کد خبر : 1784355 | 16 مهر 1400 ساعت 12:58 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

توافق یوفا و اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای برای مبارزه با تبانی

یوفا و اتحادیه جهانی بازیکنان حرفه‌ای توافقنامه همکاری را برای مبارزه با تبانی به امضا رساندند.

توافق یوفا و اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای برای مبارزه با تبانی

به گزارش "ورزش سه"، برنامه دکمه قرمز 10 سال پیش در فنلاند راه‌اندازی شد و حالا به یکی از اصلی‌ترین عوامل در تلاش‌های اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای برای جلوگیری از تبانی تبدیل شده که مکمل چند مکانیزم گزارش‌دهی دیگر است که از سوی مقامات یوفا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکمه قرمز دیگر با ارسال کد مخصوصی از سوی اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای توسط بازیکنان قابل دانلود است و به کاربرانش اجازه می‌دهد که به صورت ناشناس اطلاعات ارزشمندشان درباره تبانی‌های احتمالی در هر بازی را گزارش دهند.

بازیکنان می‌توانند در حین استفاده از این برنامه در صورت تمایل اطلاعات تماس خود را روی آن قرار دهند اما تمامی اطلاعات کاملا محرمانه باقی خواهد ماند، مگر این که توافق دیگری برای افشای اطلاعات با رضایت طرفی صورت بگیرد.

 

1651964

 

این توافق جدید به اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای اجازه می‌دهد که اطلاعات دریافتی از طریق برنامه دکمه قرمز را با سازمان ضد تبانی یوفا به اشتراک بگذارد. این موضوع کار مبارزه با تبانی را بسیار آسان‌تر خواهد کرد که یکی از اهداف کلیدی کمیته اجرایی یوفا به حساب می‌آید.

یوفا و اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای از بازیکنان خواسته‌اند که اگر در شرایط تبانی قرار گرفتند سه مورد را مدنظر داشته باشند: تشخیص شرایط، رد پیشنهاد و گزارش دادن.

همکاری تمامی جامعه فوتبال با یکدیگر که شامل استفاده از برنامه‌های مشابه برای گزارش دادن این اتفاقات است اهمیت زیادی در مبارزه با تبانی‌های سیستماتیک دارد که می‌تواند زندگی حرفه‌ای بازیکنان و حتی باشگاه‌های بسیاری را به خطر بیاندازد. گزارش چنین اتفاقاتی به سود تمام کسانی است که عاشق فوتبال هستند و از تماشای آن لذت می‌برند.

دیدگاه‌ها