کد خبر : 1793957 | 03 آذر 1400 ساعت 09:48 | 30.5K بازدید | 6 دیدگاه

جانشین ادووکات در عراق مشخص شد

کمک مربی دیک ادووکات هلندی به صورت موقت هدایت تیم ملی عراق را در جام ملت های عربی به عهده می گیرد.

به گزارش "ورزش سه"، با وجود حمایت های گسترده عدنان درجال رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش عراق از دیک ادووکات سرمربی هلندی تیم ملی این کشور، اما این مربی باتجربه شب گذشته با صورت رسمی از هدایت این تیم کناره گیری کرد که این استعفا از سوی فدراسیون فوتبال عراق نیز مورد پذیرش قرار گرفت.

 

وب سایت عراقی وین وین به نقل از منابع ویژه خود فاش کرد که ژلیکو پتروویچ مونته نگرویی کمک مربی تیم ملی عراق، هدایت شیرهای بین النهرین را در جام ملت های عرب 2021 برعهده گرفته و به جای دیک ادووکات سرمربی مستعفی عراق، هدایت این تیم را برعهده می گیرد.

 

1667446

 

این وب سایت عراقی به نقل از منابع خود نوشت که ادووکات به دلیل بیماری همسرش و ناتوانی در تکمیل بازی های عراق در جام ملت های عرب و مقدماتی جام جهانی، ضمن عذرخواهی رسمی، استعفای خود را به مقامات فدراسیون فوتبال عراق تحویل داده است. به دلیل فاصله اندک تا زمان آغاز جام ملت های عرب، او وظیفه هدایت عراق را به دستیار خود پتروویچ محول کرده است. 

 

یک منبع ویژه در فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که آنها اصرار داشته اند تا ادووکات هلندی تا پایان قراردادش به وظیفه خود در هدایت عراق ادامه دهد، اما با توجه به وضعیت سلامتی همسرش، با پایان دادن به روابط رسمی دو طرف به صورت دوستانه موافقت کردند. 

 

دیک ادوکات در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر با شکست در 2 بازی مقابل ایران و کره جنوبی و کسب تساوی در 4 دیدار و در عین حال بدون پیروزی، وظیفه هدایت تیم ملی عراق را ترک کرد.

 

در همین خصوص، ژلیکو پتروویچ سرمربی موقت تیم ملی عراق از پاسخگویی به سوالات وین وین خودداری کرد و به این پاسخ بسنده کرد: من بابت پاسخ به هر سوالی عذرخواهی می کنم، من هیچ اطلاعاتی جز به مقامات فدراسیون فوتبال عراق نمی دهم، لطفاً با تمام احترامی که برای مطبوعات قائل هستم، این را درک کنید.

دیدگاه‌ها