کد خبر : 1796276 | 14 آذر 1400 ساعت 14:37 | 152.2K بازدید | 12 دیدگاه

تلاش عجیب مهاجم ایرانی برای نجات ماریتیمو؛

علیپور به بیرانوند: با من کری نخوان!

تقصیر خود علیرضا بیرانوند بود که کری را زودتر آغاز کرده و در برنامه فوتبال برتر درباره علیپور و تیمش صحبت کرد.

علیپور به بیرانوند: با من کری نخوان!

به گزارش"ورزش سه"، رقابت‌های این هفته لیگ پرتغال محل برخورد احتمالی دو مهاجم و دو گلر ایرانی بود. در بازی اول پیام نیازمند در دیدار پورتومیننزه و پورتو به میدان نرفت تا درخشش طارمی قربانی دیگری داشته باشد. اما در بازی دوم که در ساعات پایانی روز گذشته برگزار شد حضور ده دقیقه‌ای علی علیپور مهاجم سابق پرسپولیس باعث شد که کلین شیت مسابقه ماریتیمو و بوآویشتا از چنگ بیرانوند بیرون بیاید درحالی که او تا دقیقه نود مقاومت خوبی در برابر حملات حریف از خود نشان داده بود.

 

بیرو در برنامه فوتبال برتر گفته بود که می‌خواهد به علیپور آوانس بدهد تا به نوعی او را از بحران در بیاورد اما هم تیمی سابقش که این روزها سرحال‌تر از همه دورانش در فوتبال پرتغال به نظر می‌رسد در مدت کوتاهی که در زمین بود ورق بازی را برگرداند و با سه حرکت مختلف در نهایت پایه گذار گل تساوی تیمش در دقیقه 90+5 شد.

 

بازی تا دقیقه 80 با نتیجه یک بر صفر دنبال می‌شد که تابلوی تعویض از کنار زمین بالا رفت و علیپور با پیراهن سبز و قرمز ماریتیمو با همان تیپ و قیافه همیشگی و ریش لنگری وارد میدان شد و بلافاصله در نوک خط حمله تیمش قرار گرفت. او که انگار برای گل زدن عجله داشت خیلی سریع در جریان یک حرکت تیمی با بیرانوند در حالت تک به تک قرار گرفت و درحالی که توپ را از وی عبور داده بود نقش بر زمین شد. در نگاه اول به نظر می‌رسید که بیرانوند پای علیپور را زده اما داور این تشخیص را نداد. اگرچه در مرور صحنه آهسته گزارشگر بازی اعتقاد داشت که این یک پنالتی مسلم برای ماریتیمو بوده است.

 

1671167

 

1671140

 

1671141

 

1671165

بیرانوندی که دستانش را بالا برده و می‌گوید برخوردی با علیپور نداشته است‌.

 

 

علیپور در ادامه نیز در مدت کوتاه باقی مانده دست از تلاش بر نداشت و یک بار دیگر نیز در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما سانتر ارسالی خیلی تیز بود. در نهایت حرکتش در دقیقه نود که مانع بیرون رفتن توپ با سر شد، باعث شد گل ماریتیمو به ثمر برسد و روی توپ برگشتی هم‌تیمی علیپور یعنی هنریکه روبرتو که دو دقیقه از ورودش به زمین می‌گذشت گل زد تا دو هفته شیرین برای علیپور سپری شود. این مهاجم ایرانی پس از تاثیری که روی گل دوم تیمش در هفته گذشته داشت، این هفته هم تلاش زیادی برای درخشش در تیمش کرد و با دوندگی بی امانش اجازه نداد ماریتیمو مغلوب تیم بیرو شود.

 

البته بیرانوند نیز در این بازی عملکرد قابل قبولی داشت و با دو سیو و دو خروج موفق نمره 6.9 را از سوفا اسکور گرفت اما در نهایت نتوانست مانع گل‌زنی ماریتیمو شود که سراپا حمله شده بود و از چپ و راست روی دروازه‌اش توپ می‌ریخت و نمی‌توان از دست رفتن پیروزی را صرفا به عملکرد بیرانوند نسبت داد.

 

1671142

 

1671143

 

1671144

واکنش به از دست رفتن فرصت عالی گلزنی علیپور

 

علی علیپور این روزها نیمکت نشین مهاجم کامرونی ماریتیمو شده و به دلیل اینکه این تیم تنها با یک مهاجم هدف بازی می‌کند علی باید برای فیکس شدن تلاش زیادی کند. اتفاقی که باعث شده علیپور در این هفته‌ها به عنوان بازیکن تعویضی بسیار جنگنده و آماده بازی کند.

 

دیدگاه‌ها