کد خبر : 1785830 | 24 مهر 1400 ساعت 10:32 | 55.6K بازدید | 38 دیدگاه

یادداشت؛ الهلال – پرسپولیس و برنده 100 درصدی

پرسپولیس با دو نایب قهرمانی در لیگ آسیا امشب در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میهمان تیم الهلال است. مسابقه ای که با حضور 100 درصدی تماشاگران حریف برگزار می شود.

یادداشت؛ الهلال – پرسپولیس و برنده 100 درصدی 

به گزارش "ورزش سه"، دو نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در سال های اخیر به دست آمده و این بهترین کمک حال به تیم یحیی گل محمدی برای عبور از سد الهلال و نزدیک ترین شدن به جامی است که امروز یک رویا نیست. یک حقیقت است که پرسپولیس برای رسیدن به آن کمی باید بهتر بازی کند. خیلی از بازیکنانی که در دو نایب قهرمانی سهیم بودند امشب در ریاض به میدان می روند. آنها به خوبی می دانند چه شد که تا دیدار نهایی پیش رفتند و چه نشد که از رسیدن به جام محروم شدند و باید و نباید ها را حتما برای کسانی گفته اند که این فصل تلاش نویی را برای قهرمانی در آسیا آغاز کرده اند. 

 

پرسپولیس می تواند الهلال را با حضور 100 درصدی تماشاگرانش شکست دهد؟ چرا که نه. این پرسپولیس همان پرسپولیسی است که دو دوره تا بازی نهایی پیش رفته و با اختلاف و حتی شاید اشتباه دستش به جام نرسیده است. به واقع اینطور می توان گفت شخصیت تیمی پرسپولیس در حد و اندازه قهرمانی در آسیا هست. و باور چیزی نیست که گمشده پرسپولیسی ها باشد. البته فوتبال است و برد و باخت. شاید پرسپولیس به لطف ارایه بازی خوب در این مسابقه برنده نشود که در این صورت فوتبال به پایان نمی رسد و فردای این بازی نوبت برنامه ریزی برای قهرمانی در فصل جدید بازی هاست. نه برد در این بازی پرسپولیس را به خط پایان می رساند و نه یک باخت. فوتبال بعد از این دیدار برای هر دو تیم ادامه خواهد داشت. هم پرسپولیس و هم الهلال. 

 

1654394

 

الهلال را در بازی با استقلال دیدیم. تیمی با مهره های اسمی و گران قیمت. آنها از دو اشتباه در دفع توپ و پوشش فضای مخالف در دفاع بهره بردند و استقلال را شکست دادند. این بدین معنی است که اشتباه پرسپولیس در منطقه یک سوم دفاعی به ضرر آنها تمام می شود به این خاطر که الهلال در خط حمله نفراتی در اختیار دارد که در تیم های سرشناس دنیا بازی کرده اند و مترصد یک اشتباه برای فرصت طلبی هستند. اما نکته خوشحال کننده برای پرسپولیس بازی تیمی و سرعت بازی الهلال است. پرسپولیس تیم تر از الهلال است. حتی می شود گفت سرعت بازی پرسپولیس بالاتر از الهلال است. البته منظورمان سرعت بازیکنان در دوندگی نیست. یا اینکه پرسپولیس بازیکنان سرعتی تری به نسبت تیم الهلال در اختیار داشته باشد. منظور سرعت در گردش توپ، سرعت در تصمیم گیری و ... است. 

 

گردش توپ با خونسردی در همه خطوط؛ سرعت دادن به بازی زمانی که الهلال ایستا فوتبال می کند و ایستا فوتبال کردن زمانی که الهلال به بازی سرعت می دهد موجب می شود تیم یحیی گل محمدی اداره بازی را در اختیار بگیرد و آنوقت است که با استفاده از توانمندی تیمی می تواند به گل برسد و در نهایت برنده این بازی بزرگ باشد. 

 

1652548

 

 دستمزد بازیکنان تیم حریف هیچ تضمینی به آنها برای پیروزی در این مسابقه نمی دهد و حتی در صورت شکست پرسپولیس نمی تواند بهانه منطقی برای توجیه شکست باشد. آنچه که در میدان رخ می دهد و نتیجه بازی را مشخص می کند تلاش بازیکنان در قالب تاکتیک تیمی است. پرسپولیس می تواند برنده 100 درصدی این دیدار باشد اگر بهتر فوتبال کند. الهلال درترکیب ستاره دارد اما ستاره پرسپولیس تیم است. فوتبالی ها می گویند ستاره تیم نمی سازد اما تیم ستاره می سازد.

دیدگاه‌ها