کد خبر : 1782433 | 06 مهر 1400 ساعت 12:25 | 27.7K بازدید | 3 دیدگاه

پس از برد به سبک سردار خوشحالی کردم؛

گفت و گو با بازیکن پنج پسته تیم ملی ایران

هاجر دباغی فوتبالیست ملی‌پوش ایران می‌گوید اگر توجه و حمایت‌ها ادامه دار باشد بانوان می‌توانند به تاریخ سازی ادامه دهند.

گفت و گو با بازیکن پنج پسته تیم ملی ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بانوان ایران با هدایت مریم ایراندوست توانست پس از سپری کردن چندماه برنامه آماده سازی فشرده، در دو بازی سرنوشت ساز با بنگلادش و اردن خوش بدرخشد و برای نخستین بار به جام ملت‌ها صعود کند.

 

یکی از بازیکنان تیم ملی هاجر دباغی بازیکن باشگاه سپاهان است که به نوعی آچار فرانسه ایران محسوب می‌شود و علاوه بر تخصص در پست مهاجم در نقاط دیگر زمین نیز بازی می‌کند.


مشروح مصاحبه این بازیکن با ورزش سه را در این صفحه می‌خوانید.

 

*نمی‌دانستیم چرا این رفتارها با ما می‌شود
متاسفانه در دوسالی که اردو نداشتیم از خیلی چیزها عقب افتادیم و خیلی هم گله‌مند بودیم و اردوها که شروع شد عطش این را داشتیم که اگر اردوها و حمایت‌ها تداوم داشته باشد و بازی‌های دوستانه برگزار کنیم، خیلی بهتر کار کنیم و هم اینکه در این دو سال وجدان‌هایمان به درد آمده بود و نمی‌دانستیم چرا این رفتار با ما می‌شود و می‌خواستیم خودمان را ثابت کنیم. اردوها و تمرینات منظمی با کادرفنی خوب‌مان داشتیم و هیچ کم و کاستی نبود که اگر صعود نکردیم بهانه بیاوریم. از همان روز اول که اردوها شروع شد و دیدیم که قول‌های مسئولین عملی می‌شود ما سفت و سخت‌تر تمرین کردیم و توانستیم با حمایت‌های خوبی که از ما شد جواب این حمایت‌ها را با صعود بدهیم.

 

1648432

 

*جان‌مان را در زمین می‌گذاشتیم
خداراشکر کار با خانم ایراندوست خیلی خوب بود و نکات فنی‌ای که ایشان می‌گفتند کارامد بود و تمام وقت‌شان را صرف ما کردند. ما در زمین جان‌مان را در گذاشتیم تا جواب زحمت‌های او را بدهیم.

 

*این پنجمین پستی بود که در تیم ملی بازی کردم
در آنالیزی که روز قبل از بازی با بنگلادش انجام شد با دیدن حرکت گلر و دفاع آن‌ها در ذهنم آنالیزی صورت گرفت و خداراشکر در آن بازی تک موقعیتی که گیرم آمد را به گل تبدیل کردم. من در این دو بازی پشت مهاجم بازی کردم و از بازی در این پست راضی بودم و امیدوارم جواب اعتماد کادرفنی را داده باشم. من در اردوی قبلی با نظر خانم ایراندوست در پست هافبک دفاعی بازی کردم و پیش‌ترهم در پست هافبک چپ و راست بازی کرده بودم و علاوه بر آن پست تخصصی‌ام مهاجم است و این اتفاق به خاطر اعتماد کادر فنی به من بوده است.

 

*مسئولینی که به لباس‌ ما ایراد گرفتند را به تمرین دعوت می‌کنم
من در مورد بحث لباس فرم‌مان که با آن اعزام شدیم توضیحی ندارم فقط می‌توانم بگویم مسئولینی که راجع به لباس ما معترض بودند لطفا یک بار هم که شده بیایند و چه در تمرینات باشگاهی و چه ملی از نزدیک نظاره‌گر ما باشند و مشکلات ما را ببینند و اگر از دست شان برمی‌آید آنها را حل کنند و فقط از دور تماشا نکنند.

 

*به خاطر رنگ زرد سپاهان دورتموند را دوست دارم
من از بچگی طرفدار تیم بارسلونا و دورتموند بودم و خودم هم در ایران در باشگاه سپاهان بازی می‌کنم و علت علاقه من به دورتموند هم رنگ زرد پیراهن آنهاست و قطعا در تیم آقایان هم به سپاهان علاقه دارم. من الگوی فوتبالی خاصی ندارم ولی از بهترین رفتار و عملکرد فوتبالیست‌های خانم و آقا استفاده می‌کنم و سرلوحه قرار می‌دهم.

1648431

*امیدوارم مشکل پخش زنده حل شود
 خودمان دوست داشتیم بازی‌هایمان پخش زنده داشته باشد و هم مردم و هم خانواده‌هایمان بتوانند به صورت زنده آن را ببینند. امیدواریم یک سری اتفاقات خوب در این مورد بیفتد و هم به دیده شدن بیشتر ما کمک کند و انگیزه ما را بالا ببرد و هم اینکه در بحث اسپانسر هم به ما کمک می‌شود. امیدوارم یک راه حل بدهند که به نفع ما باشد.

 

*به سبک سردار آزمون خوشحالی کردم
ما تیم بنگلادش را در رده‌های پایه برده بودیم ولی همیشه بازی‌های سختی با این تیم داشتیم و منظور من از آن استوری که پس از برد منتشر کردم، ایزی گیم (بازی راحت) بود که از سبک سردار آزمون برای خوشحالی استفاده کردم.

 

*باشگاه‌های آقایان در بخش بانوان هم تیمداری کنند
 ما تاریخ‌سازی کردیم و امیدوارم حمایت‌ها ادامه دار باشد و امیدوارم باشگاه‌های لیگ برتری ما بیشتر شود و باشگاه‌های دیگر به فوتبال بانوان رو بیاورند. ما نشان دادیم هر جا امکانات باشد جواب مثبت می‌دهیم و امیدوارم برابری جنسیتی رخ دهد و فضا برای تمرین و پیشرفت ما باز تر شود.

دیدگاه‌ها