کد خبر : 1797328 | 19 آذر 1400 ساعت 17:00 | 21.5K بازدید | 5 دیدگاه

با درخشش شکاری شکست پیروزی شد

شهرخودرو 1- گل‌گهر2؛ صدرنشینی در شهر محبوب

با درخشش رضا شکاری، شاگردان امیر قلعه‌نویی در مشهد از شکست، پیروزی ساختند و موفق شدند مجدداً به صدر جدول بازگردند.

شهرخودرو 1- گل‌گهر2؛ صدرنشینی در شهر محبوب

به گزارش "ورزش سه" در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران، عصر امروز (جمعه) در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد شهر خودرو خراسان میزبان گل‌گهر سیرجان بود؛ 3 امتیاز بازی امروز برای دو تیم حیاتی بود، چرا که شهر خودرویی‌ها برای کسب اولین برد فصل و بهبود وضعیت خود در جدول به برد در بازی خانگی امروز نیاز داشتند و در مقابل گل‌گهری‌ها برای بازگشت به صدر جدول، نیازمند 3 امتیاز بازی با شهر خودرو بودند.

 

نیمه نخست در شرایطی بدون گل مساوی به پایان رسید که خطر جدی دروازه دو تیم را تهدید نکرد و هیچ شوت در چارچوبی در نیمه اول به ثبت نرسید؛ اما با شروع نیمه دوم، دو تیم با آرایشی تهاجمی برای کسب 3 امتیاز بازی به میدان آمدند و ابتدا چند فرصت خوب گلزنی نصیب شهر خودرویی‌ها شد که با بی‌دقتی مهاجمان از دست رفت و در ادامه نیز درخشش میلاد فراهانی باعث شد تا حملات گل‌گهری‌ها نافرجام بماند.

 

اما 30 دقیقه پایانی بازی فوق‌العاده حساس و جذاب دنبال شد؛ ابتدا روی پاس در عمق عالی پورهاشم، عکاشه با فرار دیدنی خود توانست گل برتری شهر خودرو را بزند و یک دقیقه بعد از این گل، مجدداً در موقعیتی مشابه قرار گرفت که این‌بار نتوانست مهاجم سرعتی شهر خودرو گلزنی کند. اما بعد از این صحنه، گل‌گهری‌ها یکپارچه حمله شدند و به دنبال جبران نتیجه بودند که با درخشش شکاری موفق شدند.

 

ابتدا سعید صادقی روی پاس زیبای شکاری گل اول را زد و سپس خود شکاری روی پاس کات‌بک زکی‌پور کامبک گل‌گهر را تکمیل کرد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی با تعویض‌های خوب سرمربی باتجربه خود، موفق شوند از شکست پیروزی بسازند؛ با این نتیجه، شهر خودرو قعرنشین جدول رده‌بندی با 2 امتیاز ماند و گل‌گهر با پیروزی بیرون از خانه توانست با 19 امتیاز به صدر جدول رده‌بندی بازگردد.

 

هفته نهم لیگ برتر؛ جمعه: 1400/09/19 ساعت 15
استادیوم: ثامن الائمه مشهد / بدون تماشاگر
داور: عبدالنبی پورخلف / کمک‌ها: حسن ظهیری و رحیم حاجی پور؛ داور چهارم: پیمان فرخی مهر / ناظر داوری: مسعود مرادی

 

شهر خودرو:

  • میلاد فراهانی
  • محمدحسین حیدری
  • محمداحسان حسینی (دقیقه 84: مجتبی بیژن)
  • مسعود زائر کاظمینی
  • حسام پورهاشم
  • میلاد کمندانی (دقیقه 68: ابوذر صفرزاده)
  • امیرحسین کریمی (دقیقه 84: محمد محمدزاده)
  • صادق صادقی (دقیقه 78: آزاد جعفرزاده)
  • علی طاهران
  • مهرداد بایرامی (دقیقه 68: معراج پورتقی)
  • ابوالفضل عکاشه

سرمربی: اکبر میثاقیان

 

گل‌گهر سیرجان:

  • محمدحسین اکبرمنادی
  • آرمین سهرابیان
  • مسیح زاهدی
  • سید احمد موسوی (دقیقه 52: مرتضی تبریزی)
  • شایان مصلح (دقیقه 52: میلاد زکی‌پور)
  • علیرضا علیزاده
  • علی‌اصغر عاشوری (دقیقه 90+1: علیرضا آرتا)
  • امین پورعلی
  • مهدی تیکدری
  • سعید صادقی
  • رضا شکاری

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

 

 

کارت زرد:
مهرداد بایرامی (دقیقه 20 از شهر خودرو)

 

شرح گل:

 

شهر خودرو 1 - گل‌گهر 0 (دقیقه 60: ابوالفضل عکاشه): در حالی که شاگردان امیر قلعه‌نویی در تلاش برای رسیدن به گل برتری بودند، روی پاس بلند از سوی زمین خودی، عکاشه فرار عالی از پشت مدافعان شهر خودرو داشت و در موقعیت تک به تک با اکبر منادی، با ضربه‌ای دقیق توپ را وارد دروازه گل‌گهر کرد تا پیروزی نصیب شاگردان میثاقیان شود.

