کد خبر : 1779900 | 23 شهریور 1400 ساعت 22:56 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

وزیر ورزش عراق، رییس فدراسیون شد

انتخابات جنجالی فوتبال عراق به CAS می‌رود؟

عدنان درجال وزیر جوانان و ورزش عراق پس از شکست رقیبش شرار حیدر به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

به گزارش "ورزش سه"، درجال که در حین انجام امور مربوط به وزارتخانه ورزش، فوتبال این کشور را هم زیر نظر داشت در انتخاباتی که امروز در بغداد برگزار شد با کسب ۴۸ رای مقابل ۱۶ رای شرار حیدر ستاره سابق فوتبال عراق ریاست فدراسیون را به دست آورد. او پس از انتخاب علی جبار را به عنوان معاون اول و یونس محمود کاپیتان سابق تیم ملی عراق را به عنوان معاون انتخاب کرد.

 

این انتخابات پس از پایان ماموریت کمیته عادی سازی موقت فیفا برگزار شد در حالی که این کمیته پس از استعفای جمعی اعضای فدراسیون فوتبال عراق امور را تحت نظر گرفته بود.

 

 

1643966

 

 

با وجود انتخاب درجال شرار حیدر نسبت به نتیجه این انتخابات دست به اعتراض زد و اعلام کرد شرایط برگزاری این انتخابات را به دادگاه عالی ورزش خواهد برد چرا که رقیبش عدنان درجال صاحب سمت دولتی است و این مسئله با قوانین فیفا مغایرت دارد. البته درجال قبل تر از نخست وزیر این کشور حکمی را دریافت کرده که می‌توانسته در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند. حیدر می‌گوید: من به عنوان یک شخص با مقامات دولتی که پول عمومی را در دست دارند مقابله کردم.

 

صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ مهم‌ترین اولویت درجال در سمت رئیس فدراسیون است که البته آنها به تازگی شکست مقابل ایران را در قطر پذیرفته و خواستار برخورد با عوامل این شکست سنگین مقابل ایران شده است.

 

 

1643965

 

 

درجال متعهد شده تجربه کاری خود را وقف توسعه اداره ورزشی فوتبال در عراق کند. او همچنین پروژه‌ای را با عنوان رویای ۲۰۳۰ برای گروه‌های سنی مختلف در عراق در نظر گرفته است‌. 

 

وی که در دوران فوتبال خود مدافع باشگاه الزورا بوده در سال ۱۹۹۲ مربی تیم فوتبال این کشور شده و از سال ۲۰۱۸ کمپین خود را برای در اختیار گرفتن ریاست فدراسیون فوتبال عراق آغاز کرده و در نهایت هم موفق به این کار شد.

 

 

1643964

 

 

باید دید که درجال که از حمایت ستاره های فوتبال عراق نیز برخوردار بود برای رویارویی با رقیبش در دادگاه عالی ورزش خواهد رفت یا نه.

دیدگاه‌ها