کد خبر : 1786465 | 27 مهر 1400 ساعت 12:33 | 25.1K بازدید | 3 دیدگاه

بایکوت نیوکاسل از سوی باشگاه‌های لیگ برتری

باشگاه‌های لیگ برتری روز دوشنبه تصمیم گرفتند هرگونه امضای قرارداد تجاری با کسب و کارهایی که با مالکان باشگاه نیوکاسل در ارتباط هستند را متوقف کنند.

بایکوت نیوکاسل از سوی باشگاه‌های لیگ برتری

به گزارش "ورزش سه"، تمامی باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس روز دوشنبه جلسه‌ای اضطراری برگزار کرده و در آن نگرانی‌ خود از این موضوع را ابراز کردند که مالکان جدید باشگاه نیوکاسل قراردادهای هنگفتی را با شرکت‌هایی امضا کنند که در اختیار دولت عربستان سعودی است.

در حال حاضر 80 درصد از سهام باشگاه نیوکاسل به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی واگذار شده است و انتظار می‌رود که این اتفاق تغییرات قابل توجهی را در ساختار این تیم به دنبال داشته باشد.

در رای‌گیری که روز دوشنبه برگزار شد، هجده باشگاه با این تصمیم موافقت کردند، نیوکاسل رای منفی داد و منچسترسیتی نیز رای ممتنع داد چرا که وکلای این باشگاه به آنها هشدار دادند که چنین رای‌گیری از وجاهت قانونی برخوردار نیست.

 

1655055

 

فرپلی مالی لیگ برتر به باشگاه‌ها اجازه می‌دهد که در یک بازه زمانی سه ساله نهایتا 105 میلیون پوند ضرر مالی داشته باشند. هر قرارداد تجاری هنگفت ساختگی می‌تواند درآمدهای باشگاه را افزایش داده و به آنها اجازه دور زدن قانون را بدهد تا بتوانند بیشتر از مبلغی که اجازه دارند هزینه کنند.

این بایکوت موقت حدود یک ماه ادامه خواهد داشت و در این میان مذاکراتی برای تغییر قانون دائمی انجام می‌گیرد.

یکی از مدیران لیگ برتر در این باره گفت:« اگر این ممنوعیت را اعمال نمی‌کردیم، هیچ چیزی نمی‌توانست مانع از این شود که نیوکاسل مثلا قراردادی 100 میلیون پوندی برای حق استفاده از اسم ورزشگاهش با یکی از شرکت‌های سعودی نزدیک به مالکانش امضا کند. آنها در این صورت می‌توانند از این پول برای خرید بازیکن در ماه ژانویه استفاده کنند و قانون فرپلی مالی را به راحتی دور بزنند.»

دیدگاه‌ها