کد خبر : 1784663 | 17 مهر 1400 ساعت 22:21 | 63K بازدید | 9 دیدگاه

پرواز بنا در شب رویایی کشتی فرنگی (عکس)

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران بعد از کسب دومین طلای امشب، شادی جالبی داشت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کشتی فرنگی ایران بعد از درخشش آزادکاران در قهرمانی جهان 2021 راهی اسلو شد تا این موفقیت را تکرار کند. شاگردان بنا کار بسیار سختی در پیش داشتند اما تا روز دوم با کسب دو طلا و دو برنز درخشان ظاهر شدند تا بعد از روسیه، در مکان دوم تیمی قرار بگیرند.

 

کشتی فرنگی ایران روز دوم را با دو فینالیست و دو برنز به پایان رساند؛ فینالیست های روز دوم امشب روی تشک رفتند و هر دو توانستند طلا بگیرند.ساروی با غلبه بر الکس زوکه (مجارستان) طلای 97 کیلو را به دست آورد تا بعد از 7 سال انتظار، کشتی فرنگی ایران صاحب طلای قهرمانی جهان شود. بعد از این طلا، علی اکبر یوسفی، فرنگی کار جوان ایران با غلبه بر حریف روس خود در فینال 130 کیلوگرم، اولین مدال فوق سنگین فرنگی ایران در تاریخ رقابت های جهانی را کسب کرد.

 

این دو طلا، محمد بنا را به وجد آورد تا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که شب گذشته، برنز گرایی را با یک فن سالتو بارانداز تماشایی جشن گرفته بود، این بار از فرط شادی خود را در آغوش رسول جزینی جای دهد؛ مربی که امروز بعد از هر دو طلا، فن سالتو را روی کشتی گیران کشورمان اجرا کرد. پرواز بنا به آغوش جزینی، یکی از صحنه های دیدنی کشتی های امروز بود که نشان از اوج خوشحالی این مربی از درخشش شاگردانش داشت.

 

شاگردان بنا فردا هم دو فینال دیگر در اسلو 2021 دارند. در صورت کسب طلا در این دو کشتی، فرنگی ایران رکورد جدیدی در تاریخ مسابقات جهانی به نام خود ثبت خواهد کرد.

 

1652491

دیدگاه‌ها