کد خبر : 1788203 | 05 آبان 1400 ساعت 12:16 | 19.8K بازدید | 8 دیدگاه

مهدوی کیا: 8 بازیکن این تیم مقابل پرسپولیس بازی کردند

حریف مرموز تیم ملی امید؛ تاجیکستان یا استقلال؟

سرمربی تیم ملی امید ایران اعلام کرد تیمش در برابر تاجیکستانی بازی می کند که 8 بازیکن اصلی اش همان هایی هستند که مقابل پرسپولیس در ACL بازی کردند.

حریف مرموز تیم ملی امید؛ تاجیکستان یا استقلال؟

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتبال امید ایران بازی اول خود در مرحله نخست مقدماتی المپیک 2024 را با پیروزی مقابل نپال پشت سر گذاشت و فردا مقابل لبنان دومین بازی خود را برگزار خواهد کرد؛ حریفی که در بازی نخست مغلوب تاجیکستان شده است. صحبت های مهدی مهدوی کیا، سرمربی تیم ملی امید ایران در مورد شرایط تیم در آستانه بازی با لبنان را بخوانید:

 

لبنان مقابل تاجیکستان دفاعی بازی کرد ولی باخت

بازی نپال را پشت سر گذاشتیم و برای بازی با لبنان آماده می شویم. لبنان تیم خوبی است و بازی با تاجیکستانش را دیدیم. فکر می کنم این تیم بیشتر بازیکنان باتجربه را به مسابقات آورده است. بازیکنانی که شرایط سنی شان 21-22 سال است. این برخلاف تیم ماست که شرایط سنی دارند که می توانند در المپیک هم بازی کنند. لبنان مقابل تاجیکستان دفاعی بازی کرد ولی در دقایق پایانی بازی را واگذار کرد. بازی آسانی نخواهیم داشت. حریف را آنالیز کرده ایم و امیدواریم که بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

 

مسابقات را بدون انجام بازی دوستانه شروع کردیم

اگر بخواهیم متولدین میلادی را مطرح کنیم، بچه هایی که از سال 2001 به بعد هستند می توانند در المپیک شرکت کنند. تاجیکستان و لبنان اما در ترکیب شان معمولا از بازیکنان 1999-2000 استفاده کرده اند. نگاه ما به آینده است و امیدواریم که تیمی درست کنیم که در مقدماتی و سپس المپیک کمک مان کنند. امیدوارم از این مرحله به سلامت بگذریم و سپس 8 ما فرصت داریم تا بازی های دوستانه برگزار کنیم و خودمان را آماده مرحله نهایی کنیم. ما این مسابقات را بدون انجام بازی دوستانه شروع کردیم.

 

می خواهیم نه تیم ملی ضرر کند و نه باشگاهها

با توجه به شرایطی که باشگاهها در شروع لیگ داشتند سعی کردیم از هیچ باشگاه بیشتر از 2 بازیکن نداشته باشیم. دو سه باشگاه بودند که 3 بازیکن داشتند و من پیشنهاد دادم که می توانند یکی از بازیکنان را در هفته دوم استفاده کنند. استقلال و ذوب آهن از این پیشنهاد استقبال کردند و یک بازیکن دیگر هم دفاع راست تیم مس رفسنجان بود که به دلیل مصدومیت محمد انصاری درخواست کردند که بماند. خیلی دوست داریم که تعاملی باشد که نه تیم ملی ضرر کند و نه باشگاهها. 

 

1656996

 

بازی ها در فیفا دی باشد خیلی بهتر است

باتوجه به اینکه بازی های ما در روزهایی غیر از فیفا دی برگزار می شود، خیلی سخت است که از همه بازیکنان استفاده کنیم. اگر بازی ها در فیفا دی برگزار شود خیلی بهتر خواهد بود و باشگاهها بازیکنان را در اختیار ما می گذارند و می توانیم فرصت بیشتر و بهتری برای آماده سازی داشته باشیم.

 

برگزاری تورنمنت چهار جانبه در قطر

ما رایزنی هایی کردیم تا بعد از این مسابقات اردوهایی داشته باشیم. صحبت هایی با مسئولان کره ای شد که در ماه فوریه به همراه این تیم، قطر و امارات یک تورنمنت چهارجانبه در قطر برگزار کنیم. در کمپ اسپایر اردو خواهیم داشت. با مسئولان اماراتی هم برای بازی های دوستانه صحبت کردیم. تمام مسائل را بررسی می کنیم که خودمان را برای مسابقات آماده کنیم.

 

تیم تاجیکستان همان استقلال دوشنبه است!

تا اینجا که میزبانی بد نبود ولی مشکل بزرگ، چمن مصنوعی است. بازیکنان مان خیلی روی این چمن بازی نکرده اند. در کل ما تمرینات منظمی داشتیم و مشکل خاصی نیست. تاجیکستان تیم خیلی خوبی است. 7-8 سال است که کنار هم حضور دارند؛ از تیم جوانان باهم هستند و به جام جهانی صعود کردند. تقریبا 80 درصد تیم ملی بزرگسالانشان همین است. این همین تیم استقلال دوشنبه است که مقابل پرسپولیس بازی کرد و تقریبا 8 بازیکن اصلی تاجیکستان همان هایی هستند که مقابل پرسپولیس بازی کردند. هماهنگی خوبی دارند ولی امیدواریم که مقابل شان بازی خوبی انجام دهیم.

دیدگاه‌ها