کد خبر : 1792735 | 27 آبان 1400 ساعت 11:44 | 12.4K بازدید | 3 دیدگاه

یادداشت؛ آقای الهامی کمی سکوت به خاطر ساکت

محرومیت 6 جلسه ای ساکت الهامی سرمربی نساجی از فردا شروع می شود. البته او در بازی با صنعت نفت هم روی نیمکت نساجی نبود که این به خاطر کارت قرمزی بود که از موعود بنیادی فر گرفت.

یادداشت؛ آقای الهامی کمی سکوت به خاطر ساکت

به گزارش "ورزش سه"، در مصاف نساجی – گل گهر که با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت در صحنه ای که ساکت الهامی تصور می کرد توپ به دست مدافع تیم گل گهر برخورد کرده است که در صحنه آهسته مشخص شد توپ پیش از برخورد به دست به زانوی بازیکن برخورده کرده است و داور بر اساس قوانین چنین صحنه هایی را خطا اعلام نمی کند از کوره در رفت و شروع کرد به جر و بحث با داور بازی و در نهایت موعود بنیادی فر به او کارت قرمز نشان داد و در ادامه مشاجره ساکت الهامی با سرپرست تیم و مدیرعامل منجر به این شد که کمیته انضباطی برای این مربی توانمند محرومیت 6 جلسه ای در نظر بگیرد.

 

این اولین بار نبود که ساکت الهامی چنین خطایی را مرتکب می شد؛ شاید اگر اولین بار بود کمیته انضباطی با همان کارت قرمز داور و در نهایت جریمه نقدی اکتفاء می کرد. در فینال جام حذفی لمس خشن روشنک؛ مسئول برگزاری مسابقه منجر به محرومیت 6 ماهه وی شده بود و درگیری با محمد خرمگاه در روزهایی که  دستیار صمد مرفاوی بود.

 

ساکت الهامی می تواند این بخش  از مربیگری خود را کنار بگذارد چون مبتلا به اشتباه است نه معتقد به اشتباه و هیچ گاه رفتارهایی که داشته را تایید نکرده و بارها و بارها به این خاطر عذرخواهی کرده است. طبیعتا او اگر معتقد به اشتباه بود و تصور می کرد اعتراض به داور و خشونت به خرج دادن در صحنه هایی که عصبانی می شود درست است پیش بینی می شود در آینده باز هم دست به این رفتارها بزند.

 

ساکت سال های سال دستیار بوده. دو سه فصلی است که سرمربیگری را شروع کرده. البته پیش از حضور در تراکتور در برهه ای سرمربی اتکا – کاوه تهران و حتی همین نساجی در لیگ یک بوده. در همه سال های حضور در تیم های مختلف به عنوان دستیار همه از او به عنوان یک تمرین دهنده خوب و به روز یاد می کنند. تا جایی که شروع به تمرین دادن تراکتور کرد مسعود شجاعی و اشکان دژاگه به همراه احسان حاج صفی که بزرگ ترهای تیم به حساب می آمدند در صحبتی با زنوزی از وی خواستند که به دنبال مربی جدید نباشد چون ساکت الهامی بهترین گزینه است در حالی که باشگاه تراکتور به دنبال گرفته ویزا و بلیط برای دی بیاسی سرمربی فعلی تیم ملی آذربایجان بود و بعد قهرمانی در جام حذفی به همراه تراکتور. کار ساکت الهامی فقط در تراکتور بزرگ نبود. او فصل گذشته تیم در حال سقوط نساجی را نجات داد و در 13 هفته پایانی برای این تیم به اندازه تیم های بالای جدول امتیاز گرفت.

 

 

در مقام نصیحت و پند و سرزنش و شماتت نه؛ در احترام به داشته های فنی ساکت الهامی به او می گوییم آقای الهامی کمی سکوت به خاطر دانش فنی ساکت.

 

مربی ای که می تواند تحسین اشکان دژاگه و مسعود شجاعی را به همراه داشته باشد؛ مربی ای که می تواند تراکتور را قهرمان کند؛ مربی ای که می تواند یک تیم بحران زده را نجات دهد برای پیشبرد اهداف فنی اش نیاز به دعوا با زمین و زمان ندارد و او می تواند حقش را در زمین و با بازی خوب بچه هایش طلب کند.

 

ساکت الهامی قطعا می تواند خود را در لحظاتی که عصبانی می شود مدیریت کند؛عصبانیت قابل پیشگیری نیست اما قابل مهار است. در همان لحظات ساکت الهامی و هم چنین دیگر مربیان می توانند ناراحتی خود را از تصمیم داور نشان دهند. اما با شکلی مطلوب تر و با ادبیات بهتر. اینها شدنی است اگر ساکت بخواهد. آقای الهامی تکرار می کنیم؛ سکوت در احترام به دانش فنی ساکت.

دیدگاه‌ها