کد خبر : 1788759 | 08 آبان 1400 ساعت 13:33 | 10.5K بازدید | 3 دیدگاه

بزرگ‌ترین بازیکن دنیا هم پنالتی خراب کرده است؛

مهدوی‌کیا: هم فوتبال خوب هم موقعیت بیشتر

سرمربی تیم امید ایران اعلام کرد که بازیکنانی را در اردوهای پیش‌رو استفاده خواهد کرد، که شرایط سنی‌شان به حضور در مقدماتی المپیک بخورد و بتواند از آن‌ها در آن تورنمنت استفاده کند.

مهدوی‌کیا: هم فوتبال خوب هم موقعیت بیشتر

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید پیش از بازی فردای تیم زیر 23 سال ایران مقابل تیم امید تاجیکستان، به تشریح برنامه‌های آینده تیم امید پرداخت و گفت: فردا بازی مهمی داریم، هر دو تیم سعی دارند که سرگروه شوند و قطعا بازی خیلی خوبی خواهد بود؛ تیم تاجیکستان، تیم خوب و قابل احترامی است و آن‌ها از تمام پتانسیل خود استفاده کردند و شاکله تیم‌شان از تیم ملی بزرگسالان و استقلال تاجیکستان تشکیل داده شده و فکر می‌کنم بالای 5-6 سال است که کنار همدیگر بازی می‌کنند، حریف خوب و قابل احترامی است اما ما فردا مثل دو بازی قبلی برای بردن وارد زمین می‌شویم و امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم.

 

وی افزود: تیم ما نسبت به تیم‌های دیگر جوان‌تر بود، چرا که ما با توجه به آینده‌نگری که داشتیم بیشتر از بازیکنان زیر 21 سال استفاده کردیم و همانطور که در ترکیب اصلی تیم ما می‌بینید، 8-9 بازیکن  زیر 21 سال هستند و هدف ما این بود که بتوانیم تیم‌مان را برای بازی‌های مقدماتی المپیک آماده کنیم.

مهدوی‌کیا درباره عملکرد تیم امید پاسخ داد: ما زمان خیلی کمی برای تمرین داشتیم و به این بازی‌ها به چشم بازی تدارکاتی نگاه کردیم، بازیکنان‌ مدت زیادی نیست که در کنار هم مشغول بازی هستند، سعی کردیم که مسائلی که دوست داریم در زمین پیاده شود، بچه‌ها اجرا کنند که تا حدودی موفق بودیم اما این مسئله نیاز به زمان دارد و بازی‌های بیشتر، تا بازیکنان تیم بیشتر در کنار هم بازی کنند و خوشبختانه در هر دو بازی شرایط خوب بوده است و امیدوارم که بازی بعدی هم بچه‌های تیم هم خوب فوتبال بازی کنند و هم ایجاد موقعیت کنند و انشالله بتوانیم ببریم.

 

او در واکنش به دو پنالتی از دست رفته گفت: بزرگترین بازیکن دنیا هم پنالتی خراب کرده است و مسئله طبیعی است اما امیدواریم اگر فردا پنالتی به دست آوردیم تبدیل به گل شود.

 

مهدی مهدوی‌کیا درباره برنامه‌ریزی ایران برای بازی‌های آسیایی هانگژو که سال آینده برگزار می‌شود، گفت: من فکر می‌کنم برای تیم ما تورنمنت خوبی خواهد بود، چرا که می‌توانیم با تیم‌های آسیایی بیشتر بازی کنیم اما هدف ما این است که با بازیکنان جوان در این بازی‌ها شرکت کنیم، قانون مسابقات می‌گوید که از سه بازیکن بزرگسال و بعد از آن بازیکنان 21 سال می‌شود استفاده کرد اما هدف ما این است که آن بازیکنانی که سن‌شان به المپیک می‌خورد را استفاده کنیم. از هر تورنمنت و مسابقه‌ای به شرایط بهتر رسیدن استفاده می‌کنیم چون هدف اصلی ما مسابقات مقدماتی و انشالله نهایی المپیک است و ما از الان دوست داریم از بازیکنانی استفاده کنیم که در آنجا می‌توانند به ما کمک کنند.

 

سرمربی تیم امید درباره این‌که در رقابتهای قهرمانی زیر 23 سال ازبکستان از کدام بازیکنان استفاده می‌کند، گفت: برنامه ما هیچ تفاوتی نخواهد کرد، ما در تورنمنت‌ها و بازی‌های دوستانه سعی می‌کنیم از پتانسیل بازیکنانی استفاده کنیم که در مقدماتی و بازی‌های نهایی المپیک به ما کمک کنند، حالا اگر لازم بدانیم انشالله از دیگر بازیکنان هم استفاده خواهیم کرد.

مهدوی‌کیا در پاسخ به این‌که برنامه اردویی بعدی تیم امید چیست، توضیح داد: ما بلافاصله برنامه‌ریزی می‌کنیم، خیلی دوست داریم که اردوهایمان را در فیفادی برگزار کنیم تا بتوانیم بچه‌هایمان را در اختیار داشته باشیم و مشکلی با باشگاه‌ها نداشته باشیم و برای آن‌ها هم فکر می‌کنم بهتر است که بازیکنان در فیفادی در اختیار تیم امید باشد. تورنمنت قطر هم درباره آن صحبت شده، هم با امارات و هم مسئول اجرایی کره جنوبی صحبت‌هایی شده و قرار شد در ماه فوریه در قطر تورنمنتی باشد که امیدوارم این اتفاق بیفتد و ما بتوانیم در این تورنمنت باشیم.

او درباره فشردگی مسابقات تیم امید گفت: اگر این اتفاق بیفتد خیلی خوب است اما قطعا بازیکنان در اختیار باشگاه‌ها خواهند رفت و ما همین‌طور که گفتم سعی می‌کنیم که بتوانیم از فیفادی‌ها برای اردوهایمان استفاده کنیم و اگر قرار باشد در تورنمنتی شرکت کنیم، در این تاریخ‌ها باشد که هم ما بتوانیم با بازیکنان کامل در مسابقات باشیم و هم از آن طرف باشگاه‌ها دچار ضربه نشوند.

دیدگاه‌ها