کد خبر : 1788078 | 04 آبان 1400 ساعت 18:26 | 179.8K بازدید | 11 دیدگاه

جنجال پس از تعیین قهرمان سنگین وزن بوکس حرفه ای آسیا

تکرار نبرد خونین بوکسور ایرانی با تایسون نیوزلندی

محمدعلی بیات بوکسور حرفه ای ایرانی ساکن کشور امارات از «همی اهیو» رقیب نیوزلندی اش درخواست مسابقه مجدد کرد.

تکرار نبرد خونین بوکسور ایرانی با تایسون نیوزلندی

به گزارش ورزش سه، یک هفته بعد از نبرد این دو‌ بوکسور ایرانی و نیوزلندی در شب بوکس امیرخان در هتل هپتور دوبی که منجر به شکست محمدعلی بیات مقابل حریف خود شد، بوکسور خشمگین از اظهارنظرهایی «اوهیو» وی را به مبارزه مجدد فراخوانده است. 


دیدار قبلی این دو که منجر به معرفی اولین قهرمان WBC در منطقه خاورمیانه شد، دیدار پرماجرایی بود که با پنهان کاری بوکسور نیوزلندی همراه بود. 


او در وزن کشی و نشست مطبوعاتی پیش از مسابقه شرکت نکرد تا بوکسور ایرانی اطلاع دقیقی شرایط وزنی حریفش نداشته باشد، اما در زمانی که زنگ آخر آغاز مسابقه به صدا درآمد، بیات با حریفی رودررو شد که حداقل ٢٠ کیلو از وی سنگین تر بود و این نبردی نابرابر را بین این دو رقم زد که در راند دوم و در زمانی که بیات روی زانو افتاد، به پایان رسید. 

 

1658219


بیات که رقابت را در راند اول خوب شروع کرده بود، با تصمیم مربی به جای دفاع کردن رو به حمله آورد و این منجر خوردن یک آپرکات و ضربه ای به سر او شد که تصمیم او را برای قطع کردن مسابقه در پی داشت. 


بوکسور ٣١ ساله نیوزلندی که به مایک تایسون تونگان مشهور است، در شرایطی کمربند قهرمانی سنگین وزن آسیا زیر نظر سازمان WBC را به دست آورد که شاید دعوت مجدد به مبارزه یک شب داغ و پرحرارت دیگر را پیش روی این دو بوکسور قرار بدهد. دو بوکسوری که در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی کمتر فرصت مسابقه داشتند و این بخصوص روی نمایش محمد علی بیات که در دوبی و بدون حریف تمرینی خود را آماده این مسابقه میکرد، تاثیر زیادی گذاشته بود. 

 

1658218


اهیو بعد از این مسابقه ابراز امیدواری کرد که با پیروزی به دست آمده بتواند با بوکسورهای قویتری مبارزه کند و این همان چیزی است که باعث خشم بیات و پیغام اینستاگرامی و خط و نشان اهیو شده است. 
بیات در این پیغام اینستاگرامی برای رقیب نیوزلندی چنین گفته است: «همه در مورد مسابقه از من می پرسند. باید به شما بگویم سر من شکسته بود و در طول مسابقه از سر من خون می آمد. یک جا هم روی زمین نشستم و با اینکه به مربی گفته بودم حال من خوب است و میتوانم ادامه دهم سوءتفاهم شد و همه فکر کردند تصمیم به قطع مسابقه گرفته ام، اما حالا درخواست برگزاری مجدد این مسابقه را دارم و اصلا هم جایش برایم مهم نیست. چه در هند و چه در نیوزلند. از سم و بیل(برنامه گذاران) می خواهم هر چه سریعتر ترتیب برگزاری مبارزه جدید را بدهند. من یک جنگجوی لعنتی هستم.»


نکته جالب این جاست که فاصله وزنی این بوکسور به قوت خود باقی است، اما موعلی قصد دارد این بار با یک استراتژی متفاوت و انجام تمرینات طاقت فرسای بیشتر به دیدار حریف مشهور نیوزلندی خود برود. 

 


اگر این مسابقه از سوی اهیو مورد قبول قرار بگیرد، یک نبرد سخت تازه و یک چالش بزرگ در انتظار این بوکسور ایرانی است که در امارات و در کنار خانواده اش به آماده سازی مشغول است.  مردی که می خواهد قهرمان بوکس حرفه ای سنگین وزن آسیا باشد، حتی به قیمت انجام یک نبرد خونین و بسیار دشوار که کارشناسان بوکس آن را یک نبرد نابرابر خوانده اند. 


شاید همینطور که موعلی انتظار دارد وقت انتقام رسیده باشد؛ انتقام از تایسون تونگان.

دیدگاه‌ها