کد خبر : 1780492 | 27 شهریور 1400 ساعت 15:45 | 57.8K بازدید | 26 دیدگاه

آتش زیر خاکستر

کومان به لاپورتا؛ مرا نمی خواهی؟ اخراجم کن

بعید به نظر می رسد رونالد کومان فصل جاری را در بارسا به پایان برساند و شاید زمستان بارسلونا را هم نبیند.

کومان به لاپورتا؛ مرا نمی خواهی؟ اخراجم کن

به گزارش "ورزش سه"، داستان اختلاف بین خوان لاپورتا رئیس بارسا با رونالد کومان بر کسی پوشیده نیست.

سرمربی هلندی تابستان سال گذشته در بدترین زمان ممکن هدایت بارسا را قبول کرد. او از سرمربیگری تیم ملی هلند استعفا کرد تا بارسلونای طوفان زده را در دست بگیرد. بارسا بازیکنانی چون لوئیس سوارز را از دست داد ولی کومان توانست کوپا دل ری را به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کند؛هرچند که در لیگ قهرمانان و لالیگا نتایج خوبی کسب نکرد.

به خصوص لغزش عجیب بارسا در هفته های پایانی لالیگا که با دو شکست خانگی برابر گرانادا و سلتا و دو تساوی برابر اتلتیکو و لوانته همراه بود، باعث نارضایتی شدید خوان لاپورتا شده بود.

 

 

1643688

 

 

لاپورتا تمایلی برای ادامه همکاری با سرمربی هلندی نداشت ولی چون هیچ گزینه خوبی در دسترس نبود، حکم به ابقای کومان داد. پس از پایان فصل گذشته، ادامه کار کومان در بارسا همچنان مبهم بود و هر روز شایعات برکناری او شنیده می شد تا جایی که کومان خسته از شرایط، گفت و گویی رودررو با لاپورتا ترتیب داد. مدیر برنامه های کومان نیز در جلسه حاضر بود و جزئیاتی از این مذاکره مستقیم در مستند "فورسا کومان" که از تلویزیون هلند پخش می شود، فاش شده است.

 

کومان در این مستند و در مورد جلسه با لاپورتا گفت:« به رئیس گفتم اگر مرا نمی خواهی، همین حالا اخراجم کن و بهتر است کاری که نیاز است را انجام بدهی ولی مرا در این شرایط گنگ و مبهم قرار نده. به لاپورتا گفتم که به دنبال گزینه هایی که می خواهی باش.»

 

 

1601342

 

 

این جلسه در رستوران معروف ویا ونتو بارسلونا برگزار شد و لاپورتا مقابل خبرنگاران اعلام کرد که به زمان برای تصمیم گیری نیاز دارد. او البته کمی بعد حکم به ابقای کومان داد.

هرچند کومان و لاپورتا هر دو در مصاحبه های اخیرشان از ارتباط کامل و دوستانه با یکدیگر خبر داده اند ولی بسیاری معتقدند این تنها ظاهر ماجراست و لاپورتا پشت پرده به دنبال برکناری مرد هلندی است.

 

در واقع شکست سنگین 0-3 مقابل بایرن مونیخ و البته نمایش بسیار ضعیف در استادیوم خانگی بارسلونا باعث شد از همین ابتدای فصل فشار زیادی روی کادر فنی بلوگرانا ایجاد شود. اخبار حاکی از جلسه شبانه گروه مدیریتی باشگاه برای آنالیز شرایط بوده و چهارشنبه گذشته نشریه اسپورت در گزارشی مدعی شد رونالد کومان فرصت زیادی برای تغییر اوضاع و حفظ نیمکت بارسلونا نخواهد داشت و تنها سه بازی دیگر به او شانس داده خواهد شد.

 

 

1642352

 

 

دو روز پیش هم موندودپورتیوو ادعایی جدید مطرح کرد. تیم مدیریتی بارسلونا فعلا روی کومان اعتماد دارد ولی برای او مهلت خاصی در نظر گرفته اند. کومان تا 24 اکتبر(2 آبان) و روز بازی با رئال مادرید در ال‌کلاسیکو فرصت دارد تا به اوضاع تیم سر و سامان بدهد و سپس دیگر شانسی برای ابقا نخواهد داشت.

بارسا پیش از ال کلاسیکو در لالیگا باید به مصاف گرانادا، اتلتیکو و کادیز برود و در لیگ قهرمانان نیز باید در زمین بنفیکا بازی کند. بارسا پس از سال ها صعودش به یک هشتم نهایی تضمین شده نیست و در هاله ای از ابهام قرار دارد. در این بین وقفه دو هفته ای فیفا دی نیز خواهیم داشت که فرصتی برای آنالیز فنی کومان از سوی سران باشگاه است.

 

 

 

1644084

 

 

 

این روزها حتی در بارسا تی وی نیز از کومان انتقاد می شود و رسانه های کاتالان معتقدند این انتقادات با توصیه خوان لاپورتا رئیس باشگاه صورت گرفته است. در واقع اعتمادها به سرمربی هلندی روز به روز کاهش پیدا می کند و تنها راه نجات او پیروزی در همه بازی های پیش رو و به خصوص در ال کلاسیکو است اما سوال بزرگ اینجاست که آیا او به ال کلاسیکو خواهد رسید؟

 

دیدگاه‌ها