کد خبر : 1791311 | 19 آبان 1400 ساعت 16:07 | 30.7K بازدید | 5 دیدگاه

پیشکسوتها نباید در بعضی مسائل ورود کنند

نظر متفاوت بیاتی‌نیا در موضوع اسکوچیچ و طارمی

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که اسکوچیچ در شرایط فعلی، بهترین گزینه برای تیم ملی ایران است چرا که از تیم ملی و بازیکنان ایرانی شناخت خوبی دارد.

نظر متفاوت بیاتی‌نیا در موضوع اسکوچیچ و طارمی

 

به گزارش "ورزش سه"، محسن بیاتی‌نیا درباره مصاف وضعیت تیم ملی ایران برای رویارویی با لبنان و سوریه در گفتگو با خبرنگاران گفت: من یک چیزی را باید خیلی با صراحت بگویم، وقتی ما تیم اول آسیا در رنکینگ هستیم اصلا نباید دلواپسی نسبت به این داشته باشیم که شاید از گروه‌مان صعود نکنیم، ما همیشه باید دست بیندازیم به بهترین شدن. اگر بخواهیم ذره‌ای تعلل کنیم یا اتفاقی از نظر ذهنی بیفتد، این شخصیت‌مان را از دست بدهیم. به نظر من تیم ملی ایران شایسته این است که به راحتی بتواند لبنان را شکست بدهد و مطمئن باشید اگر حواشی کوچک باعث اختلافات بزرگ نشود، تیم ملی نتایج خیلی خوبی می‌گیرد.

 

وی افزود: ما باید از لحاظ روحی شرایط خودمان را آنقدر آرمانی داشته باشیم هیچکدام از اتفاقاتی که در کنار فوتبال برای ما می‌افتد، خدایی ناکرده بابت تزلزل فوتبال‌مان نشود؛ این‌که بقیه تیم‌ها هم تلاش می‌کنند و کار می‌کنند صددرصد درست است، تیم لبنان تیمی است که هم مقابل کره خوب بازی کرده و هم در دیگر بازی‌هایش نشان داده تیم از پیش بازنده‌ای نیست. ما باید دقت کنیم، دو نوع بحث فوتبال ممکن است اتفاق بیفتد. ممکن لبنان عقب بنشیند و چشم به ضدحملات داشته باشد و یا هم آنقدر به ما حمله کند که در دقایق اول به گل برسد.

 

بیاتی‌نیا ادامه داد: در هر دو صورت توانایی بچه‌های ما در مسابقه و با آن نظری که آقای اسکوچیچ دارند و ما بتوانیم فوتبال خوبی بازی کنیم، در هر دو صورت ما برنده بازی فردا خواهیم بود.

 

پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به غیبت طارمی پاسخ داد: به نظر من ما زوج‌سازی‌های زیادی در فوتبال ایران انجام دادیم، از خداداد عزیزی و علی دایی تا مهدی طارمی و سردار آزمون که یک زوجی بودند که بعد از چندین سال توانستند زوج خوبی را تشکیل بدهند؛ نبود مهدی طارمی ممکن است در کارهای دو نفره خط حمله تیم ملی تاثیر بسزایی داشته باشد، اما کسی که ذخیره مهدی طارمی است یا بازیکنی که جزو دعوت‌شدگان به تیم ملی است، هیچ اختلاف بالایی با بازیکنی که در ترکیب است ندارد. شاید یکسری بحث‌های تاکتیکی را نتوانیم خیلی خوب انجام بدهیم اما این‌که بگوییم خط حمله‌مان ضعیف می‌شود، فکر نمی‌کنم.

 

1663093

 

 

محسن بیاتی‌نیا درباره دوگانه شکل گرفته درباره تیم ملی و عملکرد اسکوچیچ گفت: به نظر من هم داشتن بازیکن باکیفیت و هم مربی بادانش می‌تواند به یک تیم کمک کند؛ هم بازیکنان باکیفیتی در این نسل داشتیم و هم مربی بادانشی به آن‌ها اضافه شده است؛ اسکوچیچ تنها کسی است که در فوتبال ایران چند سال مربیگری کرده و فوتبال ایران را به نحو احسن می‌شناسد و نحوه برخورد با بازیکنان ایرانی را می‌داند. ما بحث احساسی و بحث جابجایی و مباحث روانشناسی را داریم اما به نظر من سرمربی تیم ملی به نحو احسن توانسته با بچه‌های تیم ارتباط برقرار کند.

 

او ادامه داد: اختلاف نظر برای همه وجود دارد، عزیزترین آدم‌ها هم سال‌های سال با هم زندگی می‌کنند یا بازی می‌کنند ممکن است در آن‌ها اختلاف نظر به وجود بیاید؛ به نظر من روندی که اسکوچیچ دارد پیش می‌رود، روند خوبی است و ما باید به او کمک کنیم چون داریم به تیم ملی کمک می‌کنیم.

 

بیاتی‌نیا در پاسخ به این‌که موضع شخصی‌اش نسبت به مصاحبه اسکوچیچ چیست، توضیح داد: من با احترام بسیار زیادی که برای پیشکسوتان و بزرگان فوتبال ایران دارم، فقط یک چیزی باید بگویم، در بعضی مواقع نباید بعضی از صحبت‌ها را پیشکسوتان و بزرگان فوتبال در آن دخالت کنند، چون آن موقع یک سمتی را انتخاب می‌کنند که باعث کدورت‌ها می‌شود. من نظرم این است که باید احترام گذاشت به تصمیم سرمربی تیم ملی چون ایشان باید پاسخ‌دهنده عملکردش باشد. مهدی طارمی با تمام توانایی‌اش و علاقه‌ای که به او دارم و افتخاراتی که کسب کرده، انتخاب من در این بین، تصمیمی است که آقای اسکوچیچ گرفته است.

 

1663094

 

 

مدیر آکادمی باشگاه سایپا درباره حضور در این باشگاه و فعالیت‌های خود گفت: اول از همه من خوشحالی‌ام را بگویم که نسل جدیدی دارد ورود می‌کند، مثل مهدی مهدوی‌کیا که تیم ملی امید را در اختیار دارد یا مثل من و محسن خیلی عزیز و دیگر بزرگواران که در هر قسمتی دارند کار می‌کنند؛ این نسل، نسلی بوده که هم جام جهانی رفتن را دیده است، هم خوشحالی‌ها را دیده و هم این‌که سالهای سال فوتبال بازی کرده است و می‌تواند به فوتبال پایه کمک کند.

 

بیاتی‌نیا در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: ما گذشته‌ای داریم و آینده‌ای داریم؛ ما باید برای آینده‌مان بسازیم، دیگر ساختند و ما استفاده کردیم، حالا باید ما بسازیم و دیگران استفاده کنند. این نسل، نسل خوبی است به خصوص در تهران، من همیشه گفته‌ام که هر چقدر فوتبال تهران بهتر و قوی‌تر باشد، تیم قوی‌تر و لیگ قوی‌تری داریم.

 

 

او در پاسخی کوتاه نسبت به پرونده شکایت باشگاه سایپا در دادگاه CAS گفت: تا جایی که من می‌دانم، اطلاعات به نفع ماست؛ امیدوارم که این اطلاعات درست باشد، البته که هر اتفاقی بیفتد، مطمئن باشید که سایپا لیاقت آن را دارد که به لیگ برتر بازگردد.

دیدگاه‌ها