کد خبر : 1795467 | 10 آذر 1400 ساعت 14:51 | 14.4K بازدید | 10 دیدگاه

مذاکره با روسای فدراسیون‌ها برای بازی دوستانه؛

استقبال از جام جهانی 2022 با عزیزی خادم و اسکو (عکس)

رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی ایران این روزها در قطر مشغول تماشای عرب کاپ و البته ارزیابی شرایط کشور میزبان جام جهانی هستند.

به گزارش "ورزش سه"، در روزی که جیانی اینفانتینو به همراه امیر قطر شیخ حمد بن آل ثانی در ورزشگاه البیت تماشاگر افتتاحیه «عرب کاپ» بودند، رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز به دعوت همتای قطری خود در دوحه حضور یافته بود تا افتتاحیه را از نزدیک تماشا کند؛ اما تماشای دیدار بحرین - قطر تنها ره‌آورد عزیزی خادم از حضور در این کشور نبود و به نظر می‌رسد او به همراه دراگان اسکوچیچ برنامه‌های دیگری هم دارد.

 

از آنجایی که صعود تیم ملی به جام جهانی با اسکوچیچ تقریبا نهایی شده، فدراسیون فوتبال از همین حالا برنامه‌ریزی برای پشتیبانی و تدارکات مناسب از تیم ملی را در دستور کار خود قرار داده است تا تیم ملی با آمادگی کامل در جام جهانی قطر شرکت کند.

این در حالی است که پس از آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی، فرصت خوبی برای برگزاری بازیهای دوستانه نیز خواهد بود و احتمالا در این سفر مذاکراتی هم در این باره انجام بگیرد.

 

در سالهای گذشته، فدراسیون فوتبال قطر کمپ‌های تمرینی زیادی را به تیم ملی ایران و تیمهای باشگاهی ایرانی اختصاص داده و حالا باتوجه به ارتباط مطلوب دو فدراسیون، به نظر می‌رسد ایران علاوه بر فاصله جغرافیایی نزدیک تا میزبان جام جهانی، از نظر پشتیبانی و امکانات هم شرایط بهتری نسبت به 30 تیم دیگر حاضر در جام جهانی داشته باشد.

 

1669723

 

شنیده‌ها حاکی از آن است که عزیزی خادم در روزهای آینده ملاقات‌هایی با روسای فدراسیون فوتبال الجزایر، مصر، کویت و چند کشور دیگر داشته باشد. او در برنامه انتخاباتی خود «تقویت دیپلماسی ورزشی» را یکی از اصول دانسته بود و حالا این شاید زمان بسیار خوبی باشد تا عزیزی خادم توانایی اش را نشان دهد و اهالی فوتبال آن را محک بزنند.

 

همه امیدوار هستند که نتایج این ملاقات و دیدارها برخلاف دورهشهای گذشته که در گرفتن عکس یادگاری خلاصه می‌شد، این بار منشا اتفاقات بزرگ برای فوتبال ملی ایران و برنامه‌ریزی و حمایت همه‌جانبه از تیم ملی برای حضور در جام جهانی باشد.

 

اما نکته دیگر حضور عزیزی خادم در قطر، حضور دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در کنار اوست. در شرایطی که شایعات بسیار زیادی پیرامون نیمکت تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر شنیده می‌شود، این حضور شاید به منزله اعتماد رئیس فدراسیون به سرمربی تیم ملی باشد.

 

دیدگاه‌ها