 

شهر خودرو 1 - گل‌گهر 1 (دقیقه 65: سعید صادقی): پاس چیپ تماشایی رضا شکاری با غفلت مدافعان شهر خودرو به سعید صادقی رسید و او با ضربه‌ای دقیق توپ را دور از دستان میلاد فراهانی به گل تبدیل کرد تا حساب کار مجدداً به تساوی کشیده شود.

 

شهر خودرو 1 - گل‌گهر 2 (دقیقه 71: رضا شکاری): روی کار تیمی زیبا، میلاد زکی‌پور از سمت چپ با پاس کات‌بک خود، موقعیت خوبی را درون محوطه جریمه شهر خودرو ساخت و رضا شکاری توانست با یک ضربه روی پا توپ را وارد دروازه این تیم کند تا کامبک شاگردان قلعه‌نویی تکمیل شود.

 

اتفاق ویژه:

 

گل‌گهر سیرجان با ثبت کامبک در مشهد و پیروزی مقابل شهر خودرو، توانست 19 امتیازی شود و صدر جدول را مجدداً از سپاهان پس بگیرد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر را به مانند هفته گذشته، در صدر جدول به پایان ببرند و مهیای جدال حساس هفته دهم مقابل فولاد خوزستان شوند.

 

بهترین بازیکن:

 

رضا شکاری مهاجم هدف گل‌گهری‌ها روز درخشانی را در مشهد سپری کرد؛ او که در نیمه نخست فرصت چندانی برای تهدید دروازه حریف پیدا نکرد، در نیمه دوم بهترین بازیکن زمین بود و عملکرد عالی را از خود به اجرا گذاشت. او ابتدا روی یک ضربه ایستگاهی با شلیک دیدنی خود دروازه شهر خودرو را تهدید کرد که با درخشش فراهانی شلیک او به گل نرفت اما در ادامه یک پاس‌گل به شکل چیپ برای سعید صادقی و سپس ثبت گل برتری و کامبک گل‌گهر مقابل شهر خودرو، کارنامه موفق شکاری در مشهد را تکمیل کرد تا مهاجم جوان سیرجانی‌ها بهترین بازیکن تیمش در مصاف با شهر خودرو باشد.

 

لحظات حساس:

دقیقه 4: فرار عالی ابوالفضل عکاشه از پشت مدافعان گل‌گهر او را در موقعیت تک به تک با اکبرمنادی قرار داد و ضربه او به شکلی خطرناک از کنار دروازه گل‌گهر به بیرون رفت؛ بعد از ضربه کمک داور این صحنه را آفساید اعلام کرد که بسیار صحنه مشکوکی بود.

دقیقه 15: روی ارسال ضربه ایستگاهی از سمت چپ، آرمین سهرابیان فرصت خوبی برای گلزنی درون محوطه جریمه شهر خوردو پیدا کرد اما ضربه سر او از کنار دروازه فراهانی به بیرون رفت.

دقیقه 45+1: صادق صادقی از روی ضربه ایستگاهی اقدام به شوت‌زنی به سوی دروازه گل‌گهر کرد که شوت او با اختلاف کم از بالای دروازه گل‌گهر به بیرون رفت.

 

دقیقه 46: روی ارسال بلند احمد موسوی، میلاد فراهانی خروج اشتباهی از دروازه داشت و سعید صادقی در مقابل دروازه خالی از دروازه‌بان قرار گرفت اما شوت آرام وینگر سرعتی گل‌گهری‌ها با عکس‌العمل به موقع مدافعان شهر خودرو بازگشت داده شد.

دقیقه 49: اولین فرصت جدی گلزنی در بازی امروز را بازیکنان شهر خودرو ایجاد کردند و روی ارسال عالی حسام پورهاشم، مهرداد بایرامی کنترل توپ فوق‌العاده‌ای داشت و ابوالفضل عکاشه از حوالی نقطه پنالتی به توپ ضربه زد که ضربه او به شکلی خطرناک و با کمترین فاصله از کنار دروازه گل‌گهر به بیرون رفت.

