کد خبر : 1782394 | 06 مهر 1400 ساعت 10:07 | 30.8K بازدید | 20 دیدگاه

سنت صعود به فینال با پنجره بسته

پرداخت پول پرونده کالدرون زور دارد!

پرسپولیس در شرایطی تا بیست روز دیگر به مصاف الهلال می‌رود که بدون مدیرعامل و بدون اراده‌ای جدی برای پرداخت بدهی کالدرون با خطر محرومیت و کسر امتیاز روبروست.

پرداخت پول پرونده کالدرون زور دارد! 

به گزارش ورزش سه آخرین جدال قرمزها با الهلال در نیمه‌نهایی آسیا در شرایطی رخ داد که اعلام خبر محرومیت مهدی طارمی قبل از بازی شوک عجیبی به شاگردان برانکو وارد کرد و پرسپولیس جدال با الهلال را هم به این خبر و هم به محرومیت و مصدومیت یکی دو بازیکن دیگر و همچنین اشتباه تاکتیکی کادر فنی در انتخاب سیستم بازی باخت.

 

اما پس از آن در هر دو باری که پرسپولیس به فینال آسیا رسیده، پنجره‌های نقل و انتقالاتی‌اش بسته بوده. هر چند دومین بارش عملا تا قبل از بسته شدن پنجره، یحیی گل محمدی بارش را در خرید بازیکن بسته بود اما محرومیت عیسی آل کثیر این بار همچون محرومیت طارمی شوک بزرگی به قرمزها بود. اما برخلاف محرومیت طارمی، این موضوع برای پرسپولیس خیریت به همراه داشت.

 

شاید قسمت این باشد که این بار نیز پرسپولیس با پنجره بسته به سومین فینال خود در آسیا برسد. انگار که بسته بودن پنجره برای قرمزها خیریتی همیشگی به همراه دارد و آن صعود به فینال آسیاست! اما موضوع ندادن بدهی کالدرون و خطر کسر امتیاز و محرومیت‌های سنگین محتمل، می‌تواند شاگردان یحیی را در آستانه جدال با الهلال با یک شوک روانی دیگر مواجه کند. در شرایطی که به نظر می‌رسد سمیعی در خود توان پرداخت بدهی کالدرون را نمی‌دید و هنوز تکلیف هیئت‌مدیره جدید هم برخلاف استقلال مشخص نشده نگرانی هواداران پرسپولیس از تاثیر این موضوع بر بازی پیش رو مقابل الهلال است.

 

1533662

 

با این همه، نگاهی به موفقیت‌های اخیر پرسپولیس در لیگ و آسیا و همزمان بودن آن با محرومیت‌های متوالی این موضوع را برجسته می‌کند که سوءمدیریت در پرسپولیس در سال‌های اخیر زیر سایه‌ی موفقیت‌های این تیم چندان مورد نقد قرار نگرفته است.

 

به عبارتی اگرچه «تیم» پرسپولیس در سال‌های اخیر به واسطه موفقیت‌های متوالی رضایت هوادارانش را جلب کرده اما «باشگاه» پرسپولیس هم به واسطه عملکرد مدیرانش، همواره در حال تاوان دادن بوده و چه بسا اگر مدیریت اداری این باشگاه همپای مدیریت فنی آن پیش رفته بود، قهرمانی در آسیا نیز حاصل شده بود و از آن مهمتر به یمن این موفقیت‌ها، اوضاع مالی باشگاه نیز در وضعیت بهتری بود.

 

در چند سال اخیر که بیشتر نگاه‌ها به سمت مدیریت  استقلال و نارضایتی هواداران این تیم از مجموعه‌ی مدیران آن بوده، نگاهی به وضعیت مدیریتی پرسپولیس و مواجه بودن همیشگی با پرونده‌های انضباطی ثابت می‌کند که اوضاع مدیریت قرمزها هم دست کمی از مدیریت در باشگاه رقیب نداشته. وگرنه چرا هر بار و در آستانه‌ی بازی‌های مهم آسیایی قرمزها باید با استرس و شوک محرومیت به مصاف رقبای خود بروند.

 

کمترین انتظار این روزهای هواداران پرسپولیس حل مشکل پرونده بدهی کالدرون قبل از تبدیل شدن آن به یک فاجعه‌ی دیگر است. کاری که مجید صدری سرپرست فعلی باشگاه در تدارک برای انجام آن و عبور از این پیچ میلیون دلاری است . پولی که پرداختش بخصوص در بحران اقتصادی فعلی  واقعا زور دارد! 

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها