کد خبر : 1779987 | 24 شهریور 1400 ساعت 12:11 | 17.2K بازدید | 13 دیدگاه

۸۹؛ دقیقه صعود سرخ‌ها به یک چهارم نهایی

این سومین بار است که پرسپولیس با گل دقیقه ۸۹ به جمع چهارتیم برتر غرب آسیا می‌رسد.

۸۹؛ دقیقه صعود سرخ‌ها به یک چهارم نهایی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در شرایطی به مصاف استقلال تاجیکستان رفته بود که این تیم در کوران مسابقات قرار داشت و علاوه بر آن اولین حضورشان در لیگ قهرمانان که مصادف با صعود به مرحله حذفی شده بود انگیزه‌های تاجیک‌ها را چند برابر می‌کرد. شاگردان یحیی نیز در چمن مصنوعی و در میان تشویق تماشاگران حریف روز خوبی را پشت سر گذاشتند و در نهایت موفق به صعود به یک چهارم نهایی شدند. اما نکته جالب و قابل توجه دقیقه‌ای است که پرسپولیس موفق به صعود شد.

 

*سید جلال و استارت صعودهای لحظه آخری
برای اثبات ادعای جالب بودن دقیقه صعود پرسپولیس، ابتدا به سه فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا یعنی سال ۲۰۱۸ بر می‌گردیم؛ جایی که پرسپولیس پس از صعود از مرحله گروهی به مصاف الجزیره امارات رفته و در بازی رفت، در یک مسابقه مهیج و پر فراز و نشیب در ثانیه‌های آخر در ابوظبی از حریف گل خورده و سه بر دو بازنده شده است. در آزادی اما در میان ۹۰هزار تماشاگر، سرخ‌ها برای جبران رفته بودند و با گل احمد نور هم جلو افتادند اما چند دقیقه بعد این الجزیره بود که کار را به تساوی کشاند تا قرمزها در آستانه حذف در میان ورزشگاه سراسر قرمزپوش آزادی قرار بگیرند. دقیقه ۸۹ پیش‌روی کاپیتان حسینی و شوت سرضرب او در محوطه پس از دفع ناقص دفاع حریف کافی بود تا پرسپولیس در این دقیقه خاص گل صعود را توسط کاپیتان حسینی بزند و به مرحله یک چهارم صعود کند. سرخ‌ها در آن تورنمنت تا فینال رفتند و مدال نقره آسیا را کسب کردند.

 

1644167

 

*پرواز آل کثیر بالاتر از قطر ایرلاین
سرخ‌ها در شرایط کرونایی تورنمنت۲۰۲۰ پس از هفته‌ها تعطیلی آسیا در حالی که از دو بازی اول دور گروهی قبل از کرونا یک امتیاز به دست آورده و سال قبل نیز در مرحله گروهی کنار رفته بودند، کار بسیار سختی در چهار بازی باقی مانده داشتند اما شاگردان یحیی تمام بازی‌های متمرکز خود در دور گروهی را پیروز شدند و پس از صعود از گروه در دور یک هشتم به تیم قدرتمند السد برخورد کردند. در شرایطی که بازی با تیم ژاوی از حساسیت و التهاب بالایی برخوردار بود و موقعیت‌های دو تیم در طول ۸۸ دقیقه قبلی گلی را در پی نداشت، آل کثیر با پرواز بلندش و قطع توپ از تیر اول بالاتر از مدافعان حریف، یک دقیقه مانده به پایان وقت قانونی بازی گلی استثنایی را به ثمر رساند تا پرسپولیس در یک چهارم حاضر باشد. جالب اینکه پرسپولیس با گل‌زنی در این دقیقه مانند سال ۲۰۱۸ به فینال صعود کردند.

 

1644168

 

*ترابی مامور خراب کردن جشن ملی تاجیکستان
یحیی برای دومین سال پیاپی مقتدرانه از مرحله گروهی صعود کرده بود و این بار باید با حریفی ناشناخته مصاف می‌کرد. تاجیک‌ها که روزهای جشن استقلال خود را سپری می‌کردند چشم انتظار پیروزی استقلال‌شان مقابل پرسپولیس ایران و تکمیل شگفتی خود بودند که بازی حساب شده پرسپولیس و تیزهوشی ترابی و گل زیبایش جشن تاجیک‌ها را خراب کرد. باز هم گل دقیقه ۸۹ و صعود به یک چهارم سناریویی تکراری و جذاب برای پرسپولیس ایران بود. جایی که شاید تاجیک‌ها خود پس از نزدیک ۹۰ دقیقه دوندگی شدید خود را آماده شروع وقت‌های اضافه می‌کردند اما پرسپولیس تایم، یقه آنها را نیز مانند الجزیره و السد گرفت و سرخ‌ها را به جمع چهار تیم برتر غرب آسیا رساند. باید دید پرسپولیس مانند ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ که با گل دقیقه ۸۹ به یک چهارم صعود کرده بود، موفق به قهرمانی در غرب آسیا و فینالیست شدن خواهد شد یا خیر.

 

1644170

دیدگاه‌ها