کد خبر : 1780588 | 27 شهریور 1400 ساعت 21:40 | 50.7K بازدید | 20 دیدگاه

پاسخ مدیران عربستانی به خبرنگار ایتالیایی

حذف الهلال از لیگ قهرمانان آسیا تکذیب شد

دو خبرنگار نزدیک به باشگاه الهلال اخبار پیرامون جذب این تیم از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را تکذیب کردند.

حذف الهلال از لیگ قهرمانان آسیا تکذیب شد

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته نیکولو اسکیرا خبرنگار معروف ایتالیایی روزنامه گاتزتا دلو اسپورت از ورود فیفا به پرونده تخلفات باشگاه الهلال در جریان فسخ قرارداد سباستین جووینکو خبر داد. این خبرنگار مدعی شد که در صورت محکومیت الهلال در این پرونده، آنها با جرائم سنگینی از جمله حذف از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مواجه خواهند شد.

 

جووینکو تابستان امسال پس از توافق با مدیران الهلال و صرف نظر کردن از بخش اعظم حقوقش، قراردادش را با این تیم فسخ کرد تا متئوس پریرا خرید جدید قهرمان عربستان وارد لیست این تیم شود. طبق قوانین حاکم بر فوتبال عربستان، هر تیمی قادر به ثبت نام 7 بازیکن خارجی در لیست خود است و الهلالی ها نیز 7 مهره خارجی را در فهرست خود داشتند و برای ثبت نام پریرا، مجبور به فسخ قرارداد یکی از بازیکنان خارجی خود بودند و اکنون نیکولو اسکیرا مدعی است در جریان این فسخ قرارداد، تخلفاتی صورت گرفته و حق و حقوق جووینکو به صورت کامل پرداخت نشده است.

 

1645236

 

با این حال، خبرنگاران نزدیک به باشگاه الهلال این خبر را شدیدا تکذیب کرده اند. نبیل العبودی یکی از خبرنگاران نزدیک به الهلال در گفتگو با یکی از برنامه های تلویزیونی عربستانی مدعی شد که مدیربرنامه های جووینکو پشت این داستان است و او قصد دارد با القای این بحران بزرگ، مدیریت الهلال را تحت فشار بگذارد. العبودی گفت: مدیر برنامه های جووینکو مطالباتی دارد و سعی می کند مدیریت فهد بن نافل را تحت فشار قرار دهد تا در اسرع وقت و قبل از مهلت مقرر به آن دست یابد، بنابراین از نام بازیکن برای انتشار برخی اخبار دروغ استفاده می کند.

 

از سوی دیگر عبدالرحمن الجماز در اظهارات تلویزیونی بر قانونی بودن اقدامات الهلال در مراحل فسخ قرارداد جووینکو و عدم وجود هرگونه تخلف تأکید کرد. این خبرنگار افزود اگر باشگاه الهلال تخلفی هم مرتکب می شد، آنها قادر به ثبت نام متئوس پریرا در لیست بازیکنان خود نبودند.

 

1645237

 

احمد امیر یک کارشناس حقوقی عربستانی نیز در این خصوص گفت: هیچ متنی در قوانین فیفا یا فدراسیون های قاره ای وجود ندارد که در صورت عدم پرداخت حقوق یک بازیکن بدون صدور حکم، تیمی از مسابقاتی اخراج می شود. البته AFC زمانی یک تیم را از حضور در مسابقات حذف می کند که از سوی فیفا حکم قطعی صادر شود. به عنوان مثال، فیفا الهلال را ملزم به پرداخت حقوق جووینکو کند ولی این تیم حکم صادره را نادیده بگیرد. در اینجا ممکن است که AFC الهلال را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کنار بگذارد.

 

بدین ترتیب به نظر می رسد اخبار منتشره از سوی نیکولو اسکیرا مبنی بر حذف قهرمان عربستان از لیگ قهرمانان آسیا نادرست باشد. الهلال حریف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیاست. دیدار دو تیم در تاریخ 24 مهر در ریاض برگزار می شود.

دیدگاه‌ها