کد خبر : 1797371 | 19 آذر 1400 ساعت 20:00 | 22K بازدید | 5 دیدگاه

تیر دروازه و هم تیمی قدیمی علیه نکونام

فولاد 1 - نساجی 1؛ حقیقی علیه کاپیتان ۲۰۱۴

فولاد در آخرین دیدار هفته نهم رقابت های لیگ برتر نتوانست از شرایط میزبانی استفاده کند و برای سومین هفته متوالی تن به نتیجه تساوی داد.

فولاد 1 - نساجی 1؛ حقیقی علیه کاپیتان ۲۰۱۴

به گزارش "ورزش سه"، تیم های فوتبال فولاد و نساجی در آخرین دیدار از هفته نهم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با وجود برتری فولاد در مالکیت توپ و خلق موقعیت، با نتیجه تساوی یک – یک به پایان رسید و دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

 

این بازی تا زمان گل پاتوسی شاهد موقعیت جدی به روی دروازه ها نبود. در دقیقه 16 دو بازیکن خارجی فولاد از سمت چپ یک حرکت را آغاز کردند. پاس پریرا به پاتوسی رسید و او این توپ را به روی دروازه ارسال کرد که به آبشک رسید و ضربه او به مدافع نساجی خورد و در پشت محوطه جریمه به صالح حردانی رسید. شوت محکم این بازیکن به صورت ایوب کلانتری برخورد کرد و در حالیکه روی هوا بود، آیاندا پاتوسی با ضربه سری دیدنی توپ را به گوشه دروازه نساجی فرستاد و گل نخست را به ثمر رساند.

 

دو تیم در ادامه صاحب موقعیت هایی شدند که مهمترین آنها شوت صالح حردانی در وقت های اضافه نیمه نخست بود که با واکنش خوب علیرضا حقیقی راهی کرنر شد و نیمه اول با پیروزی یک بر صفر فولاد به پایان رسید. در آغاز نیمه دوم نساجی دست به یک تعویض زد و کریم اسلامی به جای احسان قهاری وارد زمین مسابقه شد.

 

نساجی در نخستین موقعیت جدی که به روی دروازه فولاد خلق کرد به گل رسید. ارسال کرنر مرتضی منصوری در دهانه دروازه به حسن نجفی رسید و این بازیکن با شوتی محکم و چکشی توپ را به طاق دروازه فولاد چسباند و گل تساوی را به ثمر رساند. 

 

پس از این گل فولاد برای رسیدن به پیروزی سراپا حمله شد. شاگردان نکونام توسط پریرا در دقایق 59 و 62 دوبار شانس رسیدن به گل داشتند. ابتدا این بازیکن برزیلی با یک شوت فنی و بغل پا از پشت محوطه جریمه قصد داشت دروازه نساجی را باز کند که علیرضا حقیقی با واکنشی خوب توپ را دفع کرد. در ادامه و روی پاس دیدنی صالح حردانی، شیمبا با حقیقی تک به تک شد که شوت او از حقیقی عبور کرد اما به تیر دروازه برخورد کرد و این موقعیت بزرگ نیز از دست رفت.

 

در ادامه بازی، فشار فولاد به روی دروازه نساجی بیشتر از قبل شد و این تیم توسط عباسی و حردانی موقعیت هایی برای گلزنی داشت که از دست رفتند. در دقیقه 90 نیز شیمبا که با مدافع نساجی در کورس بود، روی خطای علیرضا حقیقی پشت محوطه جریمه سرنگون شد که بازی برای دقایقی متوقف شد. فولادی ها اعتقاد داشتند حقیقی باید با کارت قرمز از زمین بازی اخراج شود ولی بیژن حیدری به یک کارت زرد اکتفا کرد. آن ضربه ایستگاهی را نیز پریرا زد که توسط حقیقی دفع شد.

 

در نهایت و در روزی که فولاد موقعیت های پرشمار گلزنی را از دست داد، دو تیم به نتیجه تساوی یک – یک رضایت دادند. با این تک امتیاز، فولاد به رتبه هفتم جدول رده بندی صعود کرد و نساجی نیز 10 امتیازی شد و در جایگاه دهم ایستاد.


