کد خبر : 1790798 | 17 آبان 1400 ساعت 10:03 | 6.9K بازدید | 1 دیدگاه

نمی‌دانم این واژه سنتی و‌ مدرن از کجا آمده است؟

نجفی: فروغی رکوردی بالاتر از المپیک را در لهستان زد

سرمربی تیم ملی تپانچه کشورمان گفت: خوشبختانه جواد فروغی در لهستان به حد نصاب المپیک رسید و حتی بالاتر از رکورد خود در توکیو ثبت کرد.

نجفی: فروغی رکوردی بالاتر از المپیک را در لهستان زد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، احمد نجفی درخصوص عملکرد جواد فروغی در مسابقات تیراندازی جام ریاست فدراسیون جهانی در لهستان، اظهار داشت: ما بعد از المپیک فرصت کمی داشتیم چون فروغی مدام در برنامه‌ها و سفر بود. کار را از یک ماه قبل شروع کردیم. کنار او چند نفر دیگر از تیراندازان نیز حضور داشتند که او در تمرینات تنها نباشد. خوشبختانه او در لهستان به حد نصاب المپیک رسید و حتی بالاتر از  رکورد خود در المپیک ثبت کرد و توانست در مرحله مقدماتی سه امتیاز بالاتر بزند.
 

وی در ادامه افزود: قوانین در این مسابقه عوض شده بود و به کشورها اطلاع هم نداده بودند. اکثر تیراندازان اعتراض داشتند و با این قوانین تمرین نداشتند. نظر ما برای این مسابقات بیشتر تثبیت رکورد وی بود که خوشبختانه اتفاق افتاد.

سرمربی تیم ملی تپانچه کشورمان یادآوری کرد: در فینال قوانین باعث شده بود تیرانداز فرصت تصمیم‌گیری و عملکرد مناسب نداشته باشد ولی چون فعلا آزمایشی بود، بیشتر تیراندازان اعتراض داشتند و باید ببینیم در نهایت فدراسیون جهانی تصمیم می‌گیرد که این قوانین را برای همه مسابقات اعمال کند یا نه.

 

وی درخصوص برخی اظهارنظرها نسبت به حضورش در تیم ملی تپانچه گفت: برخی رسانه‌ها ذهن مربی و تیرانداز را بهم می‌زنند و بدون اطلاع اظهار نظر می‌کنند و می‌گویند فروغی افت داشته در صورتی که رکوردی بالاتر از تمرینات و المپیک را در لهستان داشت.

 

نجفی خاطرنشان کرد: من چهار سال است سرمربی تپانچه هستم، حتی  نصر اصفهانی هم کمک من بود قرار بود یک مربی برود المپیک که خودم نظر دادم که آقای نصر اعزام شود. اصلا بین ما هیچ صحبتی نبوده است. من و‌ نصر اصفهانی با هم کار کردیم. هانیه رستمیان و جواد فروغی که  به المپیک رفتند وی به عنوان مربی با بچه‌ها به توکیو رفت چون من چهل سال است که در تیراندازی هستم حتی 12 سال مربی آقای نصر بودم و من گذشتم تا نصر برود و کسب تجربه کند.

 

سرمربی تپانچه کشورمان در خصوص اینکه مربیگری وی سنتی خوانده شده است، گفت: برخی عنوان می‌کنند که اولا رکورد فروغی افت کرده و دوما سبک کار من سنتی است آنها به من پاسخ دهند که آیا دارنده مدال نقره المپیک توکیو که در این مسابقات هشتم شده مربی‌اش با او سنتی کار کرده است؟ من و فروغی نظرمان این بود که او با توجه به اینکه بعد از المپیک فشار زیادی را داشته فقط رکورد خود را حفظ کند و این را هم ثابت کردیم. من نمی‌دانم این واژه سنتی و‌ مدرن از کجا آمده است؟ 50 سال پیش هم برای دقت ماشه در شلیک همین روش بوده است الان هم همین روش است مگر قدیم روش ماشه کشیدن فرق داشته است؟ آنچه فرق می‌کند روش‌های تمرین و برنامه‌ریزی مربی است. فروغی در المپیک هم با همین روش و برنامه به مدال رسید نمی‌دانم افراد چه اشکالی را می‌توانند در این مسیر پیدا کنند.

دیدگاه‌ها