کد خبر : 1787770 | 03 آبان 1400 ساعت 14:48 | 18.2K بازدید | 12 دیدگاه

اعتراض اینتر به پنالتی یوونتوس سر چیست؟ (عکس)

هواداران اینتر معتقدند ماریانی، داور دیدار این تیم با یوونتوس نیازی به بازبینی صحنه نداشته است.

به گزارش "ورزش سه"،  در حالیکه به نظر می رسید دربی ایتالیا با تک گل ادین ژکو رو به اتمام است، در دقایق پایانی یوونتوس با تکیه بر گلزنی پائولو دیبالا از روی نقطه پنالتی موفق شد کار را به تساوی بکشاند. اما تصمیم ماریانی، داور این دیدار در تشخیص خطای دونزل دومفرایس روی الکس ساندرو و البته رجوع به  VARمورد اعتراض هواداران اینتر قرار گرفته است.

 

قانون استفاده از VAR در لیگ ایتالیا موید آن است که زمانی حق استفاده از این تکنولوژی وجود دارد که خطای اضحی در میدان از چشم داور دور میدان باشد و در واقع خود قاضی میدان در این رابطه تشخیص قطعی نداده باشد. در این صورت داور برای جبران اشتباه خود حق دارد صحنه را دوباره بازبینی کرده و در صورت لزوم نیز رای خود را تغییر بدهد. اما تصویری که هواداران اینتر منتشر کرده اند نشان می دهد ماریانی خودش دقیقا روی صحنه مسلط بوده و خطای دونزل دومفرایس روی الکس ساندرو را پنالتی تشخیص نداده است.

 

حتی اعتراض بازیکنان یوونتوس نیز نظر ماریانی را تغییر نمی دهد، اما لحظاتی بعد گروه VAR از او می خواهند به کنار زمین آمده و صحنه را دوباره بررسی کند. البته تکرار چندین باره صحنه نشان می داد پای دومفرایس روی خط به الکس ساندرو برخورد کرده و اگر ماریانی در همان صحنه اول نیز پنالتی می گرفت نیز مرتکب اشتباه نشده بود. در حقیقت اعتراض هواداران اینتر نه به تصمیم داور این دیدار، بلکه به ملزومات رجوع به تکنولوژی بازبینی صحنه است.

 

1657778

 

1657777

 

1657779

دیدگاه‌ها