کد خبر : 1788000 | 04 آبان 1400 ساعت 12:09 | 17.2K بازدید | 15 دیدگاه

هم پیامک بود هم پیام‌های صوتی 

چند داور مطرح فوتبال در کمیته اخلاق

بحث تخلف‌های داوری این روزها با افشاگری‌های بزرگی همراه شده و اکنون منصور قنبرزاده صحبت‌های داغی در این زمینه کرده است.

چند داور مطرح فوتبال  در کمیته اخلاق

به گزارش "ورزش سه"، صحبت‌هایی که شب گذشته وحید صالحی در برنامه فوتبال برتر با افشاگری در خصوص پشت پرده داوری‌ها داشت، اکنون با توضیحاتی از سوی قنبرزاده نیز همراه شده و عضو هیات رییسه سابق فدراسیون فوتبال، از انجام برخوردها و پیگیری‌هایی در این زمینه خبر داده است. 

 

قنبرزاده در واکنش به صحبت‌های جنجالی وحید صالحی، داور فوتبال ایران که از برخی اتفاقات جنجالی پشت پرده حرف زده بود اینطور واکنش نشان داد: بحث پدیده فوتبالی که ما داریم جدای از سایر مسائل اجتماعی ما در جامعه نیست. لازم است بگوییم که بیشتر افراد حاضر در جامعه داوری ما انسان‌های شریف، زحمتکش، خوب و پاک هستند و اگر مطالبی هم محدود و کم هم باشند، دلیل بر اینکه جامعه داوری ما را خدشه دار کنند نیست. مسلما در تمام صنف و هر گروهی قطعا انسان‌های خوب هست و شاید انحرافاتی هم باشد. این نیازمند بررسی جامعی است. اگر قاضی بخواهد رای بدهد، بررسی پرونده و بازپرسی و ... هست اما یک داور باید در صدم ثانیه سوت بزند. در مجموع داوری ما سالم هست اما خالصانه بگویم که مشکلاتی هم هست و برخی اتفاقات را در دوره ای که حضور داشتم شاهد بودم و شخصا برخورد کردم. 

 

وی ادامه داد: تغییراتی دادیم و اگر بخواهیم شفاف بگویم این را بگویم که ضمن تاکید بر اینکه جامعه سالمی از حیث داوری داریم، ولی مواردی هم داشتیم که ورود کردم. به نتیجه رسیدم که برخی بازی‌ها به درستی داورش انتخاب نشده بود، یا اینکه مدیر باشگاه یا رییس هیاتی داشتیم که مستنداتی ارائه داده بودند که انحرافاتی را نشان می داد و در این زمینه پرونده‌هایی را به کمیته اخلاق ارائه دادیم. 

 

قنبرزاده در واکنش به اینکه آیا منظور از انحراف این است که در این زمینه مستنداتی در اختیار داشته‌اند گفت: بحث پیامک بود و هم پیام صوتی بود. یا اینکه سه هفته قبل از یک بازی افرادی بعضا از برخی تیم‌ها گفته بودند که فلان داور برای آن بازی شما خواهد بود که به کمیته اخلاق و مقامات ذیربط ارجاع شدند. برخوردهایی در این زمینه با حفظ شان جامعه داوری صورت گرفت. پرونده به کمیته اخلاق ارجاع شد و برای بعضی از داوران که در پروسه اجرا بودند آرایی صادر شد و داوری از آنها گرفته شد و بعضی از داوران هم رسانه‌ای شد که شامل محرومیت‌هایی شدند. 

 

وی با اشاره به این مووضع که تخلف برخی داوران در این زمینه برای آنها در آن مقطع شفاف شده بود گفت: برای برخی از آنها بله، پرونده به کمیته اخلاق ارجاع شد. برای بعضی از داوران که در پروسه اجرا بودند آرایی صادر شد و داوری از آنها گرفته شد و بعضی از داوران هم رسانه‌ای شد که شامل محرومیت‌هایی شدند.  بعضی از داوران را کنار گذاشتند با توجه به شواهدی که بود. الان در حال حاضر ندیدم که داوری به آنها بدهند. برای یکی دو نفرشان محرومیت‌هایی در نظر گرفته شد. بعد از آن اتفاقاتی افتاد که بار دیگر محرومیت برای آنها در نظر گرفته شد. بحث پول و ... ندیدم اما شواهدی بود و برای مراجع ذیربط ارسال شد و مسلما برای آنها مسجل شد که این محرومیت‌ها را در نظر گرفتند.

دیدگاه‌ها