کد خبر : 1795437 | 10 آذر 1400 ساعت 12:52 | 16.6K بازدید | 7 دیدگاه

ترس از طلسم منشا؟!

موتور آقای گل ها هنوز خاموش است (عکس)

در پایان هفته هفتم ، بهترین گلزنان لیگ تنها موفق به زدن سه گل شده اند!

موتور آقای گل ها هنوز خاموش است (عکس)

به گزارش ورزش سه، لیگ برتر فوتبال ایران هفته هفتم خود را روز گذشته پشت سر گذاشت. بازی های این هفته مثل بازی های هفته گذشته خیلی کم گل بود و هر سه بازی روز دوم همگی با نتیجه 0-0 به پایان رسیدند.

 

البته در 5 بازی روز اول هم اوضاع گلزنی تعریف چندانی نداشت و شاهد رد و بدل شدن 7 گل در 5 بازی بودیم. 85 گل در 56 بازی(با احتساب برد 3 بر صفر مس رفسنجان مقابل پدیده با حکم انضباطی)  میانگین 1.51 در هر بازی را برای لیگ بیست و یکم به جای گذاشته که آمار چندان جالبی نیست.

 

با توجه به این آمار، در جدول گلزنان هم شاهد رکودی قابل توجه هستیم؛ در حالی که 7 هفته از بازی ها گذشته، سه بازیکن با سه گل در صدر جدول گلزنان حضور دارند؛ این یعنی بهترین گلزنان لیگ بیست و یکم به طور میانگین در هر دو بازی یک بار هم نه بلکه کمی بیشتر از آن، یک گل به ثمر رسانده اند!

 

به نظر می رسد که هنوز موتور گلزنان لیگ روشن نشده و هنوز هیچ یک از مهاجمان لیگ برتری نتوانسته اند خود را از بقیه جدا کرده و در حد آقای گل ظاهر شوند. شیمبا (فولاد)، اسلامی (نساجی)، بابایی (تراکتور)، منشا (مس)، یامگا (استقلال) و عبدی (پرسپولیس) شش بازیکن سه گل لیگ برتر هستند.

 

این در حالی است که در لیگ بیستم و در پایان هفته هفتم، گادوین منشا با زدن 9 گل با اقتدار در صدر جدول گلزنان قرار داشت. البته این بازیکن بعد از درخشش در شروع فصل، با یک طلسم سنگین روبرو شد، به طوری که در 18 بازی بعدی که برای سیرجانی ها به میدان رفت، تنها دوبار موفق شد گل بزند. این بازیکن که تا پایان هفته هفتم 9 گل به ثمر رسانده بود، تا آخرین هفته نیم فصل نخست و بازی با نساجی در گل زدن ناکام بود.

 

حال به نظر می رسد که مهاجمان لیگ برتری شاید از طلسم منشا ترسیده اند و هنوز آمار گلزنی واقعی خود را بروز نداده اند که اگر این گونه باشد باید منتظر تحول در جدول گلزنان پس از عبور از هفته هفتمی که طلسم سنگینی برای آقای گل آن روزها داشت، باشیم.

1669701

دیدگاه‌ها