کد خبر : 1781324 | 31 شهریور 1400 ساعت 11:35 | 23.9K بازدید | 4 دیدگاه

دفاع توخل از آلونسو: او حق دارد مخالف زانو زدن باشد

توماس توخل، سرمربی چلسی، از مارکوس آلونسو و تصمیمش برای زانو نزدن پیش از مسابقات دفاع کرد.

دفاع توخل از آلونسو: او حق دارد مخالف زانو زدن باشد

به گزارش "ورزش سه"، مارکوس آلونسوی 30 ساله اعلام کرده که دیگر پیش از مسابقات زانو نخواهد زد و اعتراضش به نژادپرستی را با اشاره به نشان «جایی برای نژادپرستی نیست» روی آستینش نشان خواهد داد. سرمربی چلسی نیز به حمایت از این بازیکن پرداخته است.

توخل در پاسخ به این سوال که صحبتی با بازیکنان درباره اظهارات مدافع چپ تیم خود داشته یا خیر گفت:« بحثی بین من و بازیکنانم نشده است. من فکر می‌کنم اگر اطلاعاتم درست باشد، کاپیتان‌های تیم‌های لیگ برتری پیش از بازی برای زانو زدن با هم توافق می‌کنند. اما همانطور که قبلا گفتم در هر توافقی باید جایی برای نظر مخالف هم باشد، نظری که آن هم در راستای مخالفت با نژادپرستی ابراز شود. درواقع کسی نباید بگوید که مشکلی با نژادپرستی ندارد. این غیرقابل قبول است.»

 

1646471

 

او در ادامه اضافه کرد:« اما من فکر می‌کنم در این محدوده باید نظرات دیگران را بپذیریم و اجازه دهیم بحث درباره تاثیرگذاری این اقدام شکل بگیرد. اگر مارکوس حاضر می‌شد زانو بزند همه چیز بسیار آرام‌تر پیش می‌رفت اما او بزرگسال است و ما در جهانی آزاد زندگی می‌کنیم و او هم سعی کرده که نظرش را توضیح دهد. این کاری است که او انجام داد و حالا شما باید از او سوال کنید تا این بحث ادامه پیدا کند.»

بازیکنان باشگاه‌های لیگ برتر پس از وقفه 100 روزه مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا، در تابستان گذشته و در حمایت از جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» شروع به زانو زدن پیش از مسابقات کردند. توخل اظهار داشت:« او به وضوح اعلام کرده که مخالف نژادپرستی است و این اقدام نباید به شکل دیگری تعبیر شود. این چیزی است که ما از هر فردی که می‌خواهد عضوی از باشگاه ما باشد می‌خواهیم و رفتار و ذهنیت دیگری قابل قبول نیست.»

 

دیدگاه‌ها