دقیقه 54: رضا شکاری از فاصله 30 متری دروازه شهر خودرو از روی ضربه ایستگاهی، شلیک تماشایی به سوی دروازه شهر خودرو داشت که میلاد فراهانی با واکنشی دیدنی توپ را از زیرطاق دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد.

دقیقه 56: روی ارسال ضربه کرنر درون محوطه جریمه شهر خودرو، گل‌گهری‌ها صاحب موقعیت گلزنی شدند که ضربه سر امین پورعلی را میلاد فراهانی در اختیار گرفت.

دقیقه 62: بار دیگر عکاشه با فرار عالی خود از پشت مدافعان گل‌گهر، صاحب موقعیت گلزنی شد اما این‌بار ضربه او با واکنش عالی اکبرمنادی همراه شد تا ناکام در دبل گلزنی باشد.

دقیقه 90+3: شوت خطرناک ابوالفضل عکاشه با برخورد به دفاع گل‌گهر به کرنر رفت و راهی به دروازه حریف پیدا نکرد.
دقیقه 90+4: روی ارسال از سمت راست، مجتبی بیژن مدافع پیش‌تاخته شهر خودرو ضربه سر خطرناکی به سوی دروازه گل‌گهر زد اما ضربه او در اختیار منادی قرار گرفت.

 

در حاشیه:

* اکبر میثاقیان و امیر قلعه‌نویی دو سرمربی کهنه‌کار فوتبال ایران پیش از شروع مسابقه، برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.

 


* شهر خودرو با 2 نسبت به مسابقه بازی نساجی امروز به میدان آمده و میثاقیان امیدوار است که تغییرات انجام شده منجر به ثبت اولین پیروزی تیمش در لیگ بیست و یکم شود.
* بعد از پیروزی 4 گله مقابل سپاهان، امیر قلعه‌نویی تصمیم به 2 تغییر در ترکیب تیمش گرفته و با نیمکت‌نشین کردن فروزان و خانزاده تیمش را امروز مقابل شهر خودرو به میدان فرستاده است.
* داوود سیدعباسی و یونس گرائیلی، دو مربی جدید شهر خودرو در ورزشگاه ثامن الائمه حضور دارند.
* اریک بایناما مهاجم گابنی گل‌گهر که در هفته‌های گذشته خبرساز شده بود، امروز به مانند دیدار با سپاهان از روی نیمکت کارش را آغاز می‌کند.
* میثاقیان و قلعه‌نویی در حالی امروز مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که آخرین‌بار، 4 سال و 4 ماه قبل در هفته نخست لیگ هفدهم در کسوت سرمربی سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن به مصاف هم رفته بودند که آن بازی 2-2 مساوی به پایان رسیده بود.
* مهدی شریفی و محسن ربیع‌خواه دو غایب بزرگ فهرست شهر خودرو برای بازی امروز هستند؛ ربیع‌خواه دچار مصدومیت بوده اما علت عدم حضور شریفی مشخص نیست.
* اکبر میثاقیان به دلیل شباهت رنگ گرمکن ورزشی‌اش با کیت گل‌گهری‌ها، با کاور نارنجی‌رنگ به تن کرده و در کنار زمین حضور پیدا کرده است.

* احسان حسینی مدافع جوان شهر خودرو بعد از برخورد سر به سر با آرمین سهرابیان در دقیقه 15، دچار آسیب‌دیدگی جدی از ناحیه سر شد و با سری بانداژ شده به کار خود در بازی امروز ادامه می‌دهد.
* مجتبی سرآسیایی مدیر و مربی سابق شهر خودرو امروز در کسوتی متفاوت به مشهد بازگشته و به عنوان مربی گل‌گهر روی نیمکت این تیم سیرجانی قرار دارد.

* در اتفاقی عجیب، برخلاف بازی‌های گذشته که فراهانی مسئولیت کاپیتانی شهر خودرو را برعهده داشت، این بازی در حضور میلاد فراهانی، بازوبند کاپیتانی به حسام پورهاشم داده شده است!

* در دقیقه 44، خطای اعلام شده به سود شهر خودرو پشت محوطه جریمه گل‌گهر با اعتراض شدید امیر قلعه‌نویی همراه شد و عبدالنبی پورخلف تذکر جدی به او داد.

* مجتبی سرآسیایی مربی گل‌گهر سیرجان در دقایق پایانی بازی از داور مسابقه به دلیل اعتراضات مکرر اخطار دریافت کرد.

دیدگاه‌ها