کد خبر : 1787078 | 30 مهر 1400 ساعت 03:08 | 53.9K بازدید | 7 دیدگاه

کار کردن با شجاعی هنر می‌خواهد؛

الهامی: مذاکره با استقلال افتخار است

سرمربی نساجی به بیان اتفاق جالبی در حین مذاکره با استقلال پرداخت.

الهامی: مذاکره با استقلال افتخار است

به گزارش "ورزش سه"، ساکت الهامی در بخشی از گفت‌وگوی حضوری خود با برنامه فوتبال برتر در پاسخ به سوال میثاقی، مجری برنامه در خصوص اضافه کردن ستاره‌هایی همچون مسعود شجاعی به نساجی و کار با این بازیکنان مطرح گفت: کار کردن با بازیکن بزرگ هنر است. صرفا بحث خودم را نمی‌گویم و این اتفاق یک موضوع کلی در فوتبال است. اینکه بازیکن بزرگ را طرد یا اخراج کنید، کار درستی نیست. مثلا بگویی من مسعود شجاعی یا مثلا سید جلال را اخراج کنم، جالب نیست. استفاده از سید جلال به بهترین نحو هنر است که یحیی استفاده می‌کند.

 

او ادامه داد: شما می‌توانید رهبری رختکن را به یک بازیکن بزرگ مثل مسعود شجاعی بدهید و این کار در فوتبال دنیا یک هنر است. مثلا می‌گویند از وقتی مسی رفته رختکن بارسا آن صلابت گذشته را ندارد. من با مسعود برای حضور در نساجی صحبت کردم که گفت اگر شرایط مناسبی مهیا شود و به تیمی در حوزه خلیج فارس نروم، می‌آیم که این اتفاق افتاد. مهم‌تر اینکه بچه‌های ما مسعود را پذیرفتند و بچه‌ها مثل برادر هستند.

 

سرمربی نساجی با بیان اینکه من یکی از خوشبخت‌ترین مربیان دنیا هستم که تا حالا یک اتفاق منفی در رختکن ما نیفتاده است، ابراز کرد: در تراکتور هم همین اتفاق مثبت برای من افتاد. یک تشکر ویژه هم  از حامد شیری می‌کنم که بازوبند را به شجاعی داد. مسعود شجاعی از روزی که آمد، گفت به دنبال بازوبند نیستم و واقعا هم کاپیتانی را نمی‌خواست ولی حامد شیری بازوبند را داد و گفت آقا ساکت خوب نیست من جلوتر از مسعود بروم. برای مسعود فرقی نمی‌کرد ولی حامد گفت من می‌خواهم آقا مسعود کاپیتان باشد. مسعود هم قبول نمی‌کرد و گفت گردشی می‌کنیم. مسعود سر همین داستان با بچه‌ها بیشتر خوب شد. خدا را شکر تیم خوبی دارم که باید به آنها ببالم. آنها کمک می کنند تا من مربی بهتری شوم.

 

الهامی پیش‌بینی‌اش از مدعیان قهرمانی لیگ برتر را اینطور عنوان کرد: پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر با توجه به نفرات خوبی که جذب کردند، مدعی اصلی هستند و در این جمع به نظرم بازهم پرسپولیس شانس اول قهرمانی است و به نظرم تیم خیلی خوبی دارد. با وجود اینکه به الهلال باخت اما آن شکست را در شرایط بازی نمی‌دانم.

 

سرمربی سابق تراکتور در خصوص پیشنهاد هدایت استقلال به او و مذاکراتی که قبل از شروع فصل جاری لیگ برتر با این باشگاه داشت، ابراز کرد: دو روز با هیئت مدیره باشگاه صحبت کردم و یک جلسه حضوری هم داشتیم که در نهایت آقا فرهاد سرمربی شد.

 

الهامی اضافه کرد: وقتی از باشگاه استقلال بیرون آمدم، یک وانتی از پشت بلندگو گفت به استقلال نیا که گفتم چشم! اما همین که باشگاه استقلال من را گزینه سرمربیگری کرد، برای بنده افتخار است و برای فرهاد مجیدی و استقلال هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

او با اشاره به افرادی که برای رسیدن به این جایگاه به او کمک کرده‌اند، گفت: روح ناصرخان حجازی شاد که زحمات زیادی برای من کشید و همچنین آقا فیروز(کریمی) که حتی خدمت او را شاید پدر و مادرم هم به من نکردند. یک تشکر ویژه نیز از خانواده‌ام دارم. یک تشکر هم از آقای زنوزی می‌کنم که من سرمربی تیمی کرد که خیلی‌ها پس از ۳۰-۲۰ سال مربیگری آرزوی حضور در آنجا را دارند.

 

سرمربی نساجی با اشاره به خاطره جالبی از اسباب‌کشی منزل فیروز کریمی گفت: آقا فیروز قصد داشت به یک خانه جدید در روبه‌روی منزل قبلی برود که من همراه با چند نفر دیگر که الان ۵ نفر از آنها سرمربی هستند، اسباب‌کشی می‌کردیم. در آن وسط یک کیف خیلی سنگین برداشتم که دیدم داخل آن ویدئوهای آموزشی آقا فیروز است. آن کیف سنگین را به جای اینکه به خانه جدید آقا فیروز ببرم، پشت ماشین خودم گذاشتم و همه آنها را نگاه و ضبط کردم.

 

الهامی یادآور شد: همان زمان که دستیار آقا فیروز بودم، در یک جلسه تمرینی به من گفت با مدافعان کار کنم. من هم یک تمرین از همان ویدئوهای آریگو ساکی، سرمربی وقت تیم ملی ایتالیا را برای بچه‌ها گذاشتم که آقا فیروز تمرین را نگه داشت، من را صدا کرد و گفت این تمرین را از کجا آوردی که من گفتم خودم این تمرین را درآوردم! گفت مرد حسابی آریگو ساکی دو ماه است این تمرین را انجام می‌دهد. همان موقع به آقای معمایی که مدیرعامل ما بود، گفت اگر دزد به خانه شما بیاید، چه کاری می‌کنید؟ همان کار را الان انجام بدهید. آقا فیروز هم آن زمان اگر می‌باخت می‌گفت ساکت فیلم‌ها را دزدیده و تقصیر او است. البته فیلم‌ها را بعد از اینکه ضبط کردم، به آقا فیروز دادم.

دیدگاه‌ها