کد خبر : 1789524 | 11 آبان 1400 ساعت 13:42 | 62.7K بازدید | 45 دیدگاه

خبرنگار تاجیک: چرا ایران یک مساوی مصلحتی نداد؟

با پیروزی ایران مقابل تاجیکستان، حالا این تیم در آستانه حذف از مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا قرار گرفته است.

خبرنگار تاجیک: چرا ایران یک مساوی مصلحتی نداد؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی امید ایران با هدایت مهدی مهدوی‌کیا موفق شد تاجیکستان را شکست دهد و با کسب 9 امتیاز به عنوان صدرنشین راه صعود به قهرمانی آسیا را پیدا کرد. این نتیجه در حالی رقم خورد که تاجیکها با شکست برابر ایران حالا در آستانه حذف قرار گرفته‌اند.

 

در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا علاوه بر تیمهای سرگروه، چهار تیم دوم نیز به مرحله بعدی صعود می‌کنند. اگر بازی ایران و تاجیکستان با نتیجه تساوی به پایان می‌رسید، هر دو تیم بدون حرف و حدیث راهی مرحله بعدی می‌شدند اما حالا میزبان باید منتظر نتیجه بازی میانمار باشد.

در همین خصوص کاوه تیلوپور خبرنگار ورزشی تاجیکستان در گفتگو با "ورزش سه" به این بازی پرداخت و گفت: «تیم ملی ایران تیم قدرتمندی است و این را در بازیهای نخست هم نشان داد. ایران در تمام رده‌های سنی تیم خوبی است و حالا می‌تواند به المپیک هم صعود کند اما بازی با تاجیکستان برای من نکته جالب و عجیبی داشت.»

 

 

1660331

 

او با اشاره به نکته مدنظرش گفت: «برای تیم ایران احترام زیادی قائلم اما وقتی در نیمه دوم نتیجه بازی 3-2 بود، بازیکنان این تیم خودشان را بی دلیل زمین انداختند تا وقت تلف کنند. این را قبلا فقط در تیمهای عربی دیده بودیم و برایم واقعا عجیب بود. خصوصا اینکه مهدی مهدوی‌کیا به عنوان یک مرد بزرگ هدایت این تیم را برعهده دارد.»

 

روزنامه نگار تاجیک همچنین اظهار داشت: «ما هیچ وقت به دنبال تبانی و همدستی نیستیم اما من انتظار داشتم که ایران و تاجیکستان در این بازی از یکدیگر درک متقابل داشته باشند. اگر این بازی با یک نتیجه مساوی مصلحتی به پایان می‌رسید، هر دو تیم می‌توانستند به مرحله بعدی صعود کنند. واقعا اهمیتی ندارد که چه تیمی صدرنشین باشد و فقط صعود مهم است.»

 

 

1660393

 

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانستند فیرپلی را رعایت نکنند و به نتیجه مساوی برسند، عنوان کرد: «ایران و تاجیکستان دو کشور همزبان با فرهنگهای مشترک هستند. ما بارها در کشورهای عربی دیدیم که برای موفقیت یکدیگر، چنین کاری می‌کنند. حتی تیم ملی کشور ما (تاجیکستان) یک بار قربانی چنین موضوعی در رده جوانان شد. انتظار نداشتم کسی برود به ایرانیها بگوید که مساوی کنید، مسئله همان درک متقابل است.»

 

دیدگاه‌ها