کد خبر : 1785384 | 21 مهر 1400 ساعت 12:32 | 18.3K بازدید | 6 دیدگاه

طلسم مسی روی ساق مهاجم تیم ملی امارات! (عکس)

علی مبخوت همچنان در حسرت عبور از آمار گل ملی لیونل مسی است.

طلسم مسی روی ساق مهاجم تیم ملی امارات! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکستن رکورد علی دایی توسط کریستیانو رونالدو، حالا رقابت شدیدی در رتبه‌های پایین‌تر جدول برترین گلزنان ملی جهان شکل گرفته و دوباره یک مهاجم طراز اول آسیایی با یک فوق ستاره در حال رقابت است؛ لیونل مسی و علی مبخوت.

 

مبخوت در حالی پای به فیفادی اخیر گذاشت که مسی در بازی اخیر مقابل کلمبیا گلزنی کرده بود تا باتوجه به هت‌تریک برابر بولیوی، شمار گل‌هایش را به عدد ۸۰ برساند. این در حالی است که مبخوت ماه گذشته و پس از عبور از آمار پله، تصور می‌کرد که خیلی زود با جا گذاشتن مسی به سوی جایگاه سوم برترین گلزنان ملی جهان حرکت خواهد کرد.

 

روز گذشته او در نیمه اول فرصتی بسیار خوب داشت که در محوطه جریمه گلزنی کند یا پنالتی بگیرد اما برخورد با مدافع عراقی باعث سرنگونی او شد که البته داور پنالتی نگرفت.

 

1653719

 

در دقیقه ۵۴ ارسال یک پاس تماشایی به داخل محوطه جریمه او را در آستانه گلزنی قرار داد و مبخوت به خوبی خود را در مسیر توپ قرار داد اما ضربه او با فاصله چند سانتی متری تبدیل به گل نشد.

 

اگرچه دو موقعیت مطلوب برای این بازیکن با گلزنی همراه نبود اما وی بالاخره در آخرین دقیقه بازی با کنترلی تماشایی و عبور از دروازه‌بان، در موقعیتی کاملا مسلط گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند تا جشن هفتاد و هشتمین گل ملی را بر پا کند.

 

1653720

 

چند دقیقه بعد مبخوت در محوطه جریمه منتظر یک ارسال بود اما توپ به او نرسید تا نتیجه بازی ۲-۲ به اتمام برسد و مبخوت هم همچنان پشت سد مسی، به عنوان سومین گلزن برتر تاریخ آسیا و هفتمین گلزن برتر جهان باقی بماند.

 

نکته مثبت برای مبخوت این است که او پنج سال از مسی جوانتر است و می‌تواند با گلزنی در رقابتهای آسیایی خود را در جدول بالا بکشد و چه بسا به تهدیدی جدی برای علی دایی هم تبدیل بشود؛ هرچند که هنوز ۲۱ گل تا رسیدن به این آمار فاصله دارد.

دیدگاه‌ها