کد خبر : 1781390 | 31 شهریور 1400 ساعت 16:33 | 554.7K بازدید | 147 دیدگاه

یک جنجال بزرگ بعداز حکم مبهم کمیته اخلاق

ورزش سه بررسی می‌کند: مجیدی محروم نیست ،پای پرسپولیس در میان است

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در فاصله 48 ساعت دومین رای جنجالی خود را صادر کرد.

ورزش سه بررسی می‌کند: مجیدی محروم نیست ،پای پرسپولیس در میان است

به گزارش "ورزش سه"، در آرای اعلام شده از سوی کمیته اخلاق که شامل جریمه نقدی و محرومیت 6 فرد مختلف شامل سرمربی و بازیکن و سرپرست و... بوده است، نام فرهاد مجیدی سرمربی استقلال بالاتر از همه می‌درخشد. آنهم در حکمی مبهم که مشخص نیست منحصرا در یک جزای نقدی 50 میلیون تومانی خلاصه شده یا قرار است سرمربی استقلال واقعا از فعالیت در فوتبال  محروم بشود.


صدور این حکم بدون توضیح و استدلال های حقوقی آنهم در شرایطی که هواداران میلیونی استقلال با حساسیتی خاص اخبار این باشگاه را تعقیب می‌کنند، در بازه زمانی یکساعته جنجالی بزرگ در فوتبال ایران ایجاد کرد و خاطر هواداران استقلال را مشوش کرد.


کلیه وبسایت‌ها در برخورد اول با این حکم به این نتیجه رسیدند که فرهاد مجیدی ممنوع‌ از کار شده و حق ورود به ورزشگاه‌ها را ندارد اما با توجه به سایر احکامی که امروز و دیروز (ازجمله برای فرشید اسماعیلی و حسین کنعانی) هم صادر شده مشخص است که انشای احکام کمیته اخلاق با یک گرامر و دستورزبان مشترک ابلاغ می‌شود و در همه آنها عبارت «از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت‌ در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است» وجود دارد و این بدان معنا نیست که فرد از فوتبال محروم می‌شود کمااینکه حسین کنعانی دیشب با تیم الاهلی به میدان رفت و حتی بازوبند کاپیتانی بر بازو بست.

 

1646618

 


پس از انتشار این حکم و در شرایطی که به نظر رسانه‌ها به اشتباه افتاده بودند باشگاه استقلال با انتشار یک بیانیه اعلام کرد حکمی که فرهاد مجیدی از کمیته اخلاق دریافت کرده، مربوط به صحبت های او علیه آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات است که پس از دربی اتفاق افتاد و سرمربی آبی ها با جملاتی تند علیه وی موضع گیری کرد. 


مجیدی در تاریخ 26 اردیبهشت به همراه عیسی آل کثیر به کمیته اخلاق احضار شده بود تا در این باره توضیح بدهد اما هرگز بعدها درباره جلسه کمیته اخلاق با سرمربی آبی ها خبری منتشر نشد. با این حال امروز بنابر بیانیه باشگاه استقلال حکمی که برای مجیدی صادر شده مربوط به همان جلسه است که البته بعد از 4 ماه و درست در شرایطی که سرمربی استقلال در کشاکش یک جدل شدید با مدیران استقلال است منتشر می‌شود.


در عین حال بعد از توضیح باشگاه استقلال ، آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات اعلام کرد رفتار مجیدی به دلیل ناراحتی بعد از باخت بوده و شکایتی از وی ندارد. اما اگرچه او از مجیدی شکایتی نکرده اما باشگاه پرسپولیس این شکواییه را به صورت حقوقی و با تقدیم یک لایحه با استدلال توهین به هوادار به فدارسیون ارجاع داده بود. 

 

 

1646615

 


این ماجراها در شرایطی رخ می‌دهد که مسئولان جدید کمیته اخلاق بعد از حضور در این پست قضایی هرگز در محافل رسانه ای حاضر نشده یا به سوالات طبیعی خبرنگاران پاسخ ندادند که شاید این رویه همیشگی آنها باشد. با این حال انتظار می‌رود با توجه به حساسیت موضوع این کمیته نسبت به مواردی مثل محرومیت فرهاد مجیدی(یا فرشید اسماعیلی که دیروز اتفاق افتاد) با شفافیت و مسئولیت بیشتری رفتار کند تا این میزان نگرانی غیر طبیعی برای طرفداران هرکدام از تیم‌ها پیش نیاید.


در شرایطی که باشگاه استقلال در یک هفته گذشته شرایطی کاملا بحرانی را پشت سر گذاشته و تعلل وزارت ورزش در معرفی مدیرعامل جدید نیز به مشکلات و مسائل دامن زده است، رعایت این اصول پراهمیت تر و حیاتی‌تر هم به نظر می‌رسد و شای یک بیانیه تکمیلی در این خصوص چاره ساز باشد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها