کد خبر : 1795783 | 12 آذر 1400 ساعت 13:03 | 38.1K بازدید | 46 دیدگاه

بالاخره رسیدن به استقلال؛

فرصت تاریخی در این دربی برای پرسپولیس (عکس)

پرسپولیس با نباختن و البته کسب پیروزی در دربی می تواند به دو دستاورد تاریخی و مهم دست یابد.

فرصت تاریخی در این دربی برای پرسپولیس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، حضور همزمان پرسپولیس و استقلال در رده های بالای جدول و اختلاف امتیاز حداقلی دو تیم، حساسیت دربی شنبه را به اوج رسانده است. کسب پیروزی در این دیدار گام بلندی برای دو تیم در مسیر کسب موفقیت در فصل جاری خواهد بود و این مسابقه علاوه بر حساسیت های همیشگی، از نظر جدولی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

اما این دربی از لحاظ تاریخی نیز بسیار استراتژیک و ارزشمند است. نباختن برای تیم یحیی یک رکورد و پیروزی برای قرمزپوشان دستاوردی بزرگ به همراه خواهد داشت و طبیعتا تیم فرهاد مجیدی نیز به دنبال جلوگیری از رقیب در مسیر رسیدن به این دستاوردهاست.

 

 

دومین 10 گانه شکست ناپذیری در انتظار پرسپولیس

 

10 بازی متوالی بدون باختن بیشترین رکورد شکست ناپذیری دو تیم بزرگ پایتخت در تاریخ دربی بوده و پرسپولیس فرصت دارد برای دومین بار به این رکورد دست یابد. اولین بار استقلال به این رکورد دست یافت. آبی پوشان از چهارم خرداد سال 1369 و برتری در فینال لیگ قدس برابر رقیب دیرینه تا 27 مهر 1375 و باخت با تک گل ادموند بزیک برابر پرسپولیس، هرگز شکستی را در قابل قرمزپوشان تجربه نکردند.

 

 

در واقع استقلال از دربی 33 تا 43 مقابل پرسپولیس شکست ناپذیر ماند و از این حیث بهترین رکورد خود در تاریخ دربی را به ثبت رساند. اما 15 سال بعد این بار پرسپولیس بود که 10 دربی در مقابل استقلال بی شکست ماند. از 13 بهمن 90 و برتری فراموش نشدنی این تیم با هت تریک ایمون زائد تا شکست مقابل تیم علی منصور در تاریخ 24 بهمن 95، این بار پرسپولیس 10 بار برابر رقیب دیرینه شکست نخورد و به رکورد استقلال رسید.

 

 

حالا پرسپولیس در دیدارهای رسمی در 9 دربی اخیر برابر آبی پوشان مغلوب نشده و آخرین شکست این تیم به اسفند سال 90 و با تک گل وریا غفوری باز می‌گردد. البته در این مدت پرسپولیس در دو دربی با ضربات پنالتی مغلوب شده که طبق قوانین فیفا باخت محسوب نمی شود. همچنین یک پیروزی در سوپرجام نیز با حکم کمیته انضباطی در کارنامه این تیم به ثبت رسیده است.

 

 

 

فرصت غلبه بر یک ناکامی تاریخی

 

بعد از سه تساوی متوالی در شروع تاریخ دربی و قبول اولین شکست در مرداد سال 1348 مقابل استقلال، پرسپولیس همیشه از نظر کسب پیروزی در دربی از رقیب دیرینه خود عقب تر بوده است. گاهی اوقات و در اوایل دهه 90 این فاصله بیشتر هم شد و به نظر می رسید پرسپولیس هرگز نمی تواند در رکورد کسب پیروزی در دربی به استقلال برسد، اما حالا این فرصت برای اولین بار فراهم شده است.

 

 

تا امروز استقلال در 26 و پرسپولیس در 25 دربی موفق به کسب برد شده اند و حالا قرمزپوشان برای اولین بار می توانند با بردن سه امتیاز دیدار روز شنبه از این حیث با رقیب دیرینه برابر و در مسابقات بعدی حتی شانس پیش افتادن از استقلال را داشته باشند. نباید فراموش کرد نتایج درخشان پرسپولیس در سال های اخیر بالاخره باعث کاهش این فاصله تاریخی به کمترین حد ممکن شده است.

 

دیدگاه‌ها