کد خبر : 1799132 | 28 آذر 1400 ساعت 13:38 | 7.6K بازدید | 7 دیدگاه

مسائل فوتبال را قومیتی نکنید

پژمان نوری: هدف ملوان صعود به لیگ‌برتر است

باشگاه خیبر خرم آباد پیش از دیدار حساس هفته گذشته مقابل ملوان اعتراض سفت و سختی به صحبت‌های سرپرست ملوان در مورد داوری داشت.

پژمان نوری: هدف ملوان صعود به لیگ‌برتر است

به گزارش "ورزش سه"، اعتراضات این هفته با حضور مسعود عبدی مالک خیبر در یک گفت و گوی تلفنی با برنامه فوتبال یک شبکه ورزش ادامه پیدا کرد و آنها گلایه خود را از نحوه رفتار باشگاه ملوان نسبت به موضوع داوری پیش از بازی این هفته ابراز کردند. حالا پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان در پاسخ به صحبت‌های عبدی حرف‌های جدیدی را مطرح کرده است.

 

نوری که با سایت ملوان صحبت کرده در این باره می‌گوید: بسیار خوشحالم که در بازی اخیر مهمان مردم مهربان خرم آباد بودیم، تماشاگران زیادی برای تماشای بازی به ورزشگاه آمده بودند و درست است که حواشی ای هم بوجود آمد اما ما از حضور تماشاگران در استادیوم ها استقبال می کنیم و امیدواریم هرچه سریع تر درب های استادیوم ها بروی تماشاگران باز شود. در خصوص اظهارات مالک محترم خیبر باید نکته ای را عنوان کنم که با توجه به اتفاقات دیدار برگشت سال گذشته که همگان دیدند از لحاظ داوری چه اتفاقی در انزلی رخ داد، ما حق خود و هوادارانمان می‌دانستیم که نگران این دیدار باشیم. داور وسطی که برای این دیدار انتخاب شده بود از هفته‌ی بیست و هفتم لیگ برتر فصل گذشته تا به امروز حتی یک ابلاغ داور چهارمی هم در لیگ یک و برتر نداشت و در نامه ای که به فدراسیون زدیم ضمن اعلام حساسیت این دیدار درخواست داشتیم کوبل داوری آماده تری برای این دیدار انتخاب شود. این حق ماست و بنده فکر نمیکنم فراتر از حقمان پا گذاشته باشیم. همانطور که مالک محترم خیبر به نظر کارشناس برنامه تلویزیونی برای خطای مشکوک به پنالتی استناد می کنند، ما نیز می‌توانیم به نظر کارشناسان در سایت‌های مختلف از جمله پیشکسوت داوری جناب آقای سلیمانی رجوع کنیم که بلافاصله بعد از بازی این صحنه را کارشناسی کرده و گفتند پنالتی نبوده. ضمن اینکه در همان دقایق ابتدایی مسابقه یک گل سالم ما را داور به اشتباه آفساید اعلام کرد که می توانست به کلی روند مسابقه را تغییر دهد! گلی که انقدر واضح بود حتی نیاز به کارشناسی نداشت.

 

 

1566095

 

پژمان نوری ادامه داد،: مسئله‌ای که بیش از هرچیز باعث ناراحتی می شود این است که باب شده افراد مختلف زمانی که به خواسته های خود نمی رسند مسائل را قومیتی کرده و از احساسات هواداران سو استفاده می کنند. اینکه ما به چینش داوری اعتراض کرده ایم توهین به قوم بزرگ لر است؟ یعنی اگر در بازی برگشت داور گیلانی برای بازی ملوان انتخاب شود ایرادی ندارد؟ ما چند بازیکن لر در تیم‌مان داریم و خودشان می‌توانند شهادت دهند چه برخوردی از سوی انزلی‌چی ها و باشگاه ملوان با آنها در طول این مدت شده است. بنده با افتخار سالها پیراهن تیم ملی را پوشیده ام و برای این لباس جنگیده ام، اما قطعاً از حق باشگاه ملوان و هواداران کوتاه نخواهم آمد. تمامی اقوام محترم هستند و بهتر است مسائل درون زمین فوتبال را به مسائل خارج از آن ربط ندهیم. در همین دیدار تماشاگران حاضر در ورزشگاه بارها سرمربی و تیم ما را مورد اهانت قرار دادند و تمامی این تصاویر از درون استادیوم و‌ دوربین های باشگاه نیز ضبط شده است، اما نه بنده نه مازیار زارع سرمربی تیممان پس از بازی حتی اشاره ای به این موضوع نکردیم چون دوست نداشتیم این اتفاق به پای همه مردم خوب خرم آباد نوشته شود، آیا درست است ما این اتفاقات را هماهنگ شده بدانیم و قومیتی کنیم؟ آیا به مردم انزلی توهین مستقیم نشد؟ اما چون ما به تیم داوری معترض بودیم از نظر دوستان به قومیت ها اهانت کرده ایم؟ اتفاقاً ما هم از فدراسیون می خواهیم نامه ما را منتشر کنند، مگر الزامی است که درون نامه محرمانه چیز عجیبی نوشته شده باشد؟ دوستان چرا به خودشان گرفتند؟ ما دلایل خود را به فدراسیون اعلام کردیم از جمله حساسیت این دیدار و عدم آمادگی داور وسط برای این بازی. اینکه داور وسط این دیدار از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فصل گذشته تا به این بازی حتی یک ابلاغ به عنوان داور چهارم هم نداشته است دلیل کافی برای عدم آمادگی وی برای چنین دیداری نمی باشد؟ اشتباهات بزرگ صورت گرفته در این دیدار خود گواه این موضوع است که باید برای این دیدار کوبل داوری آماده تری انتخاب می شد.

 

مدیرعامل ملوان در ادامه گفت: اشتباهات داوری برای همه ی تیم ها وجود داشته، همین هفته گذشته در بازی حساس ما برابر مس کرمان پنالتی مسلم برای تیم ما (به عقیده کارشناسان داوری) گرفته نشد یا دیدار جام حذفی برابر مس شهربابک که پنالتی تیم ما گرفته نشد در حالی که بازی را با یک گل جلو بودیم، اما چون تیم ما در صدر جدول است سعی می کنند کوچکترین اشتباهات را بر علیه ما بولد کنند. ما هم می‌توانستیم کل هفته را در مورد این صحنه ها مصاحبه کنیم اما این کار را نکردیم.

 

پژمان نوری در پایان گفت: هدف همه ی مجموعه ی ما کسب موفقیت در فصل جاری و شادی دل هواداران ملوان است که سالها مورد ظلم واقع شده اند. خوشبختانه با کمک مهندس پوررشید سعی کرده ایم شرایط خوبی را در باشگاه حکم فرما کنیم و تمام تلاشمان این است با آرامشی که در مجموعه وجود دارد در مسیر اهداف باشگاه حرکت کنیم.

دیدگاه‌ها