کد خبر : 1792764 | 27 آبان 1400 ساعت 17:00 | 18.8K بازدید | 6 دیدگاه

قعرنشینی ادامه‌دار مشهدی‌ها؛

شهر خودرو 1 ذوب‌آهن 2؛ 3 امتیاز هدیه تعویض طلایی تارتار

تعویض طلایی مهدی تارتار در دقایق پایانی مسابقه توانست گل برتری تیمش را در اوقات تلف شده بازی به ثمر برساند تا شاگردان تارتار با دست پر از مشهد به اصفهان برگردند.

شهر خودرو 1 ذوب‌آهن 2؛ 3 امتیاز هدیه تعویض طلایی تارتار

 

به گزارش "ورزش سه" با پایان یافتن تعطیلات دو هفته‌ای لیگ برتر به واسطه برگزاری مسابقات ملی، هفته پنجم رقابت‌ها از امروز آغاز شد  و در نخستین بازی، دو تیم شهر خودرو خراسان و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه ثامن الائمه شاندیز به مصاف یکدیگر رفتند؛ شهر خودرو به دنبال اولین پیروزی فصل بود و از آن‌سو شاگردان تارتار در مشهد به دنبال صعود به جمع مدعیان بالای جدولی بودند.

 

20 دقیقه آغازین بازی کم برخورد و آرام دنبال شد و دو تیم در حال محک زدن یکدیگر بودند؛ با گذشت زمان، مالکیت توپ بیشتر در اختیار ذوبی‌ها قرار گرفت و آن‌ها توانستند از مصدومیت دروازه‌بان شهر خودرو از ناحیه کتف حداکثر استفاده را ببرند و روی ارسال سجاد جعفری از زاویه بسته، اشتباه جلالی‌راد باعث تبدیل توپ به گل شد و بازی در نیمه نخست با همان برتری یک گله به پایان رسید. اتفاق مهم دیگر در نیمه نخست تعویض دروازه‌بان مشهدی‌ها و آمدن بابک سلامت به میدان بود.

 

با شروع نیمه دوم و نیاز مبرمی شهر خودرو به گل، آن‌ها آرایشی تهاجمی گرفتند و نفوذهای سرعتی ابوالفضل عکاشه باعث خلق چند موقعیت گلزنی برای شهر خودرو شد که ایستادگی خوبی خط دفاعی ذوب‌آهن از خود نشان داد؛ اما سرانجام روی اشتباه خط دفاعی ذوبی‌ها و کار تیمی زیبای بازیکنان شهر خودرو در اواسط نیمه دوم، میلاد کمندانی توانست گل تساوی را وارد دروازه ذوب‌آهن کند تا کار مجدداً به تساوی کشیده شود.

 

بعد از گل شهر خودرو، دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند اما درخشش بابک سلامت و حبیب فرعباسی باعث شد تا توپی از خط دروازه عبور نکند؛ ضمن آن‌که شوت تماشایی حسین شنانی هم به تیرک دروازه شهر خودرو برخورد کرد تا با بدشانسی گل دوم برای ذوب‌آهن به ثمر نرسد. در اوقات تلف شده و روی تعلل مدافعان شهر خودرو، عارف رستمی صاحب توپ شد و توانست با یک ضربه فنی طلسم دروازه شهر خودرو را در نیمه دوم بشکند و گل برتری تیمش را به ثمر رساند.

 

با نتیجه به دست آمده، شهر خودرو با همان تک امتیاز در قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر باقی ماند و ذوب‌اهن اصفهان نیز توانست با برتری شیرین و سه امتیاز خارج از خانه مقابل حریف مشهدی خود به جمع تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی اضافه شود.

 

هفته پتجم لیگ برتر؛ پنجشنبه: 1400/08/27 ساعت 15
استادیوم: ثامن الائمه (ع) شاندیز / بدون تماشاگر
داور: موعود بنیادی‌فر / کمک‌ها: علیرضا ایلدرم و یوسف مغروری؛ داور چهارم: علی بای / ناظر داوری: رحیم رحیمی‌مقدم

 

شهر خودرو مشهد

  • سعید جلالی‌راد (43- بابک سلامت)
  • احسان حسینی
  • محمدرضا فلاحیان (58- معراج پورتقی)
  • ابوذر صفرزاده
  • آزاد جعفرزاده (58- مسعود زائر کاظمینی)
  • محسن ربیع‌خواه
  • علی طاهران
  • مهرداد بایرامی
  • ابوالفضل عکاشه
  • میلاد کمندانی (81- امیرحسین کریمی)
  • مهدی شریفی (58- صادق صادقی)