بازی از هفته نهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
جمعه: 19/09/1400 ؛ ساعت: 18:00 
ورزشگاه: شهدای فولاد اهواز /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: بیژن حیدری / کمک ها: مهدی عالیقدر – حمید نادری ؛ داور چهارم: ناصر جنگی / ناظر: حسین نجاتی

 

ترکیب فولاد:


احسان مرادیان
میلاد بدرقه
مهران درخشان مهر (84- مجتبی نجاریان)
سینا شاه عباسی
صالح حردانی
حمید بوحمدان
محمد آبشک (84- احمد عبدالله زاده)
آیاندا پاتوسی (59- محمدرضا عباسی)
ساسان انصاری (59- صابر حردانی)
محمد قاسمی نژاد (77- ساسان حسینی)
لوسیانو پریرا


سرمربی: جواد نکونام

 

1672752

 

ترکیب نساجی مازندران:


علیرضا حقیقی
احسان قهاری (46- کریم اسلامی)
حامد شیری
مرتضی منصوری
امیرمهدی جانملکی
اکبر صادقی
ایوب کلانتری
مهرداد عبدی
حسن نجفی

مسعود شجاعی (78- حسین زامهران)

رضا جعفری (67- شاهین طاهرخانی)


سرمربی: ساکت الهامی

 

 

کارت زرد:


ساسان انصاری (7)

سینا شاه عباسی (45+3)

حمید بوحمدان (57)

محمد آبشک (53)

احمد الجبوری (89 - روی نیمکت)

علیرضا حقیقی (90)

شاهین طاهرخانی (83)

 

شرح گل ها:


فولاد یک – نساجی صفر (دقیقه 16: آیاندا پاتوسی):  خود پاتوسی از سمت چپ یک توپ را به روی دروازه ارسال کرد که توسط مدافعین نساجی برگشت داده شد. در ادامه محمد آبشک روی توپ تأثیر گذاشت که پس از برخورد دوباره در پشت محوطه جریمه به صالح حردانی رسید. شوت این بازیکن در بین راه به صورت جانملکی برخورد کرد و روی هوا به آیاندا پاتوسی سید و این بازیکن با ضربه سری دیدنی توپ را به گوشه دروازه نساجی فرستاد و گل نخست تیمش را به ثمر رساند.

 

1672750

 

فولاد یک – نساجی یک (دقیقه 50: حسن نجفی): ارسال کرنر مرتضی منصوری در دهانه دروازه به حسن نجفی رسید و این بازیکن با شوتی محکم و چکشی توپ را به طاق دروازه فولاد چسباند و گل تساوی را به ثمر رساند.

 

 

اتفاق ویژه:


از زمان صعود نساجی به لیگ برتر، در 6 تقابل گذشته دو تیم از لیگ هیجدهم تا بیستم، همواره تیم های میزبان برنده این جدال بودند. فولاد توانسته بود 3 بازی خانگی خود مقابل نساجی را در 3 فصل گذشته برنده شود و این اتفاق برای نساجی نیز در قائمشهر رخ داده بود و آنها موفق به شکست حریف خود شده بودند. حالا و پس از 6 دیداری که همواره یک برنده داشت، دو تیم به نتیجه تساوی رضایت دادند. البته اگر بخت کمی با فولادی ها یار بود، آنها می توانستند این روند قبلی در تقابل هایشان با نساجی را ادامه دهند ولی چنین نشد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 19: ساسان انصاری درون محوطه جریمه صاحب یک توپ سرگردان شد ولی شوت او با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه 35: رضا جعفری درون محوطه جریمه فولاد صاحب یک موقعیت شد که ضربه او به زیر توپ زده شد و با بیشترین اختلاف ممکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 41: آیاندا پاتوسی درون محوطه جریمه صاحب فرصت خوبی شد و پس از اینکه چند مدافع حریف را از پیش رو برداشت، توپ از مقابل پای او دور و فرصت خوبی از فولاد گرفته شد.

