کد خبر : 1784912 | 19 مهر 1400 ساعت 10:15 | 4.9K بازدید | 1 دیدگاه

با یک غفلت المپیک توکیو را از دست داده بودم

یوسفی: با این طلا، انگیزه‌ام برای قهرمانی پاریس بالاتر رفت

رکوردشکنی مرد سنگین وزن کشتی فرنگی ایران، در نهایت با قهرمانی او در جام جهانی نروژ همراه بود تا اکنون با این ادعای وی در خصوص تلاش برای طلای پاریس همراه شود.

یوسفی: با این طلا، انگیزه‌ام برای قهرمانی پاریس بالاتر رفت

به گزارش "ورزش سه"، علی اکبر یوسفی موفق شد اولین طلای کشتی فرنگی ایران را در رقابت‌های جهانی را از آن خود کند و اکنون برای حضور در المپیک پاریس و دستیابی دوباره به سکوی قهرمانی این رقابت‌ها خود را مدعی می‌داند. کشتی‌گیر وزن 130 کیلوگرم ایران از قهرمانی در مسابقات زیر 23 سال در سال 2018 تا اکنون که به قهرمانی جهان رسیده، مسیر سختی را دنبال کرده و بزرگترین حسرت خود را غیبت در المپیک توکیو می‌داند و مدعی است در صورتی که در آن حاضر بود می‌توانست اتفاق بزرگی را رقم بزند. 

 

یوسفی درباره مسیری که برای رسیدن به عنوان قهرمانی دنبال کرده، گفت: خدارا بسیار شاکرم، چرا که نتیجه زحماتم را گرفتم. خیلی مسیر دشواری را پشت سر گذاشتم اما تلاش کردم تا بتوانم مدال طلا را کسب کنم.  خوشحالم که رویایم به حقیقت تبدیل شده است.

 

وی در واکنش به رکوردشکنی‌اش در سنگین وزن و قهرمانی در این رقابت‌ها اینگونه واکنش نشان داد: خیلی خوشحالم و حس خوبی دارم که توانسته‌ام رکوردشکنی کنم و اولین نفر باشم که از ایران در دسته سنگین وزن مدال طلا گرفته،  امیدوارم با کسب این قهرمانی توانسته باشم دل مردم عزیز کشورم را حتی برای لحظاتی شاد کرده باشم.

 

1652115

 

یوسفی درباره اینکه با دستیابی به این عنوان انتظارات از وی بالا رفته، گفت: با این طلا قطعا خیلی راه‌ها برای من هموارتر خواهد شد، برای المپیک توکیو خیلی تلاش کرده بودم اما در مسابقه انتخابی که مقابل آقای امین میرزازاده کشتی گرفتم یک لحظه غفلت  کردم و کشتی از دستم در رفت که باعث شد شکست بخورم و المپیک را از دست بدهم. المپیک توکیو را از دست دادم اما در پاریس ناکامی توکیو را جبران می‌کنم.

 

وی درباره شادی بعد از قهرمانی‌اش که با فن تندر جزینی همراه بود گفت: آقای رسول جزینی در اردو مربی سنگین وزن ها هستند. ایشان از خوشحالی در پوست خودشان نمی‌گنجیدند و بعد از شکست زورابی گدخوری حریف روسی‌ام در فینال آن حرکت را زد که نشانه شوق و خوشحالی از کسب نتیجه طلا و به ثمر رسیدن زحماتشان بوده که مورد توجه همگان و رسانه ها قرار گرفت. باید بگویم مربیان و کادر فنی خیلی زحمت کشیدند و لحظه لحظه با تمام وجود و با عشق به کشتی کنارمان بودند امیدوارم توانسته باشم جواب زحماتشان را بدهم. امیدوارم باز هم بتوانم پرچم کشورمان را بالا ببرم و مردم عزیز  کشورم را خوشحال کنم.

یوسفی درباره عملکرد محمدبنا بیان کرد: کار با آقای بنا باعث افتخار برای من است. امیدوارم بتوانم جواب اعتماد ایشان را بدهم و کشتی گیر مدنظرشان باشم در مسابقات بعدی و فرصت افتخار آفرینی را داشته باشم.

دیدگاه‌ها