سرمربی: اکبر میثاقیان

 

1665591

 

ذوب‌آهن اصفهان

  • حبیب فرعباسی
  • حامد نورمحمدی (46- محمد قریشی)
  • مسعود ابراهیم زاده
  • آرمان قاسمی
  • سجاد دانایی
  • محمد خدابنده‌لو
  • سینا اسد بیگی
  • میلاد جهانی (83- عارف رستمی)
  • سجاد جعفری
  • مرتضی خراسانی (83- امیرمحمد پناهی)
  • بابا محمدی (59- حسین شنانی)

سرمربی: مهدی تارتار

 

 

کارت زرد:


محمد قریشی (60) مرتضی خراسانی (76) از ذوب‌آهن
صادق صادقی ( 74) علی طاهران (79) از شهر خودرو

 

 

شرح گل:

 

شهر خودرو صفر - ذوب‌آهن یک (دقیقه 41: سجاد جعفری): وینگر مشهدی ذوبی‌ها با نفوذ از سمت چپ، به توپ به قصد ارسال به سوی دروازه مشهدی‌ها ضربه زد اما سانتر او از زاویه بسته با اشتباه فاحش سعید جلالی‌راد به گل تبدیل شد تا این‌چنین گل نخست ذوب‌آهن به ثمر برسد.

شهر خودرو یک - ذوب‌آهن یک (دقیقه 65: میلاد کمندانی): بعد از چند نفوذ بی‌ثمر سرانجام حرکت سرعتی ابوالفضل عکاشه و پاس به بیرون زیبای او، بعد از عبور از مهرداد بایرامی و سرنگونی او درون محوطه جریمه با تیزهوشی میلاد کمندانی به او رسید و هافبک شهر خودرو توانست با ضربه‌ای زیبا گل تساوی را وارد دروازه ذوب‌آهن کند تا بازی به تساوی کشیده شود.

شهر خودرو یک - ذوب‌آهن دو (دقیقه 90+3: عارف رستمی): روی ارسال کرنر و تعلل مدافعان شهر خودرو، بعد از چند ضربه به توپ توسط بازیکنان ذوب‌آهن حاضر در محوطه جریمه حریف، عارف رستمی در موقعیت تک به تک با بابک سلامت قرار گرفت و توانست با یک ضربه فنی با پای چپ توپ را به گل تبدیل کند.

 

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 20: روی کار تیمی و پاس میلاد جهانی، بابا محمدی درون محوطه جریمه صاحب توپ شد اما او بعد از برخورد با جعفرزاده مدافع شهر خودرو سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 22: اشتباه مدافعان ذوب‌آهن باعث خلق موقعیت برای شهر خودرو شد اما مهدی شریفی به توپ نرسید و حامد نورمحمدی اشتباه هم‌تیمی‌های خود را جبران کرد و توپ را دفع کرد.

دقیقه 26: ارسال از سمت راست آزاد جعفرزاده با ضربه سر دیدنی مهرداد بایرامی همراه شد اما ضربه مهاجم شهر خودرو با واکنش گلر ذوب‌آهن همراه شد و به گل تبدیل نشد.

دقیقه 52: کار تیمی زیبای بازیکنان شهر خودرو سرانجام خوبی نداشت، توپ ارسال ابوالفضل عکاشه با پاس به بیرون بایرامی برای مهدی شریفی در محوطه جریمه ذوب‌آهن همراه شد اما شریفی هماهنگ با بایرامی نبود و یک فرصت عالی گلزنی برای شهر خودرو از دست رفت.

دقیقه 62: مجدداً نفوذ عالی ابوالفضل عکاشه برای شهر خودرو فرصت گلزنی ساخت اما پاس کات‌بک او به درون محوطه جریمه ذوب‌آهن پیش از رسدین به معراج پورتقی توسط آرمان قاسمی دفع شد تا یک موقعیت گلزنی دیگر برای مشهدی‌ها از دست برود.

دقیقه 67: ضربه والی تماشایی آرمان قاسمی با سوپرواکنش بابک سلامت دروازه‌بان جوان شهر خودرو همراه شد و او اجازه نداد تا ذوبی‌ها به گل دوم دست پیدا کنند و ضربه قاسمی به کرنر فرستاده شد.