دقیقه 45+3: صالح حردانی در گوشه محوطه جریمه با دریبل سرپا و دیدنی مهرداد عبدی را جا گذاشت و در برگشت نیز با یک سرتوپ دیدنی دوباره این بازیکن را دریبل زد و با شلیکی محکم دروازه نساجی را تهدید کرد که با واکنش خوب حقیقی این توپ به کرنر رفت.

دقیقه 53: یک ضربه کاشته برای فولاد به دست آمد. پاتوسی به قصد فریب دیوار دفاعی نساجی با پشت پا توپ را برای صالح حردانی کاشت ولی شوت این بازیکن با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 58: یک توپ از سمت چپ توسط بازیکنان نساجی به روی دروازه ارسال شد که احسان مرادیان با خروج از دروازه قصد داشت آن را کنترل کند ولی دچار اشتباه شد و  این توپ  مقابل پای دو بازیکن نساجی قرار گرفت که با تعلل آنها، مرادیان توانست در برگشت توپ را از آن خود کند.

پدقیقه 59: لوسیانو پریرا پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و ضربه بغل پا و فنی او را حقیقی دفع کرد.

پدقیقه 62: پاس فوق العاده صالح حردانی در موقعیتی تک به تک با علیرضا حقیقی به لوسیانو پریرا رسید و شوت مهاجم برزیلی فولاد با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد و بهترین موقعیت فولاد برای رسیدن به گل دوم از دست رفت.

دقیقه 63: ارسال خوب حردانی از راست در درون محوطه جریمه به محمدرضا عباسی رسید و در حالیکه شوت خطرناک این بازیکن به سمت دروازه نساجی نواخته شده بود، در کمال تعجب به لوسیانو پریرا برخورد کرد و برگشت. در ادامه پریرا که در تعقیب توپ بود، آن را به درخشان مهر داد و شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 70: ارسال تند و تیز صالح حردانی از سمت راست به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه نساجی به بیرون رفت.

دقیقه 90+1: ضربه کاشته ای چسبیده به محوطه جریمه نصیب فولاد شد که شوت لوسیانو پریرا را علیرضا حقیقی دفع کرد.

دقیقه 90+1: شوت سنگین ساسان حسینی را باز هم حقیقی مهار کرد.

دقیقه 90+5: در آخرین ثانیه های بازی یک ضربه کاشته برای فولاد به دست آمد که در دهانه دروازه و در میان ازدحام شدید بازیکنان دو تیم، توپ به هر شکلی که بود دور شد تا دروازه نساجی باز نشود.

 

در حاشیه:

 

*پیش از شروع بازی جواد نکونام با مسعود شجاعی و علیرضا حقیقی همبازیان یکدیگر در تیم ملی فوتبال خوش و بش و برخورد گرمی داشت.

 

1672753

 

*حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد، برای تماشای این بازی در ورزشگاه حاضر است.

*قبل از آغاز بازی، به‌ مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار از پرستاران و اعضای کادر درمان تجلیل شد.

*در یک صحنه جوادنکونام به تصمیم داور اعتراض داشت که جلال مرادی ناظر بازی سعی در آرام کردن سرمربی فولاد داشت.

*برخی از اعضای کمیته مشوقین تیم فولاد در جایگاه خبرنگاران حاضر شده بودند که با تذکر مسئولان انتظامی از این جایگاه خارج شدند.

* نیمه دوم این دیدار به دلیل مشکل در وسایل ارتباطی بیژن حیدری داور مسابقه با تأخیر چند دقیقه‌ای آغاز شد. داور چهارم برای دقایقی در کنار زمین مشغول مرتب کردن لباس و وسایل حیدری بود.

* در دقیقه 88 این مسابقه لوسیانو پریرا مهاجم فولاد پشت محوطه جریمه توسط علیرضا حقیقی سرنگون شد. فولادی ها اعتقاد داشتند که سنگربان نساجی می بایست از زمین مسابقه اخراج شود ولی بیژن حیدری به یک کارت زرد بسنده کرد. این مسئله سبب شد تا داور مسابقه به احمد الجبوری بازیکن فولاد که روی نیمکت بود و همچنین جواد نکونام یک کارت زرد نشان دهد.

دیدگاه‌ها