کد خبر : 1795411 | 10 آذر 1400 ساعت 11:09 | 29.7K بازدید | 21 دیدگاه

حضور ژاوی باعث افزایش فشار روی من شد

پیکه: مسی بهترین بازیکن تاریخ است

جرارد پیکه، مدافع بارسلونا، می‌گوید تمام تلاشش را برای موفقیت ژاوی روی نیمکت این تیم به کار می‌گیرد.

پیکه: مسی بهترین بازیکن تاریخ است 

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی هرناندز پس از سال‌ها دوری از بارسلونا، این بار در قامت سرمربی به این تیم برگشت تا شرایط را برای آنها تغییر دهد. 


بارسا در دوران حضور رونالد کومان روی نیمکت این تیم، نتایج خوبی کسب نکرده و نتوانست به خوبی با جدایی لیونل مسی از این تیم کنار بیاید اما حالا به نظر می‌رسد که روند رو به بهبودی را در پیش دارد. 


پیکه در هر سه بازی ژاوی روی نیمکت این تیم در ترکیب ثابت قرار گرفته که با دو پیروزی و یک تساوی همراه بوده است. 


این مدافع ملی‌پوش اسپانیایی در برنامه تلویزیونی ال هورمیگوئرو گفت:« حضور ژاوی به عنوان مربی فشارها روی من را زیاد می‌کند چون من نمی‌خواهم به هیچ وجه باعث سرافکندگی او شوم. از نظر اخلاقی خودم را موظف می‌دانم که بهترین عملکرد را برای او به نمایش بگذارم و اگر در انجام این کار موفق نشوم، احساس می‌کنم ناامیدش کرده‌ام.»

 

1667519


پیکه درباره جدایی لیونل مسی از بارسا اظهار داشت:« این اتفاق بسیار سختی بود. ما از 14 سالگی در کنار هم بازی کردیم. این اتفاق از نظر ورزشی و شخصی بسیار سخت بود. هیچ چیز در ابتدای فصل برای ما خوب پیش نرفت. من برای او خوشحالم و کسب هفتمین توپ طلا ثابت می‌کند که مسی بهترین بازیکن تاریخ است. او به کشوری جدید و فرهنگی جدید رفته است. شرایط سخت است و این اتفاق برای من هم رخ داد وقتی در 17 سالگی به منچستر رفتم. لئو با خانواده‌اش رفته و من به تنهایی رفتم، اما به هرحال شرایط سختی است.»


او همچنین درباره شرایط خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال اضافه کرد:« بسیاری از هم تیمی‌ها می‌گویند پس از خداحافظی، شرایط دشواری در پیش است چون همه از وقتی بسیار کوچک بودند برنامه روزانه خاصی داشتند. زمان زیادی می‌برد تا به زندگی جدید سازگار شوید. حتی ممکن است یک یا دو سال طول بکشد. مردم شما را کمتر و کمتر در خیابان می‌شناسند. این سخت است. فوتبالیست‌ها برای این تغییر آماده نیستند. اتحادیه بازیکنان اسپانیا باید آنها را آماده کند. من مدت‌هاست خودم را برای این زندگی آماده کرده‌ام. شروع به سرمایه‌گذاری در سایر زمینه‌ها و پروژه‌ها کردم تا پس از بازنشستگی کاری داشته باشم. نکته کلیدی این است که پس از ترک فوتبال کاری داشته باشی. اما مشخصا دلتنگ فوتبال خواهم شد.»

دیدگاه‌ها