* در دقیقه 74 فرار سرعتی سجاد دانایی با خروج دروازه‌بان جوان شهر خودرو همراه شد و سلامت توپ را به کرنر فرستاد؛ البته در این صحنه سرنگونی دانایی باعث شد تا کادرفنی ذوب‌آهن به شدت به تصمیم داور اعتراض کنند، چرا که آن‌ها معتقد بودند برخوردی میان دانایی و سلامت شکل گرفته و داور باید اعلام پنالتی کند که موعود بنیادی‌فر چنین اعتقادی نداشت.

دقیقه 75: ارسال کرنر میلاد جهانی از سمت چپ را با بابک سلامت دروازه‌بان شهر خودرو با خروج از دروازه مشت کرد و بیرون محوطه جریمه فرستاد که توپ برگشتی را حسین شنانی به سوی دروازه شهر خودرو شلیک کرد که ضربه تماشایی او به تیرک دروازه شهر خودرو برخورد کرد و به گل تبدیل نشد.

دقیقه 84: بعد از تکل ربیع‌خواه و دفع ناقص توپ، سجاد دانایی از پشت محوطه جریمه شهر خودرو شلیک سنگینی به سوی دروازه مشهدی‌ها داشت که ضربه او با اختلاف کم و به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 85: همکاری زیبای پورتقی و صادقی باعث شد تا یک فرصت گلزنی برای شهر خودرو خلق شود اما شوت تماشایی صادق صادقی از پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن را فرعباسی دروازه‌بان این تیم در دو مرحله مهار کرد.

 

 

در حاشیه:

 

* با گذشت بیش از سه سال از آخرین مسابقه برگزار شده لیگ برتری در ورزشگاه ثامن الائمه، حالا این ورزشگاه بازسازی مجدداً مورد استفاده قرار گرفته است.
* نکته جنجالی پیش از مسابقه این بود که به دلیل وجود تجهیزات تیم فوتبال شهر خودرو در انباری ورزشگاه امام رضا (ع)، بازیکنان این تیم بدون توپ به گرم‌کردن پیش از مسابقه پرداختند!

* پیش از شروع مسابقه کادرفنی شهر‌خودرو به سوی نیمکت ذوب‌آهن رفتند و برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.
* اکبر میثاقیان در راه رفتن به استادیوم برای بازی تیمش با اصفهانی‌ها دچار گرفتگی قلب شد و توسط پسرش به بیمارستان منتقل شد؛ میثاقیان ساعاتی در بیمارستان و سپس به منزل منتقل شد و حالا از اتاق شخصی‌اش در حالی که سرم به دست دارد، از تلویزیون به کار شاگردانش نظارت می‌کند.

 

1665571


* شهر خودرو نسبت به مسابقه قبلی خود با هوادار، 5 تغییر در ترکیب خود داشته است و میثاقیان با تغییرات پرشمار خود امیدوار است 3 امتیاز بازی امروز را به دست آورد.
* مهدی تارتار بعد از شکست مقابل پیکان، 3 تغییر در ترکیب ایجاد کرده که مهم‌ترین تغییر بازگشت میلاد جهانی به ترکیب اصلی بوده است.
* احسان حسینی مدافع جوان شهر خودرو که در بازی دوستانه مقابل پرسپولیس مصدوم شده بود، با رفع مصدومیت در ترکیب اصلی امروز شهر خودرو قرار دارد.

* در عکس تیمی بازیکنان شهر خودرو، پیراهن شماره ۷۸ امیرحسن جعفری بازیکن جوان شهر خودرو که دچار پارگی رباط صلیبی شده به نمایش در آمد.

 

1665566

 

* ابوذر صفرزاده و ابوالفضل عکاشه بازیکنان سابق ذوب آهن، امروز در ترکیب اصلی شهر خودرو حضور دارند.

* در دقیقه 28 شوت اسدبیگی به مدافع شهر خودرو برخورد کرد و سعید جلالی‌راد دروازه‌بان تلاش کرد تا توپ به کرنر نرود که توپ به کرنر رفت اما او دچار آسیب‌دیدکی شدید از ناحیه کتف شد و بازی 4‌ دقیقه از جریان افتاد.

* سعید جلالی‌راد که در دقیقه 28 دچار آسیب‌دیدگی شدیدی از ناحیه کتف شده بود و روی گل دریافتی تیمش هم اشتباه فاحشی داشت، بعد از دریافت گل قادر به ادامه بازی نبود و از ترکیب تیمش خارج شد و به جای او بابک سلامت دروازه‌بان جوان شهر خودرو در دقیقه 43 به میدان آمد.

 

دیدگاه‌ها