کد خبر : 1797330 | 19 آذر 1400 ساعت 17:00 | 9.7K بازدید | 6 دیدگاه

بازگشت شاگردان تارتار در نیمه دوم؛

نفت مسجد سلیمان 1 ذوب‌آهن 1؛ تساوی دوست‌داشتنی

دو تیم نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن با ارائه یک نمایش سریع در روزی که هیچ کدامشان به دنبال تساوی نبودند، به نتیجه یک بر یک دست یافتند.

نفت مسجد سلیمان 1 ذوب‌آهن 1؛ تساوی دوست‌داشتنی

به گزارش "ورزش سه"، شرایط دو تیم در جدول رده بندی به نحوی بود که ذوب آهن با 10 امتیاز به دنبال بهبود شرایط خود و فراموش کردن شکست سنگین برابر مس رفسنجان بود و در سوی دیگر نیز شاگردان کمالوند که در جدول 6 امتیازی بودند، به سه امتیاز این مسابقه خانگی در ورزشگاه بهنام محمدی چشم دوخته بودند. در نیمه اول شاهد حملات زیادی از سوی دو تیم بودیم که البته به موقعیت‌های ویژه گلزنی ختم نشد، اما این کرار بود که در دقیقه 37 تفاوت را رقم زد و تیمش را با پیروزی به رختکن برد. با شروع نیمه دوم تعویض های تهاجمی تارتار برای جبران نتیجه با وارد کردن عارف رستمی به بازی شروع شد و در مقابل هم تارتار با بیرون کشیدن کرار و اضافه کردن سینا خادم پور سعی کرد، خط دفاعی تیمش را انسجام ببخشد، اما این تعویض تارتار بود که چند دقیقه بعد جواب داد و ارسال عارف رستمی به محوطه جریمه با حضور به موقع خدا بنده لو که روز خوبی را پشت سر گذاشته بود، در دقیقه 63 به گل تساوی بدل شد. پس از این گل طی 30 دقیقه بازی بسیار سریعی را از دو تیم شاهد بودیم و هر دو تیم نیز موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند، اما درنهایت در روزی که برخلاف روال معمول در لیگ ایران، هیچ کدام از دو تیم به تساوی راضی نبودند، نتیجه یک بر یک در بازی رقم خورد تا ذوب آهن 11 امتیازی شود و نفت مسجد سلیمان 7 امتیازی.


* جمعه نوزدهم آذر 1400؛ نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن؛ ورزشگاه بهنام محمدی؛ بدون تماشاگر
داوران: اشکان خورشیدی - علیرضا ایلدروم- دانیال باشنده- شبیر بهروزی
ناظر: سعید بطحایی

 

نفت مسجد سلیمان:

  • مجتبی لطفی
  • مهران امیری ( 78 میثم نقی زاده )
  • میرهادی میرجوان
  • جاسم کرار ( 55 سینا خادم پور)
  • محمد مهدی احمدی
  • مجید عیدی
  • مسلم مجدمی ( 78 محمد دهقان نژاد) 
  • علی محسن زاده
  • علی عبدالله زاده
  • مهرداد هدایتیان ( 88 سجاد حیدری) 
  • هاتف نادری

 

ذوب آهن:

  • امیرحسین صدقی
  • حامد نورمحمدی
  • محمد قریشی
  • پارسا جعفری
  • آرمان قاسمی
  • بابا محمدی(70 - مسعود ابراهیم زاده)
  • امیرمحمد پناهی(70 - رضا خالقی فر)
  • سجاد جعفری ( 90 حسین ابراهیمی)
  • محمد خدابنده لو
  • سینا اسدبیگی
  • مرتضی خراسانی ( 55 عارف رستمی)

 

1672740

 

کارت زرد:
مجتبی لطفی دقیقه 27 از نفت مسجدسلیمان

 

 

شرح گل:
نفت مسجد سلیمان (1-0): تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان روی شوت خوب جاسم کرار بازیکن مورد علاقه فراز کمالوند به گل اول مسابقه دست پیدا کرد. این شوت که روی یک ضربه ایستگاهی زده شد، قبل از تیرک اول بازی با سر صدقی مدافع ذوب آهن برخورد داشت تا راحت تر به تور دروازه برسد.

 

ذوب آهن ( 1-1): در شرایطی که چند دقیقه قبل تر خدابنده لو تا آستانه گلزنی رفته بود، در دقیقه 63 موفق شد روی ارسال عارف رستمی بازیکن تعویضی مهدی تارتار گل تساوی را در حالی که با گلر نفت مسجد سلیمان تک به تک شده بود، وارد دروازه این تیم کند.

 

شرح بازی 
نیمه اول این مسابقه با حملات دو تیم که به دنبال کسب امتیازات کامل این مسابقه هستند آغاز شد و این روند تا ثانیه های پایانی بازی هم ادامه داشت، اما در این میان شانس گلزنی ویژه ای برای دو تیم ایجاد نشد و ضربه ایستگاهی خوب جاسم کرار بود که تفاوت های دو تیم را در این مسابقه در 45 دقیقه اول رقم زد و نفت مسجد سلیمان با پیروزی به رختکن رفت.
با شروع نیمه دوم تیم ذوب آهن برای جبران گل خورده در نیمه اول تهاجمی آغاز کرد و چند دقیقه قبل از اینکه به گل تساوی با ضربه خدا بنده لو در دقیقه 63 دست پیدا کند، همین بازیکن می‌توانست حساب کار را با ضربه سر مساوی کند ولی ضربه او با اختلاف اندکی راهی اوت شد. پس از گل تساوی شاهد حملات زیادی از دو تیم بودیم. نفت مسجد سلیمان یکبار تیرک دروازه ذوب را لرزاند و بازیکنان ذوب آهن نیز چندین مرتبه به دروازه نفت شوت و سر زدند که البته هیچ کدامشان به نتیجه نرسید.

 

بهترین بازیکن 
محمد خدابنده لو بازیکن جوان تیم فوتبال ذوب آهن که پس از چند سال حضور در پیکان با تصمیم تارتار به اصفهان کوچ کرده، نمایش خوبی در این دیدار داشت و بارها در بخش هجومی تیمش تاثیرگذار ظاهر شد. البته حتما باید به نمایش خوب عارف غلامی هم اشاره کرد که جریان بازی را تحت تاثیر حضورش قرار داده بود.

اتفاق ویژه 
برخورد مهدی تارتار و فراز کمالوند اتفاق ویژه این مسابقه بود. آخرین مرتبه این دو مربی در هفته های پایانی لیگ بیستم به عنوان سرمربیان پیکان و سایپا با هم مصاف دادند که این مسابقه حواشی زیادی به همراه داشت و همچنان هم سایپا در CAS پیگیر این پرونده است.

 

دقایق حساس:

دقیقه 7: تیم فوتبال ذوب آهن روی ارسال از سمت راست موقعیت خیلی خوبی داشت ولی مدافعین توپ را زودتر از مهاجمان ذوب آهن در محوطه شش قدم زدند.

دقیقه 15: ضربه آرمان قاسمی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 28: ضربه دیدنی مسلم مجدمی را پارسا جعفری با واکنش بسیار خوب راهی کرنر کرد.

دقیقه 60: ضربه سر محمد خدابنده لو هافبک سبزپوشان با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد تا جدی ترین موقعیت ذوب آهن در جریان مسابقه تا این دقیقه از دست برود.

دقیقه 67: ضربه عارف رستمی از پشت محوطه جریمه در اختیار محسن زاده گل نفت قرار گرفت.

دقیقه 68: بازی سریعی را در این دقایق شاهد هستیم و اینبار ضربه احمدپور بازیکن نفت مسجد سلیمان با فاصله دو سه متری از کنار دروازه ذوب آهن بیرون رفت.

دقیقه 82: ضربه سر لطفی مدافع نفت مسجد سلیمان به تیرک دروازه برخورد کرد تا شاگردان کمالوند در ثبت گل دوم ناکام بمانند.

دقیقه 86: نفوذ سریع محمد خدابنده لو که بازیکن شاخص تیمش در مصاف با نفت مسجد سلیمان بوده است، با ضربه این بازیکن همراه شد ولی اینبار محسن زاده مانع گلزنی هافبک سابق تیم ملی امید ایران برای دومین مرتبه شد.

 

 

دقیقه 87: ضربه چکشی خالقی فر به شکل خطرناکی از پس از برخورد به زمین از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 2+90: ضربه آرمان قاسمی از بالای دروازه نفت مسجد سلیمان به اوت رفت.

 

حواشی:

*مهدی تارتار و فراز کمالوند آخرین مرتبه در دیدار جنجالی سایپا و پیکان برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه در پایان با پیروزی 2 بر 1 پیکانی ها خاتمه یافت ولی همچنان سایپا پیگیر رای این پرونده است و سراجی مدیرعامل نارنجی پوشان می گوید به تغییر رای این مسابقه و بازگشت سایپا به لیگ برتر خیلی امیدوار است.

*مهم ترین تغییر این مسابقه تغییر محمد حسین زاهدی فر با اشکان خورشیدی است که پیش از مسابقه با اعلام کمیته داوران این تغییر صورت پذیرفته است.

*یکی از تصمیمات جالب توجه مهدی تارتار در این مسابقه نیمکت نشین کردن فرعباسی است که در دیدار برابر مس رفسنجان سه مرتبه گل خورد و در این بازی سرمربی ذوب آهن ترجیح داده تا از پارسا جعفری در چارچوب دروازه استفاده کند.

*مهدی تارتار که چند هفته پیش عمل کمر انجام داده است، برای دقایقی اینطور از کنار زمین بازی تیمش را نظاره کرد. کیفیت صندلی اما باعث شدن تا تارتار قید نشستن روی صندلی در کنار خط را بزند.

 

1672666

 

*در دقیقه 53 این صحنه در محوطه جریمه با اعتراض شدید تیم مسجد سلیمان همراه شد و آنها معتقد بودند توپ پس از ضربه مهاجم تیم به دستان مدافع ذوب آهن برخورد کرده است. این موقعیت در ادامه با واکنش سریع مدافعان تیم میهمان و دور کردن توپ از دست رفتند.

 

 

*عبداللهی مربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان به دلیل اعتراض به تصمیمات خورشیدی با کارت زرد مواجه شد.

 

عده ای از هواداران نفت مسجد سلیمان از روی تپه های مشرف به ورزشگاه بهنام محمدی این مسابقه را تماشا کردند.

 

دیدگاه‌ها