کد خبر : 1792844 | 27 آبان 1400 ساعت 21:03 | 26.2K بازدید | 6 دیدگاه

از تساوی ناراحت بودیم؛

منصوریان: بنزین سبز ما آماده است

سرمربی تیم صنعت نفت معتقد است که تیمش توانایی پیروزی مقابل گل گهر را داشت.

منصوریان: بنزین سبز ما آماده است

به گزارش ورزش سه، تیم صنعت نفت آبادان در هفته پنجم مقابل میهمان خود گل گهر به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت. علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از پایان این بازی گفت: بازی بسیار جاندار و فیزیکی بود و دو تیم خیلی به هم نزدیک بودند. می‌دانستیم با تیمی بازی داریم که روی نیمکت و داخل زمین بازیکنان بسیار خوبی دارد. آنها کادر فنی بسیار قوی هم دارند، به ویژه مربی خیلی خوبم، امیر قلعه‌نویی عزیز.

وی افزود: دیروز هم گفتم بازی سختی داریم و در طول هفته، به جز دو سه ساعت تمرین، روزانه 9 ساعت هم کار آنالیز داشتیم. گل‌گهر نیاز به آنالیز قوی داشت و شاید به مراتب بازی سنگین‌تری نسبت به بازی با پرسپولیس، استقلال، سپاهان و پیکان بود. چون گل‌گهر تیمی است که محکم بازی می‌کند. از شاگردانم بسیار راضی هستم که یک سانتیمتر هم عقب‌نشینی نکردند. این بازی می‌توانست یک گل داشته باشد و هر تیمی می‌توانست گل اول را بزند، برنده می‌شد. ما چهار پنج موقعیت داشتیم که می‌توانستیم به گل برسیم و آنها هم به همین شکل موقعیت داشتند و در بخشی از نیمه دوم ما را کاملاً تحت فشار گذاشتند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خاطر نشان کرد: به اعضای کادر فنی تیمم گفتم که امیدوارم ما زودتر گل بزنیم و اگر زود گل بزنیم، می‌توانیم ساختار عقب زمین‌مان را محکم کنیم. به بازیکنان و نفراتی که به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفتند، تبریک می‌گویم که خیلی خوب بازی کردند. بازی امشب واقعاً سنگین بود و دو تیم با شرایط فیزیکی خوب وارد زمین شدند.

منصوریان در واکنش به این مسئله که مجتبی سرآسیایی معتقد بود صنعت نفت بابت تک امتیازی که گرفت خوشحال است، گفت: من دروغ نمی‌گویم و واقعاً خوشحال نیستیم. قبل از اینکه کرونا بگیرم، برنامه ما این بود که تمام بازی‌های خانگی را پیروز شویم و فرقی هم نداشت چه تیمی و چه رنگی مقابل ما قرار بگیرد. اصلاً خوشحال نیستیم و در رختکن هم فقط بابت بازی خوب به بچه‌ها خسته نباشید گفتم ولی به آنها تأکید کردم که به خاطر موقعیت هایی که از دست دادیم، خوشحال نیستیم. ما روی ضربات آخر باید به گل می‌رسیدیم و تمام سعی و تلاش مان این بود که سه امتیازهای خانگی را در خانه نگه داریم. ما 15 بازی خانگی داریم که در دو بازی آن باختیم و در یک بازی هم مساوی کردیم. تمام برنامه و اولویت ما بازی‌های خانگی است و بازی‌های بیرون خانه را هم در اولویت بعدی‌مان قرار دادیم. وقتی در خانه بازی می‌کنیم، حریف مقابل تیم صنعت نفت در زمین می‌ماند. ما باید از این موقعیت استفاده می‌کردیم و اکنون از گرفتن یک امتیاز خوشحال نیستیم و فقط خوشحالیم که کلین شیت کردیم و ناراحت هستیم که 3 امتیاز را از دست دادیم. البته تیم حریف هم می‌توانست در این بازی 3 امتیاز بگیرد.

 

 

1665644

 

 

وی در مورد سبک بازی تیمش افزود: ما برای هر بازی برنامه خاص خودمان را داریم. در بازی با نساجی با پلن اول بازی کردیم که آنها را تحت فشار گذاشتیم. در این بازی به دنبال آن بودیم که در بخشی از زمان بازی، تیم حریف را به جلو آمدن دعوت کنیم. اگر نگاه کنید، خط حمله ما بیشترین توپ را زمانی که حریف را تحت فشار می‌گذاشت، می‌گرفت. شکل بازی ما این نبود که عقب بازی کنیم، اما شاید در بخشی از بازی امتیازهایی که آنها گرفتند، این انرژی مثبت را می‌داد که سوار بازی باشند. اگر ما از سه بازی اول، چهار امتیاز گرفته بودیم، الان چهار امتیازی بودیم و با آرامش بهتری بازی می‌کردیم.

سرمربی صنعت نفت با رد کردن این که تیمش مقابل گل گهر عقب نشینی کرده گفت: ما در این بازی عقب نشینی نکردیم، آن هم در شرایطی که گل‌گهر کلکسیونی از بازیکنان خوب دارد. با این حال اعتقاد دارم فاصله بهترین بازیکن با یک بازیکن متوسط، سه تا شش ماه تمرینات فشرده و اعتمادبه‌نفسی است که از سوی کادر فنی می‌آید. شاید به لحاظ مالی از اسب افتادیم، اما از نظر بنیه فوتبال و توان فوتبالی، اصل‌مان سر جای خودش است. شاید حریف در مقاطعی از بازی ما را تحت فشار می‌گذاشت، اما اگر نگاه کنید ما در مقاطعی از مسابقه سوار بازی بودیم و شرایط  طوری بود که هر کسی می‌توانست به سه امتیاز برسد.

منصوریان در پاسخ به این سؤال که تعویض‌های او و بازی دادن به غبیشاوی و زواری نشان می‌داد که تیمش به دنبال حفظ نتیجه مساوی است، گفت: نه، اصلاً اینطور نیست و اشتباه می‌کنید. غبیشاوی، زواری، شریعت و امیری عنصر هجومی هستند. من دفاع تیمم را تغییر نمی‌دهم و اگر در خط جلو حمله تغییر ایجاد می کنم، برای اضافه کردن انرژی بیشتر است. چون ما با بازیکنان کناری و مهاجم مرکزی بازی می‌کنیم، آنها تا دقیقه 80 - 70 خسته می‌شوند و پتانسیل جدیدی به بازی می‌آوریم که با همان سیستم ادامه بدهیم.
او در مورد تقابل با استقلال، پرسپولیس و سپاهان در چهار هفته پیش رو تاکید کرد: چهار بازی آینده هم مثل همین بازی برای ماست. در هر چهار بازی با تمام وجود برای بردن به زمین می‌رویم و کاری به اسم حریف نداریم. امروز تیم ما به آن نقطه  مدنظر رسیده است و بعد از مدت‌ها زحمت، به لحاظ فیزیکی بازیکنان را آماده کردهایم. بنزین سبز ما آماده است که خیلی کمک‌مان کند. شما ببینید پرسپولیس هفته پیش مقابل گل‌گهر تحت فشار قرار گرفت و امروز این گل‌گهر بود که مقابل ما تحت فشار قرار گرفت. اگر یک مقدار تجربه در بین بازیکنان جوان ما بود، شاید پیروز می‌شدیم. در لیگ این فصل من هنوز تیم‌ها را خیلی متفاوت ندیدم. تیم‌ها نزدیک به هم هستند و امتیازات در حال تقسیم شدن است. چهار بازی بسیار سخت داریم و مهم این است که چگونه تیم‌مان را به لحاظ فیزیکی و تاکتیکی و همچنین روحی و روانی آماده کنیم. شرایط‌مان به لحاظ روحی و روانی خیلی خوب است، کم کم شکل یک خانواده شدیم و یک شعار هم داریم که یکی برای همه و همه برای آبادان. می‌جنگیم و چیزی به اسم این نداریم که تیم ما در چهار بازی آینده عقب‌نشینی کند. امروز می‌گویم که با تمام وجود جلو می‌رویم.

سرمربی صنعت نفت در مورد شرایط تیمش در خط حمله گفت: ما در خط حمله دچار فقر نیستیم. این تیم با نساجی یک - یک کرده بود و ما نساجی را 2 بر صفر بردیم و به همین دلیل می‌گویم تفاوتی میان تیم‌ها وجود ندارد. ما دچار فقر هم نیستیم، بلکه بازی‌های سنگینی مثل امروز فقط یک گل دارد. امروز شروین بزرگ دو موقعیت داشت که می‌توانست توپ را پاس بدهد و اگر انتخاب خوبی می‌کرد، طالب ریکانی گلزنی کرده بود ولی با این حال با سرعت جلو رفت. ما باید به این هارمونی برسیم که بچه‌ها فوتبال آبادان را درک کنند. خواسته فوتبال آبادان مثل فوتبال تهران و استقلال و پرسپولیس است. اینجا کاری به این ندارند شرایط مالی چطور است. هوادار نتیجه‌گیری تیمش را می‌خواهد. در جاهای دیگر سؤالات عجیب و غریب می‌کنند و اینجا از من سؤالات فنی می‌پرسند، چون خواسته فوتبال آبادان از قدیم همین بوده است. ما دچار فقر نیستیم، بلکه باید در فوتبال آبادان به خودباوری برسیم.

منصوریان در مورد اینکه امروز یک مربی همراه او بود و آیا نفر جدیدی به کادر فنی‌اش اضافه شده است، گفت: کادر فنی ما تکمیل است. این مربی هم آقای خواکین دستیار عبدالله ویسی بود که با من تماس گرفت و گفت در اهواز تنهاست و از او دعوت کردم به استادیوم بیاید. خیلی هم از این بازی لذت برد و گفت فکر نمی‌کردم بازی تا این اندازه فیزیکی باشد. هر چه از او خواستیم در جایگاه ویژه حضور پیدا کند، نرفت و ترجیح داد بیرون از جایگاه بازی را تماشا کند.

 

دیدگاه‌ها