کد خبر : 1785176 | 20 مهر 1400 ساعت 14:48 | 13.5K بازدید | 3 دیدگاه

بررسی سفر زودهنگام به جام جهانی

آلمان چاره‌ای جز صعود به قطر نداشت

تیم ملی آلمان موفق شد به عنوان اولین تیم جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر را در گروهی آسان دریافت کند.

آلمان چاره‌ای جز صعود به قطر نداشت

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آلمان توانست خیلی زود به جام جهانی 2022 صعود کند. چنین چیزی با توجه به بازی‌های این تیم قابل انتظار بود. حالا زمان آن رسیده که به راهی که انتخاب کردیم ادامه دهیم چون چالش‌های بزرگ هنوز در پیش هستند. این اظهارنظری از سوی کارل هاینس ویلد، دبیر کیکر، است.


اولین قدم برداشته شده است: تیم ملی آلمان می‌تواند یک سال دیگر در جام جهانی قطر به میدان برود. این تیم موفق شد با کمترین میزان تلاش به این موفقیت دست پیدا کند چون در گروه شش تیمه‌ای قرار داشت که تیم‌های ملی نه چندان مطرحی در آن قرار داشتند، تیم‌هایی که هیچ یک از آنها در 40 رتبه ابتدایی رده‌بندی فیفا حضور نداشت.


بنابراین چاره‌ای جز صعود به جام جهانی وجود نداشت. آلمان هفت پیروزی و یک شکست برابر مقدونیه شمالی به دست آورد، 23 گل زد و تنها سه گل دریافت کرد تا انتظارات را از خود بالا برده باشد و در عین ثبت آمارهای درخشان، بازی زیبایی را نیز به نمایش گذاشته باشد.


تیم ملی آلمان در اسکوپیه، پایتخت مقدونیه شمالی، نیز به نمایش رو به رشدش ادامه داد. پنج پیروزی و 18 گل زده در برابر یک گل خورده در پنج بازی تحت هدایت هانسی فلیک، سرمربی جدید تیم ملی، نشان دهنده تغییر سبک این تیم است: این تیم بدون توجه به این که چه بازیکنانی در ترکیب قرار دارند، همیشه به دنبال فرصتی برای حمله است.


این حرکات رو به جلو گاهی با پاس‌های اشتباه، از دست رفتن مالکیت توپ، از دست دادن ریتم بازی و در نهایت عدم تاثیرگذاری بیشتر در یک سوم پایانی زمین همراه است. خصوصا پاس‌های ارسالی به یک سوم پایانی و محوطه جریمه حریف گاهی با شکست روبرو می‌شود. هرچند تعداد حملات به قدری زیاد است که بسیاری از آنها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.


این اتفاق تاثیر مثبت دارد که در بازی برابر تیم‌های بسته مانند مقدونیه خصوصا در نیمه دوم، توپ‌ها معمولا با حملات اولیه بازپس گرفته شده و به موقعیت جدی تبدیل می‌شوند. برتری فردی و فیزیکی در نیمه دوم بازی خودش را نشان می‌دهد. پرسینگ یکپارچه همچنان باید با هماهنگی بیشتری انجام شود. حرکات رو به عقب و تحرکات دفاعی نیز نیازمند دقت بیشتری است.


مانوئل نویر، کاپیتان تیم، به همراه سرژ گنابری و کای هاورتز درباره قهرمانی در جام جهانی 2022 حرف زده‌اند. این ایده‌ای هوشمندانه برای تمرکز روانی روی هدفی مشخص است. این موضوع باعث می‌شود که حواس بازیکن متمرکز شود و آگاهی درونی از ماموریت بزرگ در قطر را در تیم ایجاد می‌کند. کیفیت فردی برای انجام کارهای بزرگ نیز بدون شک در بسیاری از پست‌ها دیده می‌شود، هرچند در همه پست‌ها نیست.


جستجو برای یافتن مدافعان کناری ایده‌آل ادامه دارد. و تیمو ورنر که چهار گل از پنج گلش را تحت هدایت فلیک به ثمر رسانده باید بیش از پیش تاثیرگذار ظاهر شود. به هرحال او یک مهاجم نوک بالفطره نیست.
چنین سبک بازیکنانی در فوتبال آلمان وجود ندارند، بنابراین فلیک به عنوان معلم فوتبال باید درمان دیگری را برای این موضوع در نظر بگیرد. بررسی بازی هجومی تیم و عملکرد بازیکنان جوان نشان دهنده راه‌حل‌های امیدوارکننده‌ای است.


با این حال، حرفی که لئون گورتسکا زد کاملا درست است: مسیری که تیم اخیرا در آن قرار گرفته، مسیر خوبی است اما هنوز کارهای بسیاری پیش روی فلیک و دستیارانش تا رقابت‌های جام جهانی 2022 قرار دارد.
مقدونیه شمالی یا رومانی تیم‌های بزرگی نیستند و آلمان در جام جهانی باید برابر رقبای قدرتمندی قرار بگیرد. تیم‌های بزرگ دیگر مشغول رقابت‌های خود هستند، همانطور که فرانسه و اسپانیا 24 ساعت قبل از این بازی در فینال لیگ ملت‌های اروپا به مصاف یکدیگر رفتند.

دیدگاه‌ها