کد خبر : 1792190 | 24 آبان 1400 ساعت 15:25 | 20.3K بازدید | 9 دیدگاه

خاطره انگیز و به یادماندنی

صربستان روی ابرها؛ جشن صعود در رختکن دالوژ(عکس)

صرب ها که دیشب توانستند در زمین پرتغال پیروز شوند، در رختکن جشن صعود گرفته و به پایکوبی پرداختند.

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته در گروه A انتخابی جام جهانی منطقه اروپا، تیم ملی پرتغال در مصاف خانگی با نزدیک‌ترین رقیبش تیم ملی صربستان در حالی که کریستیانو رونالدو را در ترکیب قرار داده بود و تنها چند دقیقه تا صعود فاصله داشت، با نتیجه 2 بر یک تن به شکست داد.

 

 

1664468

 

 

 

در این بازی پرتغالی‌‌ها خیلی زود و در همان دقیقه دوم مسابقه با گلزنی رناتو سانچس با پاسی از برناردو سیلوا به گل رسیدند، اما دوشان تادیچ در دقیقه 33 گل خورده را برای صرب‌ها جبران کرد. بازی تا دقیقه 90 با همین دو گل پیگیری شد و در حالی که پرتغالی‌ها برای برگزاری جشن صعود آماده شده بودند، الکساندر میتروویچ با پاسی از تادیچ در دقیقه آخر دروازه پرتغال را برای دومین بار باز کرد تا شوک سنگینی به میزبان و هوادارانش وارد کند.

 

 

1664668

 

 

این نتیجه سبب شد پرتغال در حساس‌ترین هفته مسابقات صدر جدول گروه A را از دست بدهد. اکنون این تیم صربستان است که با 20 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و به‌عنوان تیم اول، مستقیماً راهی جام جهانی می‌شود. پرتغال اما با همان 17 امتیاز قبلی به رده دوم سقوط کرد و حالا باید منتظر بازی‌های پلی‌آف باشد تا از آنجا شانس خود را برای صعود به جام جهانی امتحان کند.

 

 

1664545

 

 

 دراگان استویکوویچ سرمربی صربستان که بسیار خوشحال بود، پس از این بازی گفت:« بر اساس آنچه به نمایش گذاشتیم، مستحق برد بودیم. بازیکنان ما یک بازی رقابتی انجام دادند و عمیقاً معتقد بودند که می‌توانند پیروز شوند. صرف‌نظر از اینکه مقابل یکی از بهترین تیم‌ها بازی کردیم و برای من پرتغال عملاً قهرمان اروپاست، این موفقیتی بزرگ برای صربستان و فوتبال ما است. به همه تبریک می‌گویم.»

سرمربی صربستان ادامه داد:« می‌دانستیم که بازی لیسبون برای ما حکم فینال خواهد داشت. همین اتفاق هم افتاد. ما قدرت ذهنی، بلوغ تاکتیکی، رفتار، انضباط، فداکاری، احترام به همه اصولی که دنبالش بودیم را نشان دادیم. به همین دلیل صربستان باید به خود افتخار کند و این موفقیت شایسته جشن گرفتن است. از نظر تاکتیکی، کادرفنی کارش را به خوبی انجام داد، ما به بازیکنان‌مان توضیح دادیم که در زمین چکار کنند. ما به پیروزی در این دیدار ایمان داشتیم. مدام به بازیکنانم می‌گفتم که هیچیک از بازیکنان رقیب بالی برای پرواز ندارد. ما قلب، اراده و انگیزه بزرگی از خود نشان دادیم و در نهایت به بازی برگشتیم.»

 

 

1664664

 

1664660

 

1664659

 

 

حس و حال بازیکنان صربستان در رختکن نیز باورنکردنی بود. انها که به شکلی دراماتیک توانسته بودند مجوز حضور در جام جهانی را پس از چند دوره ناکامی به دست بیاورند، در رختکن به جشن و پایکوبی پرداخته و سر از پا نمی شناختند.

میتروویچ زننده گل پیروزی بخش صربها به خبرنگاران گفت:« مربی وارد رختکن شد و رو به ما گفت حال تان خوب است؟ همین یک جمله کافی بود تا همگی او را در آغوش گرفته و جشن بگیریم. هرگز خاطره امشب را فراموش نخواهم کرد.»

 

 

1664661

 

1664665

 

1664666

 

1664667

 

1664662

دیدگاه‌ها