کد خبر : 1787331 | 01 آبان 1400 ساعت 13:27 | 17.5K بازدید | 25 دیدگاه

ال‌کلاسیکو آخرین فرصت بنزما برای کسب توپ طلا

درخشش کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید، در دیدار برابر بارسلونا می‌تواند بسیار برای این تیم و این بازیکن سرنوشت‌ساز باشد.

ال‌کلاسیکو آخرین فرصت بنزما برای کسب توپ طلا

به گزارش "ورزش سه"، رقابت برای کسب توپ طلا به روزهای پایانی خود رسیده و کریم بنزما توانسته جز مدعیان اصلی باشد.

او آغاز درخشانی در فصل 22-2021 داشته و نقشی کلیدی را در جریان قهرمانی تیم ملی فرانسه در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا ایفا کرد تا شانس خود برای دریافت این جایزه را بیش از پیش بالا ببرد.

برنده نهایی در تاریخ 29 نوامبر با برگزاری مراسمی در پاریس اعلام خواهد شد اما فرصت رای دادن خبرنگاران از سراسر دنیا برای انتخاب برنده صبح دوشنبه به پایان می‌رسد، بنابراین رقابت‌های این هفته در لیگ‌های اروپایی آخرین فرصت درخشش بازیکنان و جلب نظر خبرنگاران است.

در نتیجه بنزما فرصت بسیار خوبی دارد تا با درخشش در دیدار ال‌کلاسیکو بسیاری از رای‌ها را در دقیقه آخر به دست آورد. با این حال بسیاری باور دارند که او جایی در بین مدعیان اصلی ندارد و روبرت لواندوفسکی، لیونل مسی  و جورجینیو سه بازیکنی هستند که رقابت نزدیکی برای دریافت این جایزه با یکدیگر دارند.

 

1646750

 

با این حال بازی رئال مادرید مقابل بارسلونا در نوکمپ نقشی تعیین کننده ایفا خواهد کرد. او پس از پیوستن به رئال مادرید در سال 2009 تا به حال 19 بازی در این ورزشگاه انجام داده، در پنج بازی پیروزی شده، در هفت بازی شکست خورده و شش بار نیز طعم تساوی را چشیده است. بنزما همچنین سه گل و چهار پاس گل نیز در این ورزشگاه به ثبت رسانده است.

او در مجموع 36 بار مقابل بارسا به میدان رفته و 10 گل به ثمر رسانده است. با این حال در دیدارهای اخیر این دو تیم نقشی کلیدی برای رئال ایفا کرده و باعث شده که آنها در سه بازی اخیر پیش از رویارویی روز یکشنبه برنده میدان باشند.

بنزما در سال 2021 موفق شده 35 گل به ثمر برساند و 14 پاس گل ارسال کند و همین موضوع او را به یکی از درخشان‌ترین بازیکنان حاضر در فوتبال اروپا در این فصل تبدیل کرده است. این بازیکن در 11 بازی اخیر نیز 11 بار دروازه حریفان را باز کرده است.

 

1654181

 

میانگین گل‌های زده او در این فصل یک گل در هر 51 دقیقه است که باعث شده از نظر آماری به موثرترین مهاجم حاضر در زمین تبدیل شده و بالاتر از هالند (هر 52 دقیقه) و لواندوفسکی (هر 58 دقیقه) بایستد.

بنزما پیش از این مدعی شده بود که دریافت جایزه توپ طلا رویای کودکی‌اش بوده و تمام تلاشش را به کار خواهد گرفت تا بتواند این جایزه ارزشمند را به دست آورد.

دیدگاه‌ها