کد خبر : 1785703 | 23 مهر 1400 ساعت 13:49 | 42K بازدید | 10 دیدگاه

کلوپ: نیوکاسل به زودی ابرقدرت فوتبال می‌شود

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، می‌گوید که نیوکاسل با حضور مالک عربستانی به ابر قدرت فوتبال تبدیل خواهد شد.

کلوپ: نیوکاسل به زودی ابرقدرت فوتبال می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، مالکیت نیوکاسل یونایتد هفته گذشته با مبلغی در حدود 305 میلیون پوند به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستانی منتقل شد. این انتقال هیاهوی بسیاری به دنبال داشت و توجه بسیاری از رسانه‌ها و چهره‌های سرشناس دنیای فوتبال را به خود جلب کرد.

اما با وجود موافقان و مخالفان بسیار، نیوکاسل حالا یکی از ثروتمندترین مالکان را در راس باشگاهش می‌بیند و پیش بینی می‌شود که خریدهای درخشان بسیاری در آینده نزدیک برای این تیم در پیش باشد.

آنها حالا در کنار منچسترسیتی و پاری سن ژرمن جز باشگاه‌هایی هستند که به یک دولت تعلق دارند و به نظر می‌رسد که چنین موضعی تاثیر بسیاری روی فوتبال در دهه‌های پیش رو داشته باشد.

کلوپ نیز به صف کسانی پیوست که در این باره اظهارنظر کرده‌اند. این سرمربی آلمانی در این باره گفت:« اگر فقط درباره فوتبال حرف بزنیم پس باید بگوییم که آنها در درازمدت به یکی ابرقدرت‌ها تبدیل خواهند شد. این سومین باشگاه در دنیای فوتبال است که به یک کشور و مشخصا یکی از ثروتمندترین خانواده‌های دنیا تعلق دارد و مطمئنا این موضوع موقعیت‌های بسیاری را برای آنها ایجاد خواهد کرد.»

 

1646292

 

او در ادامه اضافه کرد:« در زمینه سوپرلیگ، تمام دنیا با این موضوع مخالف بودند. چنین اتفاقی شبیه به یک سوپرلیگ فقط برای یک باشگاه است. این تضمین برای نیوکاسل وجود دارد که نقش مهمی را در در 20 یا 30 سال آینده در دنیا فوتبال ایفا کند. ممکن است پول زیادی به هدر برود اما در درازمدت افراد خوب بسیاری در فوتبال وجود دارند و نیوکاسل نیز آنها را پیدا خواهد کرد. این انتخاب من نیست و ما فقط باید با واقعیت‌ها کنار بیاییم.»

کلوپ در گفتگو با اسکای آلمان، موضعی سیاستمدارانه در پاسخ به سوالی درباره سابقه حقوق بشری عربستان سعودی اتخاذ  کرده و اظهار داشت:« من نمی‌خواهم به این موضوع بپردازم چون به من مربوط نیست. هیچ نظر مغایری درباره نگرانی‌های حقوق بشری در عربستان وجود ندارد. جای هیچ سوالی در این زمینه نیست. هیچکس حرف قابل توجهی در این باره نزده و من هم آماده نیستم تا نظرم را ابراز کنم، چه خوب باشد و چه بد.»

دیدگاه‌ها