کد خبر : 1794665 | 06 آذر 1400 ساعت 19:04 | 18K بازدید | 2 دیدگاه

شیدایی، قهرمان تکواندو -57 کیلوگرم جهان؛

کولاک دختر جویباری در ریاض عربستان

تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی عربستان توانست عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کند.

  کولاک دختر جویباری در ریاض عربستان

به گزارش "ورزش سه" در روز دوم اولین دوره مسابقات تکواندو آزاد جهانی ریاض در عربستان، تکواندوی زنان ایران سه نماینده داشت که ناهید کیانی، زهرا شیدایی و ملیکا میرحسینی وکیل به دیدار حریفان خود رفتند که در نهایت زهرا شیدایی به فینال رسید، ملیکا میرحسینی برنز گرفت اما ناهید کیانی حذف شد.

 

زهرا شیدایی تکواندوکار جویباری بعد از آن‌که به دلیل مصدومیت، مسابقات قهرمانی آسیا را از دست داده بود، قبراق و آماده برای کسب مدال جهانی به ریاض آمده بود؛ او در مرحله نخست، النا میرونیوک از روسیه صاحب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی اروپا را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی رفت.

 

1668463

 

شیدایی در این مرحله، نیکیتا گلاسنویچ از کرواسی و دارنده مدال برنز جهان را در راند طلایی شکست داد و توانست به یک چهارم نهایی صعود کند؛ در یک چهارم نهایی، کریویچنکو روس‌تبار حریف پدیده 22 ساله تکواندو ایران ایران نشد تا مدال زهرا شیدایی در این تورنمنت مسجل شود.

 

اما او راضی به مدال برنز نبود و در مرحله نیمه نهایی آلیا پاول از انگلیس را با حساب 17 بر 9 شکست داد تا به فینال برود و در یک‌قدمی مدال قهرمانی جهان قرار بگیرد.

 

زهرا شیدایی ساعتی پیش در مارگاریتا بلیزنیاکوا از روسیه را در راند طلایی شکست داد تا با شایستگی عنوان قهرمانی مسابقات تکواندو آزاد جهانی ریاض را به دست آورد.

 

1668461

دیدگاه‌ها