کد خبر : 1788009 | 04 آبان 1400 ساعت 12:49 | 3.4K بازدید | 1 دیدگاه

خسروی‌وفا: برای ریاست یا دبیری نعمتی تلاش می‌کنیم

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: باید از الان تلاش خودمان را انجام بدهیم تا زهرا نعمتی بتواند در آینده ریاست یا دبیری کمیسیون ورزشکاران بر عهده بگیرد و در هیئت رئیسه IPC حضور داشته باشد.

خسروی‌وفا: برای ریاست یا دبیری نعمتی تلاش می‌کنیم

 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، محمود خسروی‌وفا در پایان مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در این مجمع اظهار داشت: شفاف‌سازی‌های مالی باعث شده گزارش خوبی در این زمینه داشته باشیم. همچنین گزارش بازرس قانونی مجمع ارائه شد که بر فعالیت‌ها نظارت می‌کند. در نهایت نیز انتخابات برای دو پست در کمیته پارالمپیک را داشتیم. خزانه‌دار پیشین دو سال قبل به دلیل بازنشستگی جدا شده بود. سال گذشته به دلیل اینکه مجمع حضوری نبود، نتوانسته بودیم خزانه‌دار جدید را انتخاب کنیم و به همین دلیل سرپرست معرفی شد. امروز نعمیه نعیمی برای چهار سال به عنوان خزانه‌دار معرفی شد و همچنین اسبقیان نیز در هیئت اجرایی حضور یافت.
 

وی ادامه داد: در مجمع کمیته پارالمپیک تعداد افرادی که حضور دارند، پست حقوقی دارند و کسی از بیرون نمی‌تواند حضور داشته باشد. چیزی در حدود 60 نفر اعضای مجمع هستند. بر مبنای تعریف اساسنامه نیز اعضا حضور پیدا کردند و حتما از این جمع می‌توانند نامزد شوند. ضمن اینکه به جز پست دبیری و خزانه‌داری، سایر پست‌ها نیاز به تمام وقت بودن ندارد و آزاد است.

 

رئیس کمیته ملی پارالمپیک درخصوص صحبت‌هایش پیرامون زهرا نعمتی و و عضویت او در کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت: من در مجمع اشاره کردم که بانوان ما امروز خودشان را ثابت می‌کنند و نیازی نیست که شرایط ویژه‌ای برایشان قائل شویم. در واقع آنها خودشان را به وسیله توانمندی‌هایشان ثابت کرده‌اند. ما سه طلایی در پارالمپیک داشتیم که نعمتی در بین 160 کشور به عضویت کمیته ورزشکاران انتخاب شد. 6 نفر همیشه در مجامع هستند و یک رئیس و یک دبیر برای حضور در هیئت رئیسه IPC طی دو سال انتخاب می‌کنند. ما  باید از الان تلاش خودمان را انجام بدهیم تا نعمتی بتواند در آینده ریاست یا دبیری را بر عهده بگیرد و در هیئت رئیسه IPC حضور داشته باشد. ما می‌توانیم حقوق ورزشکاران را که گاهی مورد دخل و تصرف مسائل سیاسی قرار می‌گیرد و دست ما در آنها بسته است، اینها می‌توانند به عنوان نماینده ورزشکاران از این حقوق دفاع کنند. در واقع  اینها یک ایرانی موثر در سازمان جهانی هستند.

دیدگاه‌ها