهای ملی به نسبت شرایط فعلی در طول فصل بسیار کمتر خواهد شد و پیش از آغاز هر فصل 25 روز استراحت برای بازیکنان قطعا اعمال می‌شود.

 

1642241

 

اما چفرین نسبت به این طرح اعتراض کرده و مدعی شد که حضور تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی در این مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. او به تایمز گفت:« ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که در این مسابقات شرکت نکنیم. تا جایی که می‌دانم، تیم‌های آمریکای جنوبی نیز همین نظر را دارند. بنابراین برای جام جهانی این چنینی آرزوی موفقیت داریم. من فکر می‌کنم هرگز چنین روندی برخلاف اصول اساسی فوتبال شکل نگرفته است. برگزاری تورنمنت یک ساله در هر تابستان برای بازیکن مرگبار خواهد بود. اگر این مسابقات هر دو سال یک بار برگزار شود با جام جهانی زنان و مسابقات فوتبال المپیک تلاقی می‌کند. ارزش این مسابقات به دلیل برگزاری آن در هر چهار سال بسیار بالاست. این که برای تماشای آن صبر کنید. این مسابقات مانند بازی‌های المپیک، رویدادی بسیار بزرگ به حساب می‌آید. من فکر نمی‌کنم که فدراسیون‌های ما از این موضوع حمایت کنند.»

دیدگاه‌ها