کد خبر : 1779107 | 20 شهریور 1400 ساعت 11:17 | 14.1K بازدید | 2 دیدگاه

حل شدن مشکل ستاره‌های برزیلی لیگ برتر

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس شامل لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و چلسی اجازه استفاده از بازیکنان اهل آمریکای جنوبی خود را دریافت کردند.

حل شدن مشکل ستاره‌های برزیلی لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، پس از مذاکرات طولانی با فیفا و فدراسیون‌های فوتبال برزیلی، شیلی، پاراگوئه و مکزیک، همگی موافقت کردند تا محدودیت پنج روزه خود را لغو کنند که باعث می‌شد تعدادی از ستاره‌های این تیم‌ها اجازه حضور در مسابقات این هفته لیگ را نداشته باشند.

صدور چنین مجوزی به این معناست که فابینیو و آلیسون بکر از لیورپول، ادرسون و گابریل ژسوس از منچسترسیتی، فرد از منچستریونایتد و تیاگو سیلوا از چلسی همگی اجازه دارند در دیدارهای این هفته لیگ برتر در زمین حضور داشته باشند.

 

1642415

 

درگیری بین باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس و کشورهای آمریکای جنوبی از زمانی آغاز شد که این باشگاه‌ها تصمیم گرفتند اجازه حضور بازیکنان خود در وقفه دیدارهای ملی برای برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی را صادر نکنند. بعضی از این مسابقات قرار بود در کشورهایی برگزار شود که در فهرست قرمز کرونایی دولت انگلیس قرار داشتند و به همین دلیل، بازیکنان در زمان برگشت از این کشورها باید قرنطینه 10 روزه را در انگلیس سپری کرده و سپس بار دیگر به باشگاه‌های خود اضافه می‌شدند. باشگاه‌ها نیز برای از دست ندادن بازیکنان خود اجازه جدایی آنها را صادر نکردند. مکاتبات فیفا با دولت انگلیس برای برداشتن قانون قرنطینه اجباری برای بازیکنان نیز جواب نداد.

از سوی دیگر فدراسیون‌های فوتبال نیز به استناد قانون فیفا مبنی بر اجبار باشگاه‌ها برای در اختیار قرار دادن بازیکنان، از این سازمان خواستند تا اجازه بازی بازیکنانی که تیم ملی کشورشان را همراهی نکردند صادر نکند و به همین دلیل فیفا محدودیت پنج روزه‌ای را تعیین کرده بود تا شرایط را به دقت بررسی کند.

روز گذشته بسیاری از سرمربیان لیگ برتری مانند کلوپ و سولسشر نسبت به شرایط پیش آمده و ابهام در استفاده از بازیکنان اهل آمریکای جنوبی اعتراض کرده بودند.

دیدگاه‌ها