کد خبر : 1785419 | 21 مهر 1400 ساعت 14:15 | 181.7K بازدید | 54 دیدگاه

یک مهاجم باتجربه در لیست فرهاد

قاتل منچستر و لیورپول، خرید بعدی استقلال!

رودی ژستد مهاجم 33 ساله تیم پانه تولیکوس یونان که سابقه عضویت در آستون ویلا و بلکبرن را در کارنامه دارد، خرید دیگر آبی ها در خط حمله است.

قاتل منچستر و لیورپول، خرید بعدی استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه صبح امروز خبر مذاکرات استقلال با کوین یامگا مدافع راست تیم وایله بولد کلاب در رسانه ها منتشر شد، اکنون از دیگر گزینه مدنظر فرهاد مجیدی برای تقویت خط حمله آبی پوشان رونمایی شد و او کسی نیست جز رودی ژستد مهاجم تیم پانه تولیکوس یونان که 3 روز پیش وارد 33 سالگی شد.

 

رودی ژستد متولد فرانسه است و حتی برای تیم ملی زیر 19 ساله های این کشور نیز به میدان رفت اما در ادامه حضور در تیم ملی بنین را پذیرفت و برای این کشور به میدان رفت. البته او تنها 11 بار برای این کشور آفریقایی به میدان رفته و از سال 2016 تاکنون به اردوی تیم ملی این کشور دعوت نشده است.

 

ژستد دوران حرفه ای خود را در زادگاهش از تیم دوم متز آغاز کرد و پس از حضور در تیم اصلی و پیوستن به کان فرانسه، راهی انگلیس شد. کاردیف، بلکبرن، آستون ویلا و میدلزبورو تیم هایی هستند که ژستد در چمپیونشیپ و لیگ برتر انگلیس برای آنها به میدان رفته . دست بر قضا گل های مهمی را نیز به ثمر رسانده است.

 

1653773

 

1653778


صحنه های درگیری ژستد با اریک بایی بازیکن منچستر یونایتد. در آن زمان و از تصاویر تلویزیونی اینگونه به نظر می رسید که دو بازیکن در حال گاز گرفتن همدیگر هستند.

 

 

ژستد 178 بار در چمپیونشیپ یا دسته اول انگلیس به میدان رفت و 48 گل برای تیم هایش به ثمر رساند و 18 بار نیز پاس گل داد. او در این مدت باز کردن دروازه تیم های مطرحی همچون لسترسیتی، لیدز یونایتد، دربی کانتی، واتفورد، ویگان، کوئینز پارک رنجرز، بلکپول، بورنموث، برنتفورد، کاردیف، شفیلد یونایتد و هال سیتی را در کارنامه دارد. تیم های که سالهای زیادی در لیگ جزیره بازی کرده اند. ژستد همچنین سابقه یک هت تریک در سال 2015 برابر ناتینگهام فارست را در کارنامه دارد.

 

نقطه اوج کارنامه ورزشی رودی ژستد به دوران حضورش در لیگ برتر انگلیس و بازی برای آستون ویلا باز میگردد. این بازیکن سابقه 51 بازی در بالاترین سطح از مسابقات فوتبال در انگلیس را دارد که در این بازی ها، 6 بار موفق به گلزنی شد که نکته جالب اینجاست او گل هایش را به تیم های مطرحی زد.

 

1653771

 

1653773


ژستد اینگونه بالاتر از ساخو و مارتین اسکرتل در استادیوم آنفیلد دروازه لیورپول را باز کرد. او موفق شد در آن دیدار 2 بار به لیورپول گل بزند اما نتوانست مانع از شکست 3 بر 2 تیمش شود.

 

 

ژستد در سال 2015 و در جریان شکست 3 بر 2 تیمش برابر لیورپول، زننده هر 2 گل تیمش بود. در دیداری که در ورزشگاه آنفیلد برگزار شد، این بازیکن 193 سانتی متری دروازه سیمون مینیوله سنگربان بلژیکی لیورپول را باز کرد. او بالاتر از ممد ساخو مدافع وقت لیورپول موفق شد دروازه شاگردان برندن راجرز را باز کند اما نتوانست مانع از شکست تیمش شود.

 

1653781

 

او در سال 2016 نیز در جریان تساوی یک – یک برابر لسترسیتی، زننده گل تساوی تیمش بود و دروازه کسپر اشمایکل را باز کرد. ژستد همچنین در همان سال و در جریان شکست 3 بر یک مقابل اورتون، زننده تک گل تیمش بود. زمانی که روملو لوکاکو در اورتون حضور داشت و اتفاقا گل سوم تیمش را نیز به ثمر رسانده بود.

 

1653777

 

1653776

 

1653779

 

ژستد در سال 2017 و در دیداری جنجالی، دروازه منچستریونایتد را نیز باز کرد. در دیداری که در ریورساید استادیوم برگزار شد، این مهاجم بلند قامت در پیراهن میدلزبورو مقابل شاگردان ژوزه مورینیو قرار گرفت و تک گل تیمش را با عبور دادن توپ از میان پاهای داوید دخیا به ثمر رساند.

 

در جریان آن بازی، گزینه مورد نظر فرهاد مجیدی با اریک بایی بازیکن منچستر یونایتد به شدت درگیر شد و حتی گفته می شد این دو بازیکن یکدیگر را گاز گرفته اند. حتی شایعاتی درباره درگیری بازیکنان این دو تیم در تونل ورزشگاه نیز شنیده شد. ژستد آن روز و در پایان بازی در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: کمی با هم گپ زدیم، مسئله مهمی نبود. بایی بغلم کرد و مرا بوسید؛ فقط همین! چیزی احساس نکردم. بن گیبسون فکر کرد که بایی مرا گاز گرفته است به همین دلیل چنین واکنشی نشان داد اما به او گفتم که فقط با بایی صحبت کردیم. مشکلی نبود.

 

1653774

 

1653775


ژستد اینگونه دروازه منچستر را باز کرد. او از غفلت مدافعین تیم مورینیو نهایت استفاده را برد و با ضربه ای نرم و بغل پا، توپ را از میان پاهای داوید دخیا عبور داد. سابقه گلزنی به منچستر یونایتد، لسترسیتی، اورتون و لیورپول در لیگ جزیره، از نکات درخشان کارنامه این بازیکن 193 سانتی متری است.

 

 

دوران حضور رودی ژستد در لیگ جزیره در سال 2020 به پایان رسید. او مدتی را در استرالیا و تیم ملبورن سیتی توپ زد و آگوست 2021 نیز راهی تیم پانه تولیکوس یونان شد. این بازیکن چند روز پیش نخستین گل فصل خود را مقابل تیم آترومیتوس آتن به ثمر رساند. او فصل قبل در 18 بازی برای ملبورن سیتی 5 گل زد و 2 پاس گل نیز داد.

 

این بازیکن تا تابستان سال بعد با تیم پانه تولیکوس یونان قرارداد دارد و سایت ترانسفر مارکت نیز او را 450 هزار یورو ارزش گذاری کرده است. بزرگترین دوران ارزش گذاری ژستد به سال های 2015 تا 2017 بازمیگردد که این بازیکن 6.3 میلیون یورو ارزش گذاری شده بود. باید دید او سرانجام چه زمانی با مدیران استقلال به توافق می رسد.

 

1653772


تصویری از ژستد در کنار جک گریلیش در زمان حضور دو بازیکن در آستون ویلا. گریلیش تابستان امسال با پیوستن به منچسترسیتی، رکورد گران ترین انتقال این فصل از فوتبال جهان را به خود اختصاص داد.

دیدگاه